1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Moda i uroda
  4. >
  5. Balsam... do ust

Balsam... do ust

Materiały prasowe
Materiały prasowe
Zobacz galerię 4 Zdjęcia
O pielęgnacji piszemy dużo i dogłębnie - dbać o siebie nie tylko trzeba ale również powinno to sprawiac nam ogromną przyjemność.

Jednym z kosmetyków, z którym nigdy nie mamy problemów z aplikacją to pomadka ochronna do ust. Balsam, który mieszka w kieszeniach naszych kurtek czy  toreb, cieszy się ogromna popularnością nawet u mężczyzn czy osób które za kosmetycznymi mazidłami nie przepadają. A to dlatego, iż jest niezawodny w ratowaniu spierzchniętych czy wysuszonych ust. Chroni je nie tylko przed wiatrem i mrozie, ale też przed promieniami UV.

Do wyboru mamy balsamy w sztyfcie, tubce czy w pojemniczki. Pierwsze dwa rodzaje są niezawodne w każdej sytuacji , gdyż są niezwykle proste w aplikacji. Te w słoiczku są nieco bardziej wymagające, ponieważ warto mieć czyste dłonie przed nałożeniem, lub zaopatrzyć się w specjalny pędzelek - taki jak te do precyzyjnego nakładania pomadki.

Jednym, z najbardziej kultowych kosmetyków do pielęgnacji ust to Carmex. Wytwarzany od 1937 roku balsam zyskał swoich fanów na całym świecie. Jego niezwykła formuła nie tylko w idealny sposób pielęgnuje delikatna skórę warg, lecz również delikatnie je spulchnia przez zawartość mentolu, który pobudza krążenie.

Innym niezawodnym kosmetykiem jest pomadka ochronna Nivea - również znana i lubiana na całym globie. Tu mamy do wyboru wiele smaków i zapachów, a nawet sztyfty dające lekki kolor czy perłową poświatę. Ja osobiście najbardziej lubię klasyczną, "niebieską" pomadkę.

Dla osób, które maja wyjątkowo wrażliwe usta niezawodny jest również kultowy balsam Chapstick. Sztyft ten zachwyca nie tylko świetnymi właściwościami ochronnymi , lecz również zapachem (zwłaszcza pomadki truskawkowe i wiśniowe) i słodkawym smakiem.

Moim ostatnim odkryciem, które idealnie nadaje się nie tylko do pielęgnacji ust,  ale również na prezent, to organiczne balsamy do ust "Figs and Rouge". Metalowe pudełeczko, w którym zamknięty jest ten super nawilżający i aromatyczny kosmetyk, przywołuje na myśl XIX wieczne puzderka na balsamy i romantyczny nastrój rodem z powieści "Ania z Zielonego Wzgórza".

Niezależnie od tego, jaki kosmetyk do pielęgnacji ust jest waszym ulubionym, warto pamiętać o jego aplikacji, szczególnie teraz, gdy na zewnątrz powietrze jest chłodne a we wnętrzach działa ogrzewanie - takie różnice temperatur są niemiłosierne dla naszej skóry - zwłaszcza tej delikatnej na ustach.

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
  1. Moda i uroda

Na czym polega zrównoważona moda?

Fot. materiał partnera
Fot. materiał partnera
Idea zrównoważonej mody łączy w sobie ochronę środowiska, odpowiedzialność społeczną, a także ekorozwój w branży odzieżowej. To jednak kwestia dotycząca nie tylko projektantów i producentów kolekcji. Każda z nas może podejść do swojej garderoby w odpowiedzialny sposób. Jakie pytania warto sobie zadać w tym celu?

Czego potrzebuję?

Niektórym odpowiedzialne podejście do ubioru kojarzy się z zupełną rezygnacją z zakupów lub wyrzutami sumienia związanymi z każdą nową rzeczą. Nic bardziej mylnego! Nie pozwól na to, żeby uwrażliwienie na dobro naszej planety odebrało ci radość z komponowania stylizacji, które są pewną formą naszej ekspresji. W zrównoważonej modzie nie chodzi o to, żeby całkowicie zapomnieć o zakupach, a raczej podejść do nich w rozsądny sposób. Na początek – jeszcze przed odwiedzeniem sklepu (również tego internetowego) – warto więc przejrzeć rzeczy, które już masz w szafie i zastanowić się, czego rzeczywiście potrzebujesz.

