1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Psychologia
  4. >
  5. Dziewięć kroków do teraźniejszości

Dziewięć kroków do teraźniejszości

123rf.com
Abraham Joshua Heschel, teolog i filozof żydowski, powiedział: „Życie jest rutyną, a rutyna oznacza odporność na refleksję”. Dla dzieci wszystko dookoła jest nowe i warte uwagi, ale z biegiem czasu, jak stajemy się dorośli, przyzwyczajamy się do życia i przestajemy zastanawiać nad nim. Widzimy tylko czarne i białe, a gdzie reszta kolorów z ich odcieniami?

Co z różnymi dźwiękami, smakami, aromatami? Kiedy naprawdę jesteś w danej chwili i odbierasz świat zmysłami, dzieją się rzeczy niesamowite. Wydarza się cud. Po przeczytaniu tych słów, możesz zacząć wątpić. Tak działa umysł, który podpowiada zdania: „Zwracać uwagę na zmysły, to strata czasu”, „To nie ma znaczenia”, „W czym mi to pomoże?”. Zignoruj je. Oto 9 kroków, które wyrwą cię z rutyny codziennego życia, kontaktując z cudem życia.

1. Po przebudzeniu się zrób kilka głębokich oddechów. Wdychając, mów sobie że twoje ciało się uspokaja, wydychając - że każda komórka twojego ciała żyje. 2. Pod prysznicem skoncentruj się na odczuciu kontaktu wody z twoim ciałem i na zapachu kosmetyku, którym się myjesz. Pomyśl jakie to niesamowite, że w ogóle czujesz. 3. Jedząc śniadanie, pomyśl ile osób musi istnieć, żeby znalazło się ono na twoim stole. Weź pod uwagę, że udział w twoim śniadaniu ma też deszcz, ziemia, słońce. A ty jesteś z tym wszystkim jednością. 4. Jedź do pracy nieco wolniej. Gdy stoisz na czerwonym świetle, zwróć uwagę na oddech. 5. W pracy spróbuj zobaczyć swoich współpracowników jako ludzi, którzy pracują najlepiej jak potrafią. 6. Przez cały dzień wysyłaj ludziom życzenia dobroci. Powtarzaj w myślach słowa: „Obyś był szczęśliwy, zdrowy, wolny od strachu, bezpieczny”. To jest droga do uzdrowienia siebie. 7. Przed wejściem do domu, poświęć chwilę na zastanowienia się, w jaki sposób chcesz być ze swoimi bliskimi albo sama ze sobą. Poczuj w sobie intencję bycia obecną. 8. Zajmujesz się domem - jeśli czujesz zmęczenie czy frustrację, pomyśl co byś chciała zrobić inaczej. 9. Kładąc głowę na poduszce, spójrz wstecz i zadaj sobie pytanie: „Jaki cud się dzisiaj wydarzył?”. Spróbuj dostrzec to, co jest dla ciebie istotne. Zaufaj swoim doświadczeniom.

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze