Czy masz dobre relacje ze swoimi pracownikami?

Czy jesteś dobrym menedżerem?"
123rf.com

Bycie dobrym menedżerem nie oznacza tylko realizacji budżetu i dotrzymywania deadline’ów, ale także dbanie o swoich pracowników.
A ty, czy dbasz o swój zespół? Oto kilka propozycji, jak poprawić relacje ze swoimi pracownikami. Jeśli uważasz, że twoje relacje są wzorowe, sprawdź to, czytając poniższy tekst.

  • od razu odpisuj na maile, wiadomości. Nie każ czekać swoim pracownikom na twoje decyzje, zwłaszcza jeśli wiesz, że od tego zależy kontynuacja ich pracy.
  • szanuj ich czas. Nie spóźniaj się na wspólne spotkania, nie ustalaj takich spotkań pod koniec dnia pracy, po godzinach pracy czy w weekendy.
  • zawsze chwal, gdy projekt został świetnie zrobiony, budżet zrealizowany, cel osiągnięty. Kiedy praca nie idzie zgodnie z przewidywaniami nie krytykuj od razu, tylko wspólnie z zespołem ustalcie, czemu tak się dzieje i jak to można naprawić. Na rozliczenia przyjdzie czas.
  • interesuj się swoimi pracownikami, tym co robią, jakie mają hobby, czy mają dzieci, czy lubią podróżować. Staraj się każdego traktować indywidualnie i znajdować czas na rozmowę – nie tylko o pracy.
  • bądź dostępna dla swoich pracowników. Nie możesz kierować ludźmi efektywnie, jeśli nie wiesz co się dzieje w zespole, jeśli nie jesteś dostępna dla swoich pracowników i nie wspierasz ich na każdym etapie projektu. Odpowiadaj na każde pytanie i nie zostawiaj żadnego problemu – twój zespół powinien wiedzieć, że może na tobie polegać.

 

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze