Na czerwonym dywanie królowała czerń, a fashioniści z całego świata wypatrywali na kolejnych premierach modowych debiutów nowych projektantów Diora, Chanel i Versace. Tegoroczny festiwal filmowy w Wenecji przejdzie do historii jako jeden z najbardziej stylowych!
Festiwal filmowy w Wenecji od początku swojego istnienia był dla gwiazd nie tylko miejscem, w którym mogły zaprezentować publiczności swoje najnowsze kinowe dzieła, ale też pokazać się na czerwonym dywanie w kreacjach największych domów mody i najbardziej uznanych projektantów. Już od dawna jednak moda nie odgrywała tak wielkiej roli, jak w tym roku.
Najbardziej zaskakującym dla wielu był fakt, że to nie zbliżające się Tygodnie Mody, a właśnie weneckie Lido na prezentacje swoich pierwszych (ogromnie wyczekiwanych przez wielbicieli mody) kolekcji wybrali świeżo namaszczeni dyrektorzy kreatywni takich marek jak Dior, Chanel, Versace czy Maison Margiela. Najwięcej gwiazd ubrał Jonathan Anderson, który nie pokazał jeszcze swojej pierwszej kolekcji dla domu mody Dior, ale w Wenecji dał nam małą zapowiedź. Jak będzie wyglądać Miss Dior AD 2025 mogliśmy zobaczyć wypatrzując na premierach nowych, nieformalnych ambasadorów Diora. W kreacje zaprojektowane przez Andersona ubrani byli m.in. Greta Lee, Andrew Garfield i reżyser Luca Guadagnino, który już kilka razy współpracował z projektantem.
Pierwsze projekty Dario Vittale, który przejął stery w domu mody Versace po Donatelli zaledwie kilka miesięcy temu, miała na sobie Julia Roberts. Na konferencji swojego filmu „After The Hunt” ubrana była w total look: granatową marynarkę, proste dżinsy i koszulę w paski. Podczas premiery miała na sobie długą, czarną suknię z motywem damier (kratki).
Cate Blanchett zdecydowała się wesprzeć Glenna Martensa i na premierę nowego filmu Jima Jarmusha „Father Mother Sister Brother”” założyła zjawiskową suknię z czarnych piór z jego kolekcji dla Maison Margiela na tegoroczną jesień. Z kolei Chanel ubrał debiutantkę - Ayo Edebiri, która gra jedną z ról we wspomnianym filmie Luki Guadagnino „After The Hunt”. Nowy projektant Chanel, Matthieu Blazy zaprojektował dla aktorki klasyczną suknię w stylu Old Hollywood, inspirowaną kreacją z archiwum Chanel z 1986 roku.
Niewiele w tym roku było kreacji vintage. Najsłynniejszą miała na sobie Amal Clooney, prawniczka i żona George'a Clooneya. Jej fuksjowa suknia z trenem od Jeana-Louisa Scherrera wzbudziła mieszane uczucia. Amal, znana ze świetnego stylu, została przez wielu skrytykowana za nietrafiony wybór - chyba po raz pierwszy odkąd pokazuje się u boku męża na czerwonym dywanie. Ale jej look z pewnością zostanie zapamiętany.
Zachwyciła - jak zawsze zresztą - Charlotte Rampling. Ta prawie 80-letnia ikona kina rzadko pokazuje się publicznie, ale gdy już zdecyduje się pojawić na czerwonym dywanie, wygląda zjawiskowo. Ubrana w prosty, jedwabny oversizowy garnitur Saint Laurent, idąc pod rękę z Cate Blanchett podczas premiery ich wspólnego filmu „Father Mother Sister Brother” (w reż. Jima Jarmusha), pokazała, że prawdziwa elegancja nie potrzebuje strojnej oprawy.
Oto najciekawsze kreacje gwiazd podczas tegorocznego Festiwalu Filmowego w Wenecji:
Marilla Sicilia/Archivio (Fot. Marilla Sicilia/Mondadori Portfolio via Getty Images)
O tej kreacji było najgłośniej! Inspirowana XVIII-wiecznymi strojami suknia włoskiej aktorki Alby Rohrwacher to projekt Johnathana Andersona, zapowiadający jego pierwszą kolekcję haute coutire dla Diora.
(Fot. Daniele Venturelli/WireImage/Getty Images)
To nie koniec modowych debiutów. Dario Vittale, nowy projektant Versace, w swój pierwszy look dla Versace ubrał Julię Roberts.
(Fot. Daniele Venturelli/WireImage/Getty Images)
Ta stylizacja tak spodobała się Amandzie Seyfried, że pożyczyła ją od stylistki Julii Roberts. To świetna piarowa zagrywka!
(Fot. Stephane Cardinale - Corbis/Corbis via Getty Images)
Ayo Edebiri, gwiazdę filmu „After The Hunt” Luki Guadagnino, na premierę ubrał Matthieu Blazy, nowy dyrektor kreatywny Chanel. Kreacja zainspirowana suknią z kolekcji na jesień 1986 zapowiada jego pierwszą kolekcję.
(Fot. Daniele Venturelli/WireImage/Getty Images)
Cate Blanchette pokazała wielki dystans do mody - pierwszego dnia miała na sobie czarną suknię Armani Privé, w której była w 2022 roku na rozdaniu nagród SAG.
(Fot. Theo Wargo/Getty Images)
Z kolei kreacja z ptasich piór Cate Blanchett to projekt Glenna Martensa z debutanckiej kolekcji dla Maison Margiela.
(Fot. Alessandro Levati/Getty Images)
Dwie gwiazdy, dwa style. Młoda twarz kina, Vicky Krieps, w drapowanej suknii Bottega Veneta i ikona filmu, Charlotte Rampling, w jedwabnym garniturze Saint Laurent.
(Fot. Elisabetta A. Villa/Getty Images)
Nie wszystkim przypadła do gustu fuksjowa suknia z trenem Amal Cloone. To model vintage, od Jeana-Louisa Scherrera.
(Fot. Daniele Venturelli/WireImage/Getty Images)
Eve Hewson, która zagrała w filmie „Jay Kelly” (a prywatnie jest córką Bono z U2), wybrała suknię couture Schiaparelli w gotyckim stylu.
(Fot. Ernesto Ruscio/Getty Images)
Alicia Vikander w szytej na miarę suknii Louis Vuitton w kolorze „midnight blue” na premierze „The Wizard Of The Kremlin”. Klasyczna elegancja zawsze się sprawdza!