Czy to dobre dla mnie i środowiska?

Niektórzy styliści proponują, aby myśląc o nowym elemencie garderoby od razu zadać sobie pytanie, czy będzie on współgrał z tym, co mamy już w szafie. Jeśli nie, istnie duże prawdopodobieństwo, że ostatecznie możesz rzadko korzystać z tej rzeczy, bo uznasz, że do niczego nie pasuje. Warto w takiej sytuacji dobrze przemyśleć taki zakup. A może lepiej zdecydować się na nieco inny wybór, który w zestawieniu z twoimi rzeczami otworzy ci drzwi do zupełnie nowych stylizacji?

Kiedy już wiesz, o co chciałabyś uzupełnić swoją garderobę – czyli co będzie korzystne dla ciebie, zadaj sobie pytanie, czy będzie to dobre również dla środowiska. Polskie firmy odzieżowe coraz częściej proponują kolekcje bardziej ekologiczne. Wśród propozycji marek należących do polskiej firmy odzieżowej LPP, czyli Reserved, Mohito, House, Sinsay i Cropp już od 2019 roku dostępna jest i sukcesywnie powiększana linia Eco Aware. Znajdziesz w niej pełen przekrój odzieży – w różnych fasonach, wzorach i kolorach powstałych z dbałością o wykorzystanie bardziej przyjaznych środowisku materiałów, a także minimalizowanie zużycia wody czy energii w procesie produkcji. Znajdują się w niej rzeczy m.in. z tkanin organicznych – bawełny i lnu czy powstałych na bazie odnawialnego surowca – celulozy drzewnej. Zrównoważona moda to kierunek, w którym LPP zmierza sukcesywnie w trosce o środowisko i przyszłe pokolenia, czego przykładem jest wspomniana linia Eco Aware.

Co dalej?

Rozsądne uzupełnienie garderoby to jedna kwestia. Jeśli jednak zależy ci na równowadze w twojej szafie, warto też dbać o swoje ubrania, żeby służyły ci jak najdłużej, a także pomyśleć o rzeczach, z których już nie korzystasz. Może przydadzą się komuś innemu? Koleżanka lubi kolor, w którym kiedyś kupiłaś bluzkę, ale nie czujesz się w niej swobodnie? A może siostra szuka spódnicy, a twoja od lat kurzy się na wieszaku? Sposobów na wykorzystanie rzeczy, które nie są ci już potrzebne, jest wiele. Niektóre polskie firmy odzieżowe, jak np. wspomniane marki LPP, mają w swoich salonach specjalne pojemniki, w których można (niezależnie od metki) pozostawić niepotrzebne rzeczy. Są one następnie przekazywane potrzebującym.

Zrównoważona moda to kwestia, o której warto myśleć w różnych kontekstach i na różnych etapach tworzenia swojej garderoby. Począwszy od dokładnego poznania tego, co już mamy, poprzez planowanie i uzupełnianie jej zawartości oraz dbanie o swoje rzeczy, a skończywszy na znajdowaniu nowego zastosowania lub nowych właścicielek dla ubrań, które nie są nam już potrzebne.

  1. Moda i uroda

Co zrobić, żeby włosy szybciej rosły?

Fot. materiał partnera
Fot. materiał partnera
Zobacz galerię 3 Zdjęcia
Chcesz nosić długie włosy, ale na razie są zbyt krótkie i wolno rosną? Pewnie szukasz sposobów na lepszy wzrost włosów, Co zrobić, żeby włosy szybciej rosły? Czy w ogóle jest to możliwe? Przeczytaj najważniejsze informacje poniżej i zadbaj o siebie i włosy, aby były dokładnie takie, jak oczekujesz.

Co zrobić, żeby włosy szybciej rosły? - sprawdzone sposoby

Jeżeli nie masz pojęcia, co zrobić, żeby włosy szybciej rosły, warto sprawdzić domowe metody. Wzrost włosów, ich struktura czy kolor są uwarunkowane genetycznie, więc pewnych spraw nie da się zmienić, można jednak maksymalnie zadbać o włosy i skórę głowy. Od wieków stosowane są maski i wcierki poprawiające stan nowych włosów. Kluczowa może okazać się także optymalna dieta na porost włosów i dobra pielęgnacja włosów, która uzupełni ewentualne braki składników odżywczych w diecie odpowiadających za prawidłowy rozwój włosów.

