Jeśli pokochaliście „Renaissance”, trzymajcie się mocno, bo nadchodzi druga część muzycznego projektu Beyoncé. „Mówiłam wam, że renesans jeszcze się nie skończył” – mówi artystka w nowym spocie, którego premiera odbyła się w ramach przerwy reklamowej podczas tegorocznego Super Bowl.
Gdy w 2022 roku ukazał się album Beyoncé zatytułowany „Renaissance”, artystka napisała na swojej stronie internetowej, że krążek ten będzie pierwszą częścią „projektu składającego się z trzech aktów”. Krążyły plotki, że dla jego potrzeb nagrała zarówno piosenki taneczne, jak i country, przy czym nie było jeszcze jasne, które z nich znajdą się na „Renaissance”, a które utworzą osobny album. Szybko jednak okazało się, że na pierwszej płycie Queen B umieściła głównie utwory dance i house, składając tym samym hołd czarnej społeczności queer i kulturze klubowej.
Co ciekawe, w przeciwieństwie do poprzednich projektów artystki, w ramach których nagrywała ona pełnometrażowe filmy i teledyski, „Renaissance” ukazał się bez materiałów wizualnych, co było dla Beyoncé znaczącym zwrotem w karierze. Magię albumu i swojej rekordowej światowej trasy koncertowej, która przyniosła dochód w wysokości 579 milionów dolarów, uchwyciła jednak dzięki kinowej produkcji „Renaissance: A Film by Beyoncé”, która miała charakter częściowo dokumentalny, częściowo koncertowy i zabrała widzów za kulisy globalnego tournée.
Krótko po londyńskiej premierze filmu Beyoncé wydała singiel „My House”, nawiązujący do jej korzeni w Houston, natomiast w miniony weekend, w rozbudowanej serii zwiastunów podczas Super Bowl, oficjalnie ogłosiła długo oczekiwaną premierę albumu „Renaissance Part II” inspirowanego muzyką country, a także zaprezentowała dwa zupełnie nowe utwory – „Texas Hold ’Em” i „16 Carriages”. Premiera drugiej części projektu zaplanowana jest na 29 marca.
W reklamie widzimy Beyoncé przewijającą piosenki na iPhonie, a następnie przy stoisku z lemoniadą (to nawiązanie do jej albumu „Lemonade” z 2016 roku), po czym słyszymy różne wariacje jej imienia: „Barbey”, nawiązujące do Barbie, „BOTUS”, mówiące, że będzie pierwszą kobietą prezydentem, a następnie pierwszą kobietą, która wystrzeli pierwszą rakietę dla pierwszej kobiety w kosmos. W końcu artystka mówi: – OK, są gotowi – wypuśćcie nową muzykę. Mówiłam wam, że renesans jeszcze się nie skończył.
Niedługo potem w serwisach streamingowych pojawiły się dwie piosenki. „Texas Hold ’Em” to utwór prawie w całości złożony z gitary akustycznej, bębnów basowych i wokalu. Sam tytuł nawiązuje natomiast do gry w pokera nazwanej na cześć rodzinnego stanu piosenkarki. Druga piosenka nosi z kolei tytuł „16 Carriages” i w zwrotkach ma charakter country, ale w refrenach zmienia się w epicką orkiestrową aranżację. W obu piosenkach udział wzięli doświadczony producent Raphael Saadiq oraz Solange, siostra Beyoncé.
Źródło: Jem Aswad, Steven J. Horowitz, „Beyoncé Announces Country-Themed »Renaissance Part II« Album in Verizon Super Bowl Ad, Drops Two New Songs”, variety.com [dostęp: 12.02.2024]