Answear.LAB to marka, która mówi głosem kobiet. Łącząc swoje siły z Fundacją Feminoteka, zachęca do walki z przemocą wobec kobiet. „Nie mamy zgody na przemoc” w ten sposób Answear.LAB manifestuje swoje stanowisko, dając wyraz siostrzeństwu i tworząc więź między kobietami. Marka poprzez modę chce je zbliżyć do siebie, dać im wsparcie i wzajemnie dzielić się doświadczeniami.
Answear.LAB to wyjątkowa marka stworzona przez kobiety i dla kobiet. Od samego początku walczy z nimi o niezależność, równość i szacunek na każdym polu codzienności. Zwłaszcza, że do równości płci jeszcze daleka droga. Według ONZ postęp w tym zakresie „zanika na naszych oczach” i potrzeba jeszcze 300 lat, by osiągnąć równość kobiet i mężczyzn. Dla kobiecej marki, która tworzy limitowane kolekcje i angażuje się w społeczne inicjatywy niosące realne wsparcie dla kobiet, to priorytetowe wyzwanie. Answear.LAB chce być prekursorem ważnych dla kobiet zmian, dlatego podjęła się współpracy z Fundacją Feminoteka, która od prawie 20 lat stoi po stronie kobiet dotkniętych przemocą – zwłaszcza seksualną – dając im realne wsparcie.
(Fot. materiały partnera)
Ostatnio Answear.LAB i Feminoteka połączyły siły, by wesprzeć odważne kobiety, które chcą się wyrwać z przemocowych sytuacji, ale ze względu na wciąż gorszą pozycję ekonomiczną, nie mogą tego zrobić. Agnieszka Pruchnik brand dyrektorka Answear.LAB podkreśla, że marka za pośrednictwem mody chce poruszać ważne tematy. Zapraszając do współpracy ekspertki daje kobietom dostęp do wiedzy, pomaga wymieniać się doświadczeniami oraz inspiruje. Pruchnik mówi: „Również podczas ostatniego Co Jest Grane Festival w Warszawie, oddaliśmy głos tym kobietom, które mogą być inspiracją czy pomóc innym kobietom we wzmacnianiu ich siły charakteru i sprawczości. Kobieca moc wybrzmiała chociażby podczas spotkania z udziałem Katarzyny Dacyszyn – aktywistki i ekspertki ds. stalkingu oraz Jolanty Gawędy – wiceprezeski Feminoteki”.
(Fot. materiały partnera)
Podczas festiwalu, którego marka była głównym partnerem, zorganizowała charytatywną akcję pod bardzo wymownym tytułem „Nie ma zgody na przemoc”. To wyraźny protest przeciwko przemocy i niesprawiedliwości, podczas którego uczestniczki i uczestnicy festiwalu zaklejali ścianę z hasłem budującymi słowami takimi jak „miłość”, „szacunek”, „wsparcie”, „czułość” i wiele innymi. Po kilku godzinach można było już tylko odczytać słowa pełne pozytywnej energii, a główne hasło zmieniło się w „Mamy moc”. Kobiety pokazały, że chcą zmian, a mężczyźni, że chcą wspierać swoje siostry, przyjaciółki, matki i córki w walce o godność, szczęście i wolność.
Zobacz wideorelację z charytatywnego performance'u:
Siła kobiecości jest niezwykle ważna dla marki, która na festiwalu zaprezentowała autorską kolekcję BE SHERO. Jej bohaterką i inspiracją jednocześnie stała się współczesna kobieta. Odważna, konsekwentna, stawiająca siebie na pierwszym miejscu. Taka, która potrafi doceniać chwilę, stawić czoła losowi i zawalczyć o swoje tu i teraz. SHERO promuje siłę kobiet. Taką, która kieruje współczesnymi kobietami ku zmianie świata na lepsze. Odwiedzające stoisko Answear.LAB na CJG Festiwal kobiety zwracały uwagę na koszulkę “I am a woman. What is your superpower?“. „Będę ją zakładać na wszystkie firmowe spotkania z mężczyznami” – zadeklarowała jedna z uczestniczek. Wszystkie stylizacje SHERO można zobaczysz i zamówić na .
(Fot. materiały partnera)
Answear.LAB na Co Jest Grane Festival będąc blisko tysięcy kobiet, wspierała starania Fundacji Feminoteka działającej na rzecz likwidacji dyskryminacji ze względu na płeć we wszystkich sferach życia społecznego. Marka postawiła na realne wsparcie. Zasiliła Fundusz Przeciwprzemocowy Feminoteki darowizną w wysokości 20 tysięcy złotych. Środki pomogą kobietom, które doświadczyły przemocy seksualnej, a strach przed oprawcą i brakiem pomocy ze strony społeczeństwa nie pozwala im normalnie funkcjonować. Kobiety korzystające z pomocy fundacji otrzymują bezpłatne wsparcie prawne, psychologiczne i terapeutyczne. Wcześniej Answear.LAB przekazała dochód ze sprzedaży ubiegłorocznej kolekcji – „Girl Power” – do założonej przez podróżniczkę Martynę Wojciechowską fundacji Unaweza. Organizacja ta dodaje skrzydeł kobietom z całego świata poprzez wyrównywanie szans społecznych, ekonomicznych i prawnych oraz pomoc w trudnej sytuacji życiowej i materialnej. Answear.LAB wspiera kobiece NGO-sy na wszystkich 11 rynkach, na których działa. W 2022 roku przekazała im łącznie 145 300 złotych.
(Fot. materiały partnera)