Zdrowa dieta dobra dla skóry, włosów i paznokci

Dobre odżywienie skóry głowy i cebulek włosów jest możliwe przede wszystkim od wewnątrz. Dieta bogata w odpowiednie składniki może pomóc w szybszym wzroście włosów. Są to między innymi:
  • cynk,
  • witaminy z grupy B - B1, B2, B5,
  • witamina A, PP, C i E,
Można zdrową i zbilansowaną dietę uzupełnić odpowiednimi suplementami diety na porost włosów. Warto zaznaczyć, że widoczną poprawę stanu skóry, włosów i paznokci obserwuje się zwykle po dłuższym czasie, kilku-kilkunastu tygodni.

Codzienna pielęgnacja - szampon, odżywka, wcierka i maska

Bardzo ważna jest także pielęgnacja na odpowiednim poziomie. Dostępne są specjalne szampony wzmacniające i odżywcze, mogące przyspieszyć wzrost włosów. Stosowanie nieobciążających odżywek jest także wskazane. Domowe sposoby na wcieranie różnych specyfików połączone z masażem głowy są również bardzo pomocne, podobnie jak dedykowane maski do włosów.

Genetyczne uwarunkowania niemożliwe do zmiany

Mimo wielu starań mających przyspieszyć wzrost włosów trzeba mieć świadomość, że kwestie takie jak kolor, struktura, a także grubość i tempo wzrostu włosów zależne są od genów. Dlatego nawet intensywna pielęgnacja i optymalna dieta nie sprawią, że włosy całkowicie się zmienią i będą rosnąć znacznie szybciej. Często dla osób dbających o wszystkie czynniki mogące mieć wpływ na włosy jedyną odpowiedzią na pytanie co zrobić, żeby włosy szybciej rosły jest po prostu cierpliwe czekanie.

Jakie fryzury sprzyjają wzrostowi włosów?

Aby wspomóc włosy w naturalnym, szybkim wzroście warto nosić lekkie, nieobciążające fryzury. Raczej nie powinno się ciasno i sztywno spinać czy wiązać włosów. Ważne jest także, aby nie przesadzać z ich utrwalaniem, a jeżeli jest to konieczne, używać specyfików dodatkowo wzmacniających, pielęgnujących. Co zrobić, żeby włosy szybciej rosły? Przede wszystkim odciążyć je na co dzień i dbać o pielęgnację.

Aktualne informacje o przyspieszeniu wzrostu włosów - sprawdź Swiat-kosmetykow.pl !

Chcesz poznać więcej informacji i wiedzieć lepiej co zrobić, żeby włosy szybciej rosły? Wejdź na https://swiat-kosmetykow.pl i sprawdź inne artykuły na ten temat. W tym samym miejscu możesz również sprawdzić inne porady, dzięki którym możesz jeszcze lepiej zadbać o swoje włosy.

  1. Moda i uroda

Efekt zabiegów kosmetologicznych w domowym zaciszu. SkinTra - marka własna Cosibelli

Zobacz galerię 5 Zdjęć
SkinTra to nowa marka na polskim rynku, stworzona przez zespół Cosibelli, w tym kosmetologów, którzy na podstawie wiedzy zebranej w gabinetach, najczęstszych problemów ze skórą, obecnych trendów rynkowych oraz upodobań klientów, zrealizowali od podstaw projekt własnej marki.

Zadaniem marki SkinTra jest poprawa wyglądu i kondycji skóry twarzy, a tym samym poprawa samopoczucia bez wychodzenia z domu oraz dążenie do normalności, nie perfekcji. Marka chce też budować świadomość klientów w zakresie produktów kosmetycznych i najważniejszych zagadnień z zakresu chemii kosmetycznej, co pozwoli zrozumieć mechanizmy działania surowców kosmetycznych oraz ich połączeń, tak aby Klienci sami poznali wysoką jakość SkinTry.

W asortymencie marki znajduje się 8 produktów: Całoroczny Peeling Kwasowy, Całoroczny Tonik Kwasowy, Prebiotyczny Tonik Pielęgnacyjny, Serum z Witaminą C i Kwasem Ferulowym, Serum z Retinalem na Twarz i pod Oczy, Serum Rewitalizujące, Prebiotyczny Krem Odżywczy oraz Prebiotyczny Krem Nawilżający. Ich właściwości są na tyle szerokie, że każdy bez względu na wiek, płeć, typ cery czy problemy skórne, znajdzie dla siebie choć jeden kosmetyk.

