1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Kultura

„Chłopi” z rekordem 1,5 miliona widzów! To najpopularniejszy polski film od czasów pandemii

Kadr z filmu „Chłopi” (Fot. materiały prasowe)
Kadr z filmu „Chłopi” (Fot. materiały prasowe)
„Chłopi” zgromadzili dotąd przed kinowymi ekranami ponad 1,5 miliona widzów. Animowana adaptacja książki Władysława Reymonta bije kolejne rekordy oglądalności.

Next Film, dystrybutor „Chłopów”, opublikował najnowsze dane dotyczące oglądalności filmu w kinach. Według nich obraz w reżyserii DK Welchman i Hugh Welchmana to zdecydowanie najpopularniejszy polski film od czasu pandemii, która na nowo zdefiniowała branżę kinową. Od marca 2020 roku żadna polska produkcja nie zebrała bowiem tak licznej widowni. Polskiego kandydata do Oscara do tej pory zobaczyło rekordowe ponad 1,52 miliona widzów.

Film „Chłopi” jest polskim kandydatem do Oscara. Opowiada losy rodziny Borynów i pięknej, tajemniczej Jagny, które rozgrywają się na tle zmieniających się pór roku i sezonowych prac polowych. To właśnie kobiety, w szczególności tragiczna postać Jagny, znajdą się w sercu fabuły. Unikalny mikroświat wiejskiej wspólnoty stał się pretekstem do opowiedzenia uniwersalnej i niesamowicie aktualnej historii. Historii o tragicznej miłości i życiu w małej społeczności, gdzie reguły i brutalne zasady gry wyznaczają każdemu określone miejsce w grupie, a wyjście poza ciasne ramy grozi upokorzeniem i odrzuceniem. Film został zrealizowany w technice animacji malarskiej na podstawie malarstwa głównie okresu Młodej Polski, które idealnie oddaje nastrój powieści. Na dużym ekranie pojawiają się interpretacje dzieł takich artystów, jak Józef Chełmoński, Ferdynand Ruszczyc czy Leon Wyczółkowski.

W obsadzie „Chłopów” znaleźli się m.in.: Mirosław Baka, Ewa Kasprzyk, Andrzej Konopka, Sonia Bohosiewicz, Małgorzata Kożuchowska, Robert Gulaczyk, Maciej Musiał i Dorota Stalińska. W roli Jagny występuje Kamila Urzędowska.

Producenci filmu pracują obecnie nad promocją „Chłopów” wśród członków Amerykańskiej Akademii Filmowej, którzy będą decydować o nominacjach do Oscarów. Dużą rolę w kampanii odgrywa ścieżka dźwiękowa autorstwa Łukasza L.U.C. Rostkowskiego i Rebel Babel Film Orchestra, która również stała się szalenie popularna wśród polskich widzów. Singiel „Jesień – Tańcuj” został odtworzony ponad 3,6 miliona razy w serwisie YouTube, ponad 5 milionów razy w serwisie Spotify. Udostępniony w drugiej kolejności „Koniec Lata” (w wersji angielskiej utwór będzie śpiewany przez Katie Meluę) to niemal 900 tys. odsłon na YouTubie i niemal milion w Spotify. Dodatkowo, nakładem Wydawnictwa Agora, ukazało się ekskluzywne ilustrowane wydanie nagrodzonego noblem dzieła Władysława Stanisława Reymonta.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze