1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Materiał partnera
  4. >
  5. Menopauza – po jasnej stronie mocy

Menopauza – po jasnej stronie mocy

Styl życia kobiet ma odzwierciedlenie w  dolegliwościach towarzyszących menopauzie. (Fot. materiały prasowe)
Menopauza to ważny etap życia. Z tą opinią zgadza się większość kobiet. Kojarzy się nam jednak przede wszystkim z dolegliwościami, które uprzykrzają życie. Czy jest się czego obawiać? Jak się do niej przygotować?

Materiał partnera USP Zdrowie

Kobieta po pięćdziesiątce - kiedyś matrona, dziś kobieta w pełnym rozkwicie. Słowo przekwitanie – dawniej synonim menopauzy, na szczęście przeszło już do lamusa. Żyjemy dłużej, jesteśmy bardziej świadome swoich praw i potrzeb.
W okolicach pięćdziesiątych urodzin mamy zazwyczaj odchowane dzieci, ustabilizowaną sytuację zawodową i dużo planów, które pragniemy realizować w nadchodzącej przyszłości. Aby tak było, warto być w pełni sił ciała i ducha.

Świadomość zmian

Zazwyczaj po 40. roku życia kobiety zaczynają odczuwać zmiany w funkcjonowaniu układu hormonalnego. Pierwszym symptomem, świadczącym o zbliżającym się klimakterium, są zazwyczaj nieregularne cykle miesiączkowe. Menstruacja może być dłuższa bądź wyraźnie krótsza niż zazwyczaj, może też być zdecydowanie bardziej obfita lub przeciwnie zaskakująco skąpa. W tym czasie mogą pojawić się także charakterystyczne uderzenia gorąca, czerwienienie skóry, drżenie ciała, kłopoty z nadmierną potliwością, zwłaszcza w nocy, a także zaburzenia libido. Wiele kobiet skarży się też na gwałtowne zmiany nastrojów, problemy ze snem, suchość pochwy, wynikające z zaburzenia gospodarki hormonalnej.
Jeśli w okresie perimenopauzalnym wyłapiemy te pierwsze sygnały przemian, które zachodzą w ciele, mamy szansę dopasować nasz tryb życia do nowych potrzeb. To pora, aby wyrobić w sobie zdrowe nawyki: zadbać o właściwy sposób odżywiania, codzienną łagodną aktywność fizyczną (joga, pilates, nordic walking czy slowjogging), relaks i odpowiednią dawkę snu. Jeśli do tej pory żyłyśmy na najwyższych obrotach, warto nieco zwolnić – więcej spacerować, prawidłowo oddychać, mieć czas na swoje przyjemności i rozwój osobisty.

Badania naukowe potwierdzają, że styl życia kobiet ma odzwierciedlenie w  dolegliwościach towarzyszących menopauzie. Możemy przejść ten okres w życiu, zachowując zdrowie, radość i witalność, traktując menopauzę jako czas odrodzenia duszy w naszym ciele.

Lęk przed menopauzą nie dotyczy tylko zmian fizjologicznych. Wiele kobiet utożsamia ją z końcem młodości i symbolicznym „przejściem na życiową emeryturę”. Obawiają się, że staną się niepotrzebne i przezroczyste.

Psychologowie zajmujący się tą kwestią radzą, aby otworzyć się na nowe doznania i doświadczenia, wejść na „mistrzowską ścieżkę”, na której można czerpać z własnej mądrości życiowej. Terapeuci podkreślają potrzebę aktywności, stawiania sobie nowych celów i realizację pasji i marzeń, na które do tej pory nigdy nie było czasu.

Zgodnie z zaleceniami

Fizjologiczna menopauza jest procesem stopniowym. Jajniki produkują coraz mniejszą ilość hormonów - towarzyszą temu objawy fizjologiczne w postaci nieregularnych miesiączek, uderzeń gorąca, nocnych potów, zaburzeń w oddawaniu moczu, problemów ze snem, bólów głowy i nadmiernego zmęczenia. Często występują też kłopoty z koncentracją i drażliwość. Za wahania nastroju odpowiada m.in. obniżone stężenie serotoniny. Dochodzi do tego nawet wtedy, kiedy dostarczymy je z pożywieniem, ale nie metabolizujemy we właściwy sposób.

Lekarze, specjaliści Medycyny Stylu Życia, Medycyny Wschodu oraz dietetycy są zgodni, że w czasie menopauzy trzeba się świadomie odżywiać: stosować urozmaiconą dietę, wybierając produkty bogate w składniki odżywcze, minerały i fitohormony, czyli hormony roślinne posiadające budowę podobną do estrogenów. Przypominają o odpowiedniej ilości wapnia w diecie i regularnej suplementacji witaminy D. Radzą unikać żywności wysokoprzetworzonej i czerwonego mięsa, postawić na warzywa, owoce i ryby. Jednoznacznie rekomendują rzucenie palenia, ograniczenie picia wina i kawy. Zalecają również sięgnięcie po naturalne środki łagodzące symptomy menopauzy.

Naturalne wspomaganie

W okresie wzmożonego zapotrzebowania na składniki odżywcze, ważna jest suplementacja. Warto zwrócić uwagę na markę suplementów diety Jasnum, która traktuje menopauzę w sposób holistyczny, odpowiadając na różne potrzeby kobiet. Wyróżnia je czysty skład, preparaty nie zawierają substancji wypełniających, barwników i konserwantów syntetycznego pochodzenia. Bezpieczeństwo i działanie składników zawartych w suplementach diety Jasnum zostało potwierdzone w badaniach naukowych.

W odpowiedzi na różne typy dolegliwości okołomenopauzalnych opracowano 3 suplementy diety Jasnum:

Suplement diety Jasnum to kompozycja ekstraktów roślinnych, witamin i minerałów. Zawiera:

- ekstrakt z koniczyny czerwonej, który pomaga zachować spokój, łagodzi uderzenia gorąca i pocenie się, pomaga radzić sobie z uczuciem niepokoju i drażliwości.

- kwas foliowy, wspomagający prawidłowe funkcjonowania układu nerwowego, zmniejsza uczucie znużenia i zmęczenia, wspiera funkcjonowanie układu odpornościowego.

- witaminę B12, która korzystnie wpływa na układ nerwowy i odpornościowy, przyczynia się do tworzenia czerwonych krwinek.

- witaminę D, wspomagającą prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego i pomagającą w utrzymaniu zdrowych zębów i kości.

- witaminę C, wspomagającą funkcje psychiczne, korzystnie wpływającą na układ nerwowy, stymulującą produkcję kolagenu i wspierającą metabolizm energetyczny.

- chrom, przyczyniający się do utrzymania prawidłowego metabolizmu makroskładników odżywczych, pomagający utrzymać prawidłowy poziom glukozy we krwi.

Kapsułki na dzień łagodzą uderzenia gorąca, niepokój i drażliwość, a kapsułki przeznaczone na noc skracają czas zasypiania i wpływają na dobrą jakość snu.

Suplement diety Jasnum Mood poprawia nastrój, ułatwia utrzymanie równowagi emocjonalnej oraz pomaga zmniejszyć zmęczenie. Zawiera:

- ekstrakt ze znamion szafranu, pomagający utrzymać równowagę emocjonalnej, rozluźnić mięśnie i pobudzić libido.

- witaminę B, wspierającą prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, zmniejszającą uczucie zmęczenia i znużenia, regulującą aktywności hormonalne, wspomagającą odporność.

- witaminę B12, która przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania psychicznego, wspiera odporność oraz pomaga zmniejszyć uczucie zmęczenia i znużenia.

Suplement diety Jasnum Uro wspiera funkcjonowanie kobiecego układu moczowego. Zawiera:

- ekstrakt z lnu zwyczajnego, wspierający układ moczowy i wzmacniający mięśnie dna miednicy, co przyczynia się do prawidłowej kontroli oddawania moczu. Dodatkowo może chronić i wspomagać zdrową tkankę piersi.

- ekstrakt z pestek dyni, który pomaga w utrzymaniu dobrej funkcji pęcherza, pomaga zmniejszyć potrzebę wielokrotnego oddawania moczu, działa korzystnie na układ moczowo-płciowy.

- ekstrakt z ziela skrzypu polnego, wspomagający prawidłową diurezę, mający właściwości moczopędne i przeciwzapalne. Dzięki działaniu antyoksydacyjnemu przeciwdziała starzeniu się komórek.

- witaminę C, która wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego.

- witaminę D, wspierającą prawidłowe funkcjonowanie mięśni, w tym odpowiedzialnych za oddawanie moczu.

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze