1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Moda

Intensywny róż najmodniejszym kolorem sezonu

Mediolan, Paryż, Nowy Jork, street fashion (Fot. Spotlight)
Noszą go mieszkanki Nowego Jorku, Mediolanu i Paryża. Jak to się stało, że fuksja okazała się kolorem tegorocznej jesieni?

Ten, kto z uwagą śledzi to, co dzieje się na wybiegach stolic mody, wie, że czasem zaledwie jedna kolekcja potrafi narzucić dominujące trendy nadchodzącego sezonu. Dziać się może tak za sprawą świetnie zaprojektowanej linii, idealnego odczytania nastrojów i potrzeb odbiorców lub zachwycającego miejsca lub scenografii. W przypadku kolekcji Valentino na jesień–zimę 2022 roku zadziałały prawdopodobnie wszystkie trzy czynniki. Pierpaolo Piccioli, dyrektor kreatywny włoskiego domu mody, motywem przewodnim nowej kolekcji postanowił uczynić intensywny róż. Projektant zaprezentował 80 sylwetek, z czego ponad połowa była w kolorze fuksji (pozostałe z nich odszyte zostały w czerni). Dokładnie tym samym odcieniem pokryto wybieg i wnętrze, w którym odbył się pokaz. Piccioli powiedział w jednym z wywiadów, że zdecydował się na jednolity kolor, aby skoncentrować uwagę widzów na szczegółach prezentowanych projektów. Ale nie tylko. Celowo wybrał róż zamiast nasyconej czerwieni, z której słynie włoski dom mody, aby zmienić jego postrzeganie i znaczenie kulturowe.

Pokaz Valentino jesień–zima 2022 roku (Fot. Spotlight)

Pierpaolo Piccioli kolekcją na jesień–zimę 2022 roku udowodnił, że mocny róż świetnie radzi sobie nie tylko w typowo dziewczyńskiej estetyce. Tak samo ciekawie prezentuje się na pelerynach, minimalistycznych pudełkowych fasonach płaszczy, oversizowych garniturach do pracy, sportowych bluzach z kapturem i luźnych spodniach (na wybiegu pojawiły się także męskie sylwetki).

Pokaz Valentino jesień–zima 2022 roku (Fot. Spotlight)

Jak tylko pokaz dobiegł końca, wiadomo było, że właśnie poznaliśmy najmodniejszy kolor jesieni 2022. Fuksja pojawiła się także na wybiegu u takich marek, jak Undercover, Danny Reinke, Almeida, Sergio Hudson i Marc Cain, ale to za sprawą kolekcji Valentino o intensywnym różu mówiła cała branża mody. Niektórzy zastanawiali się, co w tym momencie czuli pracownicy Instytutu Pantone, którzy kolorem roku 2022 ogłosili odcień fioletu „Very Peri”.

Pokazy na jesień–zimę 2022 roku, od lewej: Jorge Vazquez, Marc Cain, Sergio Hudson (Fot. Spotlight)

Latem tego roku w mediach pojawiały się zdjęcia z planu filmu o lalce Barbie z Margot Robbie w roli głównej. Chwilę później głośno było o trendzie inspirowanym najsłynniejsza lalką świata, czyli „barbiecore”, którego motywem przewodnim jest oczywiście intensywny kolor różowy. Marki, które wcześniej nie planowały uwzględniać różu w swoich kolekcjach, zaczęły w pośpiechu wprowadzać go do swojej oferty.

W tym roku fuksja zalała ulice najważniejszych stolic mody. Bywalczynie nowojorskich pokazów mody stawiały przede wszystkich na amarantowe dodatki – torebki od Balenciagi, Jacquemusa i Bottegi Venety. Mieszkanki Paryża i Mediolanu najchętniej noszą róż od stóp do głów.

Nowy Jork, street fashion (Fot. Spotlight)

Mediolan, Paryż, Nowy Jork, street fashion (Fot. Spotlight)

Trwają właśnie pokazy na wiosnę–lato 2023 roku i patrząc na wybiegi m.in. Toma Forda, Rotate, Prabala Gurunga, Missoni, Moschino, Michaela Korsa, Jil Sander i AZ Factory, już wiadomo, że intensywny róż to nie kaprys jednego sezonu.

Pokazy na wiosnę–lato 2023 roku, od lewej: Missoni, Michael Kors, Rotate (Fot. Spotlight)

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Reklama
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze