fbpx

Dobre podejście do niespokojnego umysłu

niepokój umysłu
123rf.com

Umysł, który zadręcza nieprzyjemnymi myślami – każdy z nas tego doświadczył i nie jest to pozytywne doświadczenie. Są sposoby pomagające go uspokoić.
Jeffrey Brantley i Wendy Millstine w książce „Daily Meditations for Calming Your Anxious Mind” uczą, w jaki sposób być jak najbardziej świadomym swojej istoty. A jest ona wrażliwa, otwarta, miła, łagodna i zaciekawiona. Jeśli będziemy na siebie uważni, odkryjemy to. Jednak zanim to się stanie, trzeba przejść przez etap uspokajania umysłu, który poprzez to, że jest pod wpływem negatywnych emocji, wmawia nam coś zupełnie odwrotnego – że na przykład się boimy, bo jest niebezpiecznie, że trzeba walczyć o swoje, mieć poczucie winy bądź się złościć. Jak się uspokoić?

1. Medytuj od 20 do 30 minut dziennie. Najważniejszym aspektem medytacji jest postawa. Można ją opisać w poniższych punktach:

– Niczego konkretnego nie oczekuj.
– Bądź cierpliwy wobec swojego umysłu i ciała.
– Koncentruj się na oddechu z umysłem początkującego, czyli tak jak byś oddychał pierwszy raz w życiu.
– Ufaj chwili, która trwa.
– Bądź gotowy przyjąć każde nawet najbardziej trudne uczucie.
– Puszczaj – nie walcz z niczym, co pojawia się w twojej świadomości.

2. Akceptuj emocje i myśli

– Zauważ, że twój mózg zajęty jest myślami. To jest w porządku. Myśli nie są twoim wrogiem. Nie trzeba z nimi walczyć, ale też nie trzeba traktować ich bardzo serio. One po prostu przyciągają twoją uwagę. Zauważ to i pozwól im wybrzmieć i odejść. Patrz się na nie z dystansu tak jakby myślał ktoś inny niż ty.

– Pogódź się z tym, że czasem się boisz. Lęk jest nieodłączną częścią życia przynajmniej do czasu, aż się z nim naprawdę nie skonfrontujemy. Gdy czujesz lęk, przesuń uwagę na teraźniejszość, a przekonasz się, że twoje zmartwienia dotyczą czegoś, co się jeszcze nie wydarzyło. Teraz nie ma powodu do zmartwień. Możesz odprężyć swój umysł.

Jutro 3 ćwiczenia na uspokojenie umysłu

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
?>