Ćwiczenie mięśni Kegla – obowiązkowe dla każdej kobiety!

Pokaźny biceps to domena prawdziwego mężczyzny. Współczesna kobieta powinna natomiast mieć smukłe biodra i wyraźnie zarysowane mięśnie brzucha. Czyżby? Tak naprawdę to tylko stereotypy. Mięśnie są ważne, ale nie ich wygląd, ale siła. A do tego – jak wiadomo – ważniejsze jest to, co niewidoczne dla oczu. Dlatego dziś chcemy powiedzieć o mięśniach Kegla. Co to za mięśnie i dlaczego ich trening jest tak ważny dla zdrowia każdej kobiety?

Mięśnie Kegla – za co odpowiadają

Mięśnie Kegla podtrzymują narządy znajdujące się w dolnej części jamy brzusznej – macicę i pęcherz moczowy. Gdzie są mięśnie Kegla? Znajdują się między pochwą, kością guziczną, przebiegają przez środek krocza aż do odbytnicy i jej kanału. Równie często, co o mięśniach Kegla, mówi się o mięśniach dna miednicy. Dla wielu osób relacja między nimi wydaje się niejasna, zatem wyjaśniamy: mięśnie Kegla a mięśnie dna miednicy są tym samym. Mięśnie te pełnią ważną rolę także podczas porodu. Biorą aktywny udział w parciu i pomagają dziecku przyjść na świat. Jeśli chodzi o objawy słabych mięśni Kegla, można je odczuć np. podczas stosunku. Regularnie wzmacniane mięśnie dna miednicy intensywnie kurczą się podczas orgazmu, zwiększając doznania. Mięśnie niećwiczone są niemal niewyczuwalne. Objawem, a właściwie następstwem słabych mięśni Kegla, bywają nietrzymanie moczu albo obniżenie narządów płciowych.

Mięśnie Kegla a długość stosunku

Zdecydowanie najprzyjemniejszym argumentem na rzecz ćwiczeń mięśni dna miednicy jest poprawa życia seksualnego. U kobiet za odczucia podczas stosunku odpowiadają nie same ścianki pochwy, ale właśnie mięśnie ją okalające. Ćwiczenie mięśni Kegla pozwala więc zwiększać siłę doznań i moc orgazmu. A długość stosunku? Ten parametr tyczy się oczywiście mężczyzn. Oni także mają mięśnie Kegla, które mogą świadomie trenować. Ci panowie, którzy poświęcają uwagę małym i ukrytym w jamie brzucha mięśniom Kegla, z czasem zaczynają cieszyć się coraz dłuższymi stosunkami.

Mięśnie Kegla trening

Mięsnie Kegla należy ćwiczyć – by cieszyć się dobrym zdrowiem i satysfakcją z seksu. Tylko jak napiąć mięśnie Kegla? Wbrew pozorom, nie jest to takie trudne. Najlepiej spróbować wstrzymać na chwilę strumień oddawanego moczu. Czujesz napięcie? To właśnie mięśnie dna miednicy. Do treningu mięśni Kegla nie potrzeba typowych sprzętów fitnessowych i specjalnych technik. Mięśnie Kegla ćwiczenia opierają się na naprzemiennym napinaniu i rozluźnianiu tych mięśni.

Jak ćwiczyć mięśnie Kegla

Choć mięsnie Kegla można trenować „na sucho” tzn. tylko poprzez ich napinanie i rozluźnianie, w treningi warto włączyć także kulki gejszy. – Kulki gejszy to znany od wieków gadżet erotyczny, który służy nie tylko poprawie życia seksualnego, ale też ogólnie pojętego zdrowia układu moczowego i płciowego kobiety– tłumaczy ekspert sex shopu online. Kulki gejszy to najczęściej dwie połączone ze sobą krótkim sznureczkiem kulki z ciężarkiem w każdej z nich. Jak ćwiczyć mięsnie Kegla z kulkami? Po prostu umieść je w pochwie i… to wszystko! Podczas gdy ty spacerujesz, pracujesz, sprzątasz, kulki zmuszają mięśnie okalające pochwę do nieustannej pracy. – Jeśli nie wiesz jaką wagę kulek wybrać, wybierz progresywne kulki gejszy. Na początku używaj najlżejszej kulki ale o największej średnicy, później zastąp ją cięższymi z coraz mniejszą średnicą – wyjaśnia ekspert N69.

Liczysz na konkretne przykłady ćwiczenia mięśni Kegla? Na początek zakładaj kulki na 10-15 minut. Możesz mieć problem z ich utrzymaniem w pochwie, ale z każdym treningiem będzie ci szło coraz lepiej. Po tygodniu ćwiczeń spróbuj wydłużyć czas treningu do pół godziny.

Jak często ćwiczyć mięśnie Kegla

Jak długo ćwiczyć mięśnie Kegla? Zaczynaj o kilkunastu minut, wraz z doświadczeniem zwiększaj czas treningów do 30-40 minut. Jednorazowo nie przekraczaj 3 godzin treningu. Jeśli nie używasz kulek gejszy, to oczywiście ćwiczenia będą krótsze. Warto zwracać uwagę na wagę używanych kulek aby sukcesywnie po wyćwiczeniu mięśni zwiększać wagę używanych kulek. Obecnie są już dostępne kulki dla kobiet już z doświadczeniem w używaniu kulek, również w wersji progresywnej (w dwóch wagach). Ponownie należy zacząć od nieco lżejszej i po kolejnych tygodniach użyć kolejnej cięższej z zestawu.

Ćwiczenie mięśni Kegla efekty

Po jakim czasie efekty ćwiczeń mięśni Kegla? Jak z każdym innym treningiem, lepiej uzbroić się w cierpliwość. Efekty przyjdą raczej po miesiącach niż tygodniach ćwiczeń. Nie zniechęcaj się jednak – ćwiczenia mięśni Kegla są niewidoczne dla innych i można je wykonywać podczas innych czynności. Bez siłowni, przebierania się w sportowy strój i tracenia dodatkowego czasu!

 

Opinie o ćwiczeniach mięśni Kegla w większości przypadków są pozytywne. Pamiętajmy jednak, że o efektach powinny wypowiadać się osoby konsekwentne, ćwiczące regularnie! Po około dwóch tygodniach treningów ćwiczenia Kegla powinny wejść ci już w krew, zupełnie jak mycie zębów o poranku!