GEORGE CLOONEY ŁAMIE ZASADY CZASOPRZESTRZENI, ABY ZDOBYĆ FILIŻANKĘ ULUBIONEJ KAWY NESPRESSO

George Clooney w zbroi średniowiecznego rycerza ucieka z planu filmowego, żeby zrobić sobie przerwę na filiżankę ulubionej kawy. W nowej odsłonie kampanii „What Else?” hollywoodzki aktor ponownie pokazuje ogromny dystans do statusu gwiazdy i w towarzystwie aktorki Natalie Dormer udowadnia, że nawet najmniejsza kropla kawy Nespresso ma ogromne znaczenie.

 

George Clooney to znany i wielokrotnie nagradzany aktor oraz aktywista. Od 13 lat jest także globalnym ambasadorem Nespresso. Wieloletnia współpraca marki z gwiazdą hollywoodzkiego kina opiera się nie tylko na jego udziale w kampaniach reklamowych, ale także na czynnym członkostwie w Radzie Doradczej ds. Zrównoważonego Rozwoju Nespresso. Odpowiada ona za innowacyjne rozwiązania w kierunku poprawy jakości życia społeczności lokalnych zajmujących się uprawą i pozyskiwaniem kawy.

„Moja współpraca z Nespresso to coś więcej niż tylko udział w nowej kampanii. Wspólnie z marką dbamy o zrównoważony rozwój i poprawę jakości życia farmerów oraz ich rodzin, ponieważ to właśnie dzięki nim możemy cieszyć się wyjątkowym smakiem kawy. To dla mnie prawdziwy zaszczyt być częścią tego zespołu.” – mówi George Clooney.

Najnowsza kampania Nespresso z udziałem George’a Clooneya w nieco żartobliwy sposób wyjaśnia znaczenie kultowego już „What Else?”. Tym samym odpowiada na pytanie „Co kryje się za filiżanką kawy?”. Idea stworzenia najwyższej jakości produktu, pozyskiwanego w trosce o środowisko oraz pracowników. Staranny proces od wyjątkowego podejścia do ziarna kawowca, aż po dedykowane usługi, jak recycling zużytych kapsułek.

U boku George’a Clooneya zobaczymy tym razem Natalie Dormer, znaną z roli Margaery Tyrell w serialu „Gra o tron”, a także przedstawicieli marki Nespresso, m.in. farmerów, agronomów czy szkoleniowców, czyli współtwórców niepowtarzalnego smaku zamkniętego w każdej kapsułce kawy. Taki zabieg ma na celu pokazanie, że wszyscy ludzie związani z Nespresso są ważni i tak samo odpowiedzialni za sukces marki.

Kampania została podzielona na trzy części – „The Quest”, „Really George?” oraz „Our Quest”.

Każda z nich łączy w sobie kluczowe elementy, by doświadczenie kawowe było pełne – od selektywnego podejścia do ziarna kawowca, serwowania kawy najwyżej jakości poprzez zrównoważony rozwój i ekspercką wiedzę, aż po stylowe butiki i innowacyjne usługi.

„The Quest” to przede wszystkim zabawa konwencją popularnego serialu i wizerunkiem aktora. Widzimy w niej George’a Clooneya w zbroi średniowiecznego rycerza, który niespodziewanie i ku zdziwieniu zebranych przedziera się przez ekran projekcyjny do współczesnego świata i wyrusza do butiku Nespresso w poszukiwaniu swojej ulubionej kawy.

Kolejna część prezentuje backstage planu filmowego. Podczas przerwy hollywoodzki gwiazdor wpada z filiżanką kawy na Natalie Dormer, wskutek czego wylewa na jej suknię kropelkę napoju. Aktorka ironizując zwraca się do niego słowami „Really, George?”, które następnie w krótkich ujęciach powielane są przez pracowników Nespresso. W końcowej scenie pełny skruchy George zdaje sobie sprawę, jak ważna jest każda kropla kawy, za którą stoi historia i filozofia marki.

Kampania została zaplanowana w dwóch obszarach – TV oraz Digital. Działania digitalowe ruszyły 17 października i obejmują trzy spoty reklamowe, prezentowane za pośrednictwem mediów: VOD, YOUTUBE, FACEBOOK oraz INSTAGRAM w 30’, 15’ i 6’ sekundowych filmikach oraz w formacie displey’owym. Kampania telewizyjna wystartowała 5 listopada i prowadzona jest na antenie stacji telewizyjnych TVN i Polsat, a także na ich kanałach tematycznych.