fbpx

Bach Harpsichord „Concertos Accademia Bizantina/Ottavio Dantone”

Bach Harpsichord "Concertos Accademia Bizantina/Ottavio Dantone"
Materiały prasowe

Obserwujemy powrót klawesynu. Wiek XX nakazywał „odkrywać prawdziwego Bacha” poprzez wykonywanie jego muzyki na współczesnym fortepianie. Spirala barokowej estetyki (czytaj: konwencji/mody) zatoczyła jednak krąg i wracamy do instrumentu, na którym Bach komponował swoje dzieła.

Dantone to zdeklarowany klawesynista – jego nagrania „Das Wohltemperierte Klavier” Bacha (2003) oraz sonat Scarlattiego (2006) zapisały się złotymi zgłoskami w annałach instrumentu. Niepomny na ograniczenia klawesynu unika temp ekstremalnych, sprawia, że rozumiemy, jak Bach mógł przelać tyle emocji w kompozycje, nie znając brzmienia fortepianu. Accademia Bizantina wykonuje każdą z partii orkiestrowych na jednym instrumencie, oddając kameralność koncertów Bacha.

Decca