Podlondyńskie blokowiska, wokół puste industrialne przestrzenie, dorasta się tutaj bez udziału rodziców, przy intensywnym dopingu rówieśników i używek. 15-letnia bohaterka jest indywidualistką. Mia, wychowywana wraz z młodszą siostrą przez ignorującą je bądź obrzucającą bluzgami matkę, na otoczenie reaguje głównie agresją.
Nie chodzi do szkoły, nie ma przyjaciół. Odrzuca wszystko, co ma jej do zaproponowania rzeczywistość, a jeszcze nie wie, co ze sobą zrobić, by tę rzeczywistość zmienić. Lubi tylko tańczyć: w samotności, niewidziana przez nikogo. Uosobienie bólu istnienia. Jej życie emocjonalne zaczyna się zmieniać, kiedy zamieszkuje u nich nowy facet matki. Connor wykazuje wobec niej opiekuńcze instynkty, rozmawia z nią jak równy z równym. Dziewczyna w przyśpieszonym tempie zyskuje nową wiedzę o świecie i o sobie. Tworząc ten niewesoły świat, Andrea Arnold korzystała z najlepszych tradycji realizmu społecznego, w którym od lat specjalizuje się kino angielskie, ale nadała mu nowy, osobisty ton. Nagroda jury na ostatnim festiwalu w Cannes.
Fish Tank, Wielka Brytania 2009, reż. Andrea Arnold, wyk. Katie Jarvis, Michael Fassbender, Kierston Wareing, Rebecca Griffiths, Harry Treadaway, dystr. Syrena Films