1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia
  4. >
  5. Zawód po pięćdziesiątce to już tylko uczucie? Pora to zmienić!

Zawód po pięćdziesiątce to już tylko uczucie? Pora to zmienić!

By nagłaśniać to, z jakimi problemami mierzą się osoby 50+ na rynku pracy, OLX Praca przygotowało kampanię „Zawód po 50-tce to już tylko uczucie”. (Fot. Andreas Kuehn/Getty Images)
By nagłaśniać to, z jakimi problemami mierzą się osoby 50+ na rynku pracy, OLX Praca przygotowało kampanię „Zawód po 50-tce to już tylko uczucie”. (Fot. Andreas Kuehn/Getty Images)
Chociaż gotowość osób 50+ do podejmowania pracy jest spora, rynek pracy niekoniecznie chętnie się na silversów otwiera. Nowa kampania społeczna OLX Praca zwraca uwagę na problemy, z jakimi mierzy się w tej kwestii starsze pokolenie.

Przeprowadzone na początku 2023 roku badanie Minds&Roses* wykazało, że prawie 70 proc. osób w wieku przedemerytalnym nie zamierza przechodzić na emeryturę, za to chętnie będzie kontynuowało działalność zawodową**. To bardzo dobra wiadomość, zważywszy, że wszystko wskazuje na to, że sytuacja demograficzna wymusi większe branie pod uwagę na rynku pracy osób po 50. roku życia, które uzupełnią lukę kompetencyjną. Eksperci przyznali, że szansa na rozwój danej firmy leży w połączeniu doświadczenia silversów z kompetencjami technologicznymi młodszych pracowników.

Z badań wynikło także, że pracodawcy doceniają, że osoby 50+ mają ustabilizowaną sytuację rodzinną i finansową, są wykształcone, cechuje je wysoka motywacja do pracy oraz lojalność wobec firmy.

Jednak badania swoje, a rzeczywistość swoje. Jak się okazuje, pokolenie 50+ nadal musi walczyć ze stereotypami na swój temat, które nieraz wpływają na to, że osoby po pięćdziesiątce są zwyczajnie pomijane w procesach rekrutacyjnych. Badania pokazują, że nawet 9 z 10 wysłanych aplikacji nie doczekuje się żadnej odpowiedzi! Co zarzuca się pracownikom 50+? Z badania przeprowadzonego przez Mind&Roses na zlecenie OLX wynika, że zdaniem ankietowanych osoby 50+ oczekują wyższych zarobków, niechętnie poszerzają zakres swoich obowiązków oraz trudniej dopasowują się do zespołu, nie chcąc budować relacji z innymi pracownikami. Do tego dochodzą takie kwestie, jak wolniejsze przyswajanie nowych technologii, gorsza znajomość języków obcych czy mniejsze siły fizyczne.

Jest to bardzo krzywdzące i stereotypowe spojrzenie, powodujące, że odbiera się szansę wykwalifikowanym i uzdolnionym osobom, które mogłyby wnieść wiele dobrego do nowej firmy. – Rynek pracy zapomina, że mocnych stron, niezwykle istotnych dla każdej organizacji, u silversów należy upatrywać zupełnie gdzie indziej. To osoby z ogromnym doświadczeniem, wiedzą i chęcią, by się nimi dzielić. Do tego otwarcie deklarujące, że wiek nie jest dla nich przeszkodą w pracy i nawet na emeryturze chętnie pozostaną czynne zawodowo, bo zależy im na przebywaniu między ludźmi – mówi Łukasz Borowicz, brand & PR manager OLX Praca.

By nagłaśniać to, z jakimi problemami mierzą się osoby 50+ na rynku pracy, OLX Praca przygotowało kampanię „Zawód po 50-tce to już tylko uczucie”, w ramach której powstał emocjonalny spot obrazujący doświadczenia silversów związane z procesem rekrutacyjnym. Zobaczcie sami:

Miejmy nadzieję, że wspomniana kampania rozpocznie poważną dyskusję i wywoła potrzebne zmiany na rynku pracy.

Autorem strategii komunikacji i kampanii jest agencja Przestrzeń, która odpowiada również za działania w kanale digital i w mediach społecznościowych. Spoty wyprodukował dom produkcyjny Lucky Luciano, a wyreżyserował Bartosz Dombowski. Postprodukcją obrazu zajęło się RIOdePost. ​

*Badanie Minds&Roses dla OLX Praca luty–marzec 2023.

** „Srebrne talenty: wykorzystanie potencjału pokolenia silver”, raport OLX, wrzesień 2023; badanie przeprowadzono na próbie 1000 osób w wieku 50+, z podziałem na grupy w wieku przed okresem ochronnym, w wieku ochronnym oraz na emeryturze.

Źródło: materiały prasowe OLX Praca

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze