Firmy coraz częściej organizują imprezy dla swoich pracowników przy okazji różnych wydarzeń, np. pozyskanie nowego klienta, realizacja nowego projektu, święta, itp. Spotkania tego typu mają na celu wyjście poza biurowe schematy, nawiązanie relacji między współpracownikami, integrację zespołu. Warto je wykorzystać także do budowania własnego wizerunku.
Na firmowej imprezie pokaż się swojemu szefowi z jak najlepszej strony. Nie udawaj jednak kogoś, kim nie jesteś. Nieformalna atmosfera sprzyja autoprezentacji z innej strony. Dostosuj swoje zachowanie do rodzaju wydarzenia, w którym bierzesz udział, a zaprocentuje to docenieniem przez szefa w pracy.
Imprezy dla klientów
To wydarzenia, na których trzeba zadbać zarówno o wizerunek własny, jak i organizacji, w której pracujemy. Uprzejmość i uśmiech to podstawa. Nie zapominaj, że występujesz w roli gospodarza, a również od Twojego zachowania będzie zależało w jaki sposób klienci zapamiętają firmę. Szczególnie uważaj na alkohol. Jego nadmiar może spowodować odmienny od założonego efekt. Rozmowy z klientami w czasie takiego eventu powinny być niezobowiązujące. Nie podejmuj tematów, które klienci mogą odebrać jako próbę sprzedania usług czy produktów firmy, dla której pracujesz. Nie zadawaj także pytań o życie prywatne Twoich rozmówców. Nie wszyscy lubią podejmować takie tematy.
Spotkania z kontrahentami
Kontrahentów powinniśmy traktować tak samo jak klientów firmy. Rozmawiaj i opiekuj się gośćmi, a pokażesz się od dobrej strony, co z pewnością nie ujdzie uwadze szefa. Przygotuj się do imprezy sprawdzając listę zaproszonych kontrahentów oraz firmy, które będą reprezentować. Warto przeczytać parę zdań na temat ich działalności. Taka wiedza z pewnością przyda Ci się w czasie kuluarowych rozmów. Staraj się także angażować osoby stojące z boku, włączając je do dyskusji – podpowiada Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Takie spotkania to okazja do zaprezentowania się i nawiązania wielu ciekawych kontaktów, a te są niezwykle istotne w życiu zawodowym.
Imprezy integracyjne wewnątrz firmy
Na imprezach wewnętrznych możemy pozwolić sobie na nieco więcej luzu. Pokaż jaka jesteś poza pracą, ale pamiętaj o zachowaniu zdrowego dystansu. Chcąc, nie chcąc, każdy manager obserwuje pracowników w czasie takich spotkań. Przełożeni zwrócą uwagę na osoby wyróżniające się, dbające o dobrą atmosferę i angażujące innych do zabawy, a jednocześnie zachowujące się odpowiednio. Jeśli na co dzień nie jesteś duszą towarzystwa, alkohol może sprawić, że się rozluźnisz. Pamiętaj jednak o zachowaniu umiaru. Nadmiar może Ci tylko zaszkodzić. Staraj się integrować ze swoim zespołem. Nawiązanie pozytywnych relacji z pewnością usprawni komunikację między Wami, a to poprawi jakość wspólnej pracy. Nie oznacza to jednak, że z każdym współpracownikiem mamy się zaprzyjaźnić. Szczególnie uważać trzeba w przypadku relacji damsko-męskich. Te rządzą się swoimi prawami i musisz bardzo uważać, aby nie przekroczyć pewnej granicy. Szczególnie, że większość firm patrzy nieprzychylnym okiem na romanse między pracownikami.
Reprezentowanie firmy na zewnątrz
Jeśli zostałeś zaproszony na imprezę organizowaną przez kontrahenta pamiętaj, że idziesz tam głównie jako reprezentant organizacji, dla której pracujesz. Sposób, w jaki się zaprezentujesz będzie mówił o Twojej firmie, jej pracownikach i czy warto z nią współpracować. W końcu to ludzie świadczą o organizacji. Unikaj tematów prywatnych, a już na pewno sam ich nie podejmuj. Bądź otwarty na innych, jednak zachowaj pewien dystans wobec rozmówców – pamiętaj, że to wyjście służbowe, a nie spotkanie z przyjaciółmi.
Korzystaj z kalendarza
Każda impreza firmowa jest inna, ale każdą możesz wykorzystać do zaprezentowania siebie. Zarówno przed pracodawcą, jak i przed klientami, czy kontrahentami. To ważne ze względu na aspekt networkingowy i zawieranie znajomości, które mogą okazać się cenne w przyszłości. W natłoku różnych eventów, zapisuj ważne daty w kalendarzu, aby zawsze pojawiać się tam, gdzie udział może przynieść nam korzyści.