1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia
  4. >
  5. Joga przy biurku – ćwiczenie na prosty kręgosłup

Joga przy biurku – ćwiczenie na prosty kręgosłup

Chwila przerwy na ćwiczenie przy biurku nie tylko zmniejszy ból pleców, ale poprawi też koncentrację. (fot. iStock)
Kto z nas nie garbi się czasem siedząc przy biurku? Skupieni na zadaniu przy dużej ilości pracy, zdarza się, że zapominamy o prawidłowej postawie. Warto wtedy wspomóc swoje plecy krótkim ćwiczeniem.
Pamiętaj: wykonuj ćwiczenia ze świadomością, że ta krótka przerwa korzystnie działa na twoje samopoczucie i ciało, a także iż wpłynie pozytywnie na wykonywaną przez ciebie pracę. Oddychaj, rozluźniając przeponę i brzuch. Nie nadwyrężaj się.

Nie garb się przy biurku - ćwiczenie:

Na zdj. Iwona Kozak, instruktorka jogi. Fot. Sylwia Olszewska.

  • Usiądź z wyprostowanym kręgosłupem na krześle;
  • Kolana i stopy są rozsunięte na ok. 10 cm;
  • Możesz podłożyć książkę pod stopy;
  • Prawa ręka jest rozluźniona z dłonią na udzie;
  • Lewą dłoń połóż na lewym barku. Łokieć jest w prostej linii z barkiem;
  • Zrób kółko kierując łokieć po kolei: do dołu, do przodu, do góry, do tyłu;
  • Powtórz 15 razy, starając się, aby kółka były coraz większe;
  • Miej na uwadze, aby bark był rozluźniony;
  • Zauważ swój kręgosłup i prostuj go świadomie;
  • Wykonaj to samo ćwiczenie prawą ręką (15 powtórzeń).

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze