12 marca w Soho Factory w Warszawie otwarto niezwykłą multimedialną instalację, która prezentuje pełne oblicze nowoczesnego Izraela. Wystawa zostanie w Polsce przez 10 dni.
Projekt „OPEN A DOOR TO ISRAEL” składa się z dwóch części: interaktywnych drzwi oraz multimedialnego show. Pierwsza część ekspozycji składa się z 9 ogromnych ekranów zamkniętych w interaktywnych drzwiach i odwołuje się do wartości, które stanowią DNA współczesnego izraelskiego społeczeństwa. Każdej z nich jest przyporządkowany inny kolor: czerwony – doznania, zielony – przedsięwzięcia, morski – nauka, błękitny – nadzieja, różowy – interakcja, pomarańczowy – zaangażowanie, fioletowy – działanie, granatowy – rodzina, brązowy – dziedzictwo. Odwiedzający będą mogli zajrzeć do wnętrza firm zajmujących się innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi, uczestniczyć w ważnych momentach z życia izraelskich rodzin, zagrać w matkot, czyli popularne w Izraelu rakietki plażowe, albo zostać DJ’em na jednej ze słynnych izraelskich imprez. „Multimedialna ekspozycja płynnie przenosi uczestników tej niezwykłej wyprawy z izraelskiego świata pełnego przełomowych technologii zmieniających życie, do opowieści o dziedzictwie kulturowym tego kraju”, mówi Anna Azari, Ambasador Izraela w Polsce.
Druga część wystawy to multimedialne show z wykorzystaniem robota. Kilkusekundowa projekcja pokazuje pokaże kraj tętniący życiem, nasycony kolorami, twórczy i ekscytujący, pełen innowacyjnych rozwiązań technologicznych.