To, co jeszcze wyróżnia kosmetyki SkinTry to działanie. Ma być widoczne, czyli efektywne, ale też efektowne! Przy regularnym i długotrwałym stosowaniu można je porównać do efektów w gabinecie kosmetologicznym. Niewielkim kosztem, w niepewnych czasach pandemii, kiedy salony często są nieczynne, możemy stworzyć w domowym zaciszu mały gabinet kosmetologiczny i sumiennie czekać na efekty pielęgnacji z marką SkinTra bez wychodzenia z domu!

Dodatkowym atutem marki jest wspieranie fundacji Las na Zawsze.  Za każdy wyprodukowany kosmetyk fundacja posadzi 1m² lasu.

Poznaj 3 wyjątkowe produkty z oferty SkinTry:

Efekt zabiegów kosmetologicznych w domowym zaciszu. SkinTra - marka własna CosibellEfekt zabiegów kosmetologicznych w domowym zaciszu. SkinTra - marka własna Cosibell

SkinTra - Brightoner - Całoroczny Tonik Kwasowy 9%

Tonik kwasowy przeznaczony do całorocznej pielęgnacji domowej. Złuszcza, wygładza i rozjaśnia skórę, a dzięki właściwościom hamującym aktywność enzymu tyrozynaza zmniejszaa ryzyko powstawania nowych przebarwień. Tonik przyspiesza fizjologiczny proces złuszczania, dodatkowo stopniowo rozjaśnia przebarwienia. Sprawdzi się w przypadku skóry ziemistej, matowej, zanieczyszczonej, z przebarwieniami, a także z tendencją do powstawania wyprysków i zaskórników. Produkt nie wykazuje potencjału fototoksycznego ani fotouczulającego, dlatego może być stosowany niezależnie od pory roku.

Efekt zabiegów kosmetologicznych w domowym zaciszu. SkinTra - marka własna CosibellEfekt zabiegów kosmetologicznych w domowym zaciszu. SkinTra - marka własna Cosibell

Działanie produktu:

  • przyspiesza złuszczanie,
  • rozświetla,
  • rozjaśnia przebarwienia i zapobiega powstawaniu nowych,
  • ogranicza powstawanie wyprysków i zaskórników.
  • cena 55 zł/110 ml dostępny na www.cosibella.pl

Rodzaje skór oraz defekty kosmetyczne, dla których ten produkt może być pomocny:

  • skóra ziemista i o nierównym kolorycie,
  • przebarwienia posłoneczne i pozapalne,
  • skóra potrzebująca rewitalizacji,
  • trądzik i zaskórniki.

SkinTra - Everything What Your Skin Will Love - Prebiotyczny Tonik Pielęgnacyjny

Mleczny tonik, którego zadaniem jest nie tylko przywrócenie fizjologicznego pH naszej skórze, ale posiada też wielofunkcyjne zastosowanie oparte na wielofunkcyjnych składnikach. Dzięki ultra lekkiej formule emulsji, może być stosowany jako krem o właściwościach nawilżających, wygładzających i zmiękczających. Dzięki zawartym prebiotykom chroniony jest także mikrobiom, co znacznie przyspiesza regenerację, łagodzi egzemę i redukuje trądzik bakteryjny. Wysokie stężenia składników rozszerzyły zakres pielęgnacyjny dodatkowo o prewencję i rozjaśnianie przebarwień (bez wywoływania złuszczania), ochronę przed wolnymi rodnikami, czyli spowolnienie procesów starzenia i wyciszanie stanów zapalnych. Dlatego kosmetyk przybrał również formę serum, którym możesz wzbogacić działanie swojego kremu.

Efekt zabiegów kosmetologicznych w domowym zaciszu. SkinTra - marka własna CosibellEfekt zabiegów kosmetologicznych w domowym zaciszu. SkinTra - marka własna Cosibell

Działanie produktu:

  • przywraca fizjologiczne pH skóry,
  • nawilża i zmiękcza,
  • wzmacnia naturalny mikrobiom skóry,
  • koi i łagodