fbpx

10 kroków do osiągnięcia celu

10 kroków do osiągnięcia celu
fot. 123rf

Tak, my ciągle czegoś pragniemy, taka jest ludzka natura. Ale nie pragniemy odpowiednio. Po pierwsze sami tak naprawdę nie wiemy, czego chcemy. A tego, czego chcemy, boimy się bardzo. Co zrobić, by realizować cele skutecznie? Przejść uczciwie 10 kroków.
1. Czego najbardziej pragniesz?

Po pierwsze – wyraźnie wyartykułuj jeden cel, na którym chcesz skupić uwagę swojego umysłu i poświęcić mu energię.

Przykład:

Chcę poprawić poczucie własnej wartości i pewności siebie.

2. Rewizja podstawowych założeń dotyczących wiary w siebie i własne zdolności do zmiany.

Po drugie – kiedy tylko wyznaczysz sobie cel, zadeklaruj zamiar wprowadzenia zmiany w życie. W celu wzmocnienia się w tym postanowieniu, wyobraź sobie dokładnie swoje życie po dokonaniu tej zmiany, obojętnie czy jest ona duża, czy mała. Jak się z tym czujesz? Poszukaj źródła swojej mocy? Skąd ono wypływa? Z jakiej twojej cechy, umiejętności, daru? Jeśli świadomie zdecydujemy się uwierzyć w siebie i w swoje wewnętrzne zdolności, potrzebne nam do wzmocnienia pozytywnych zmian, podświadomy umysł poprowadzi nas drogą prosto do celu. Jest on bowiem twórcą naszych życiowych doświadczeń.

Trzy założenia do rozważenia:

Biorę pełną odpowiedzialność za realizację mojego celu i wprowadzanie zmian w moim życiu.
Wierzę w siebie, jestem wdzięczna za moją wrodzoną zdolność do tego, żeby zmienić w moim życiu….
Wybieram to, co jest najlepsze dla mojego umysłu, ciała i ducha.

3. Dlaczego chcesz tego, czego chcesz?

Po trzecie – dobrze zastanów się, dlaczego chcesz zrealizować ten cel.

Przykład:

Chcę podnieść poczucie własnej wartości, bo chcę siebie w pełni akceptować i czuć się lepiej w obecności innych ludzi.

4. Jeszcze raz zadaj sobie poprzednie pytanie. Wejrzyj w siebie jeszcze głębiej.

Po czwarte – na tym etapie poszukaj podświadomych powodów, które podsycają twoje pragnienie. Czego potrzebuje twoja dusza? Postaraj się na to pytanie odpowiedzieć jak najbardziej wyczerpująco. Być może dotkniesz teraz swoich bolesnych miejsc.

Przykład:

Nie chcę, żeby ludzie wykorzystywali mnie jak moją matkę. Chcę umieć głośno powiedzieć „nie”, zamiast dusić je w środku, a potem czuć niechęć do siebie i innych. Chcę wyjść z bezsilności, którą czułam, gdy mój ojciec wpadał w gniew. Chcę stworzyć związek oparty na pełnej miłości równowadze.

5. Przyjrzyj się swoim najgłębszym wartościom, które chcą się urzeczywistnić przy okazji osiągnięcia celu.

Po piąte – zastanów się, co jest dla ciebie ważne w życiu. Uniwersalne pragnienia, takie jak pragnienie szczęścia, bezpieczeństwa, zdrowia, dobrego samopoczucia, zrozumienia, uczciwości, zabawy, radości, miłości – mają moc kształtowania życia, ponieważ oddziałują na połączenia neuronowe w mózgu, które z kolei popychają nas do działania.

Przykład:

Chcę czuć w sobie więcej zaufania do własnej mocy. To mi przyniesie akceptację siebie i innych oraz pozwoli na zbudowanie autentycznego związku.

6. Czego najbardziej boisz się, gdy myślisz o realizacji tego celu?

Po szóste – zidentyfikuj swoje lęki, które wiążą się z osiągnięciem swojego celu. Odpowiedz sobie na pytanie: „Co najgorszego mogłoby się wydarzyć, gdybym podjęła się realizacji mojego celu?”

Przykład:

Gdybym stała się bardziej pewna siebie rodzice i przyjaciele mogliby pomyśleć, że jestem samolubna, egocentryczna i arogancka. Z tego powodu mogliby mnie krytykować a nawet odrzucić.

7. Czego najbardziej boisz się w związku z nieosiągnięciem tego celu?

Po siódme – zadaj sobie podobne pytanie, ale tym razem wyobraź swoje życie, gdybyś nie osiągnęła swojego celu.

Przykład:

To by było straszne, żyłabym nadal w poczuciu swojej niskiej wartości, niewiele bym znaczyła dla siebie i innych, nie miałabym odwagi by wchodzić w prawdziwe relacje z ludźmi.

8. Co możesz zadeklarować mimo lęków?

Po ósme – potrzebna jest teraz jasna deklaracja wizji życia, jakie chcesz mieć, gdy zrealizujesz swój cel z pełną świadomością, że się boisz.

Przykłady:

Wybieram zdrowe poczucie własnej wartości i zaufanie do siebie mimo obaw i wątpliwości, które mam.
Jasno wyrażam to, co chcę, mimo że boję się, że zostanę odrzucona.

9. Jakie działania w kierunku osiągnięcia celu mogą podjąć już dzisiaj?

Po dziewiąte – zaplanuj konkretne działania, które możesz podjąć natychmiast. Poprzednie kroki miały na celu nastawienie twojego podświadomego umysłu na cel, teraz przenieś energię na realizację.

Przykład:

Porozmawiam z szefową o tym, że potrzebuję więcej czasu na wykonanie nowego projektu. (Chodzi tu o to, żeby zacząć stawać za sobą, niezależnie od wyniku rozmowy).

10. Pomagaj sobie afirmacjami

Po dziesiąte – sformułuj afirmację, która będzie podsycać twoją energię do działania, oddziałując na twój podświadomy umysł.

Przykłady:
W pełni kocham i akceptuję siebie taką, jaka jestem.
Jestem wolny w tym, czego naprawdę chcę.
Kocham siebie i jestem kochana.

Nie jest ważne, jaki jest twój osobisty cel. Powyższe kroki można zastosować do realizacji każego pragnienia. Wpływają one na podświadomy umysł, który poprowadzi cię twoją drogą. Przedtem jednak trzeba świadomie, z odwagą i mądrością, podjąć decyzję o zmianie życia. Gdy osiągniesz porozumienie na tych dwóch poziomach swojej jaźni, łatwiej ci będzie wyjść z dawnych nawyków, uzależnień, deficytów. Kluczem do sukcesu jest świadoma koncentracja się na tym, co naprawdę chcesz, a jednocześnie kontakt z emocjami, które są w stanie popchnąć cię do sięgnięcia po nowe. Powodzenia!

Pierwsza część artykułu – Koncentracja na celu – TUTAJ

 

?>