Warszawskiej cukierni Lukullus chyba nikomu przedstawiać nie trzeba. Nawet jeśli jeszcze nie mieliście okazji jej odwiedzić, to na pewno o niej słyszeliście. Słynie z dbałości o najmniejsze detale – zarówno w kwestii smaku i estetyki autorskich słodkości, jak i wnętrz kawiarni i sklepów, aranżacji witryn wystawowych i design opakowań. Tradycją Lukullusa są z kolei tematyczne projekty sezonowe – najnowszy, inspirowany smakami i estetyką Japonii, nosi nazwę „Zen o Warszawie”.
Filozofia marki Lukullus opiera się na trzech filarach: smaku, pięknie i Warszawie. Zgodnie z zasadą „mniej znaczy więcej” produkty w menu cukierni bazują na najprostszych połączeniach smaków oraz przyrządzane są tylko z naturalnych składników i powstających w firmowej pracowni półproduktów, takich jak konfitury czy kremy. Każdy deser to uczta nie tylko dla podniebienia, lecz także dla oczu – wyjątkowa estetyka jest znakiem rozpoznawczym Lukullusa. Nie inaczej jest w przypadku ciast i lodów, które znalazły się w menu najnowszego sezonowego projektu „Zen o Warszawie” inspirowanego smakami i estetyką Japonii. Nazwa nawiązuje do znanego przeboju Czesława Niemena i doskonale oddaje połączenie rodzinnej warszawskiej tradycji ze składnikami charakterystycznymi dla Kraju Kwitnącej Wiśni, takimi jak czarny sezam, shiso (zioło o delikatnie miętowym aromacie, ma romantyczną polską nazwę: pachnotka zwyczajna), matcha (zielona herbata) i yuzu (owoc o cytrusowo-kwiatowym smaku).
(Fot. materiały prasowe)
W ramach sezonowego projektu „Zen o Warszawie” we wszystkich kawiarniach i sklepach Lukullus w Warszawie dostępne są cztery nowe ciastka. Pierwsze z nich – puszysty maślany biszkopt z truskawkami, kiwi, mango i bitą śmietaną z wanilią – inspirowane jest tradycyjnym japońskim deserem, czyli roladą biszkoptową z owocami. Ciastko nosi nazwę Urodziny Cesarza, która nawiązuje do jednego z najważniejszych świąt narodowych w Japonii. Kolejne – Takatamatcha – składa się z masy twarogowej z zieloną herbatą matcha, kandyzowanych owoców liczi, szklistej galaretki z cytrusów i jadalnego złota. Trzecia pozycja w sezonowym menu to Magdalenki Yuzuyu, czyli połączenie tradycyjnej europejskiej formy ciastka biszkoptowego z japońskim smakiem owoców yuzu. Składniki to ciasto biszkoptowe, domowy karmel oraz lukier z sokiem owoców yuzu. Ostatnia propozycja nosi nazwę Tokio – Warszawa i składa się z ciasta kruchego baskijskiego z czarnym i białym sezamem, domowej praliny z karmelizowanego czarnego i białego sezamu, budyniu waniliowego z wanilią Bourbon z Madagaskaru, domowej konfitury i owoców czarnych porzeczek.
Urodziny Cesarza (Fot. materiały prasowe)
Tokio – Warszawa (Fot. materiały prasowe)
Dodatkowo w lodziarni Lukullus w St. Tropez przy ul. Rozbrat dostępne są cztery nowe smaki lodów: Yuzuyu – sorbet z cytryn i owoców yuzu, Takatamatcha – mleczne lody z matchą i esencją yuzu, Sakura – sorbet wiśniowy z shiso i Siedmiu Samurajów – mleczne lody z domową praliną z karmelizowanego czarnego sezamu.
Takatamatcha (Fot. materiały prasowe)
Wszystkie produkty z sezonowego projektu „Zen o Warszawie” dostępne są w opakowaniach, które zaprojektował grafik i ilustrator Kamil Rekosz, wpisujących się w nurt japońskiego minimalizmu – ich jedyne ozdoby to kolorystyczny gradient oraz tłoczone logo Lukullus. Na wieczkach, zamiast cytatów znanych autorów, wykorzystano wiersze haiku autorstwa pięciu klientek Lukullusa: Magdaleny Chodakowskiej, Nadii Bouacid, Grety Getler, Ewy Kamionowskiej i Emilii Waszkiewicz-Beck. Projektowi są również poświęcone nowe aranżacje witryn wystawowych, które – jak zawsze – stworzyła Malwa Rytych we współpracy z autorem opakowań.