1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Moda
  4. >
  5. Ostatni ranking najgorętszych produktów w branży mody zaskakuje

Ostatni ranking najgorętszych produktów w branży mody zaskakuje

Na pierwszym miejscu w rankingu znalazła się torba na ramię japońskiej marki Uniqlo. (Fot. materiały prasowe)
Na pierwszym miejscu w rankingu znalazła się torba na ramię japońskiej marki Uniqlo. (Fot. materiały prasowe)
Które domy mody cieszą się największym zainteresowaniem? Które marki w ostatnim czasie zyskały na popularności? I wreszcie: które ubrania i dodatki są najchętniej kupowane przez użytkowników Internetu? Na te pytania co kwartał odpowiada platforma zakupowa lyst.com.

Lyst.com to miejsce, w którym możemy kupić odzież i akcesoria 17 000 znanych marek i sklepów online z całego świata. Platforma zakupowa specjalizuje się też w badaniu zachowań konsumenckich. Na podstawie wyborów użytkowników lyst.com, ale także danych wyszukiwarki Google oraz wzmianek na temat marek w mediach społecznościowych – platforma co kwartał publikuje raport „The Lyst Index”.

W zeszłym tygodniu udostępniono raport za pierwszy kwartał 2023 roku, a zaprezentowana w nim lista „10 najgorętszych produktów” okazała się sporym zaskoczeniem. Zwykle trafiają na nią projekty znanych domów mody i marek luksusowych. Tym razem jednak na liście pojawiło się kilka produktów marek streetwearowych i sieciówek.

Na pierwszym miejscu w rankingu znalazła się torba na ramię japońskiej marki Uniqlo. Dostępna w wielu wersjach kolorystycznych już w zeszłym roku zdobyła uznanie klientów na całym świecie, przez co wielokrotnie była wyprzedawana. Na TikToku filmiki z torbą Uniqlo wygenerowały ponad 59 milionów wyświetleń. Torba to najtańszy produkt, jaki zagościł kiedykolwiek w zestawieniu „The Lyst Index”. W warszawskim sklepie marki można ją kupić za 59 zł.

Na liście pojawiło się więcej przystępnych cenowo projektów popularnych marek, m.in. modelujące body Skims marki bielizny założonej przez Kim Kardashian (miejsce 3), inspirowana latami 70. jeansowa spódnica maxi Diesel (miejsce 5), popularny model sneakersów Adidas Gazelle (miejsce 7) oraz oversizowe jeansy skandynawskiej sieciówki Weekday (miejsce 8).

Bardzo charakterystyczne, ale raczej mało praktyczne ogromne czerwone buty autorstwa amerykańskiego kolektywu MSCHF znalazły się na miejscu czwartym prawdopodobnie dlatego, że w mediach społecznościowych wszyscy o nich mówili.

Okazuje się, że użytkownicy platformy The Lyst z oferty marek luksusowych najchętniej wybierają akcesoria i dodatki. Drugie miejsce w rankingu zajęły okulary Ricka Owensa, które kształtem przypominają narciarskie gogle lub okulary ochronne BHP. Na szóstym miejscu znalazły się kolczyki w kształcie łezki włoskiego domu mody Bottega Veneta, swoją popularność zawdzięczające m.in. Kendall Jenner, która włożyła je na międzynarodowe mistrzostwa w tenisie US Open. Dziś #BottegaVenetaDropEarrings ma ponad 2,8 miliona wyświetleń na TikToku.

Dziewiąte miejsce należy do torebki „Le Coeur” domu mody Alaïa, która skradła serce m.in. Seleny Gomez. – Zaufajcie mi, Alaïa Coeur to nowy współczesny klasyk. Zabawny, ale elegancki, jest bardziej szykowny dzięki prostemu, ale graficznemu wzornictwu – powiedziała Naomi Smart, commerce director brytyjskiego „Vogue’a”.

Listę zamykają sportowe buty Cross High Sneakers zaprojektowane przez MM6 Martin Margiela wspólnie z marką Salomon. Są dowodem na to, że siła trendu gorpcore, czyli mody inspirowanej odzieżą outdoorową, nie słabnie.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze