Marka Vagabond wprowadza do swojej kolekcji element mocno związany z etyką wytwarzania obuwia – linię non animal. Kolekcja składa się z butów, których wykonanie koncentruje się na alternatywnych materiałach, tworzonych bez produktów zwierzęcych oraz jest związana z rozwojem produkcji obuwia z punktu widzenia zrównoważonego klimatu.
Uruchomienie projektu w marcu 2016 na vagabond.com oraz w sklepach stacjonarnych opiera się na założeniu, że kolekcja stanie się integralną częścią istniejącej gamy obuwia Vagabond. Linia składa się z 7 różnych wzorów dla kobiet w oparciu o modele Dioon, Casey, Noor i Daria, gdzie zarówno materiały jak i kleje są wolne od dodatków zwierzęcych.
Projekt jest pomysłem Vagabond Atelier, gdzie idee są napędzane przez innowacje i tworzone ze zrównoważonej perspektywy. Jest to również miejsce, gdzie Vagabond pracuje nad rozwojem produktu poza ogólnymi kolekcjami firmy.
- Non animal jest wynikiem zwiększonego popytu na produkty tego typu ze strony naszych klientów na całym rynku. Niektórzy z naszej grupy docelowej aktywnie poszukują alternatywy dla skóry, i to jest nasz cel. Wierzymy w świadome zachowania konsumpcyjne i otwartość na inne materiały w przyszłości - mówi Anna Fahle Björcke, Brand Manager w Vagabond.
Nowa kolekcja łączy etos wzornictwa i wydajności, które leżą w samym sercu podstawowych wartości Vagabond . Buty są wykonane z wysokiej jakości materiału syntetycznego z wkładką z korka, który dopasowuje się do kształtu stopy noszących dla ich dodatkowego komfortu. Istotną częścią procesu było opracowanie kleju niezwierzęcego o takich samych cechach i trwałości kleju, stosowanego dziś w tradycyjnej produkcji obuwia marki.
- Ważną częścią naszych wysiłków na rzecz prowadzenia przyjaznej i adekwatnej do klimatu produkcji, nawet dla naszych wyrobów skórzanych, jest użycie materiału do maksimum, aby uniknąć strat i poinformować naszych klientów o odpowiedniej pielęgnacji obuwia; pozwala to na przedłużenie żywotności poszczególnych modeli. Staramy się na różne sposoby poprawić pracę zrównoważonego rozwoju w naszej grupie i dlatego wprowadziliśmy w styczniu Poniedziałek bez produktów mięsnych - zarówno z perspektywy zdrowia jak i klimatu - mówi Anna Fahle Björcke.
Kolekcja będzie dostępna w sklepie internetowym marki oraz salonach stacjonarnych od marca 2016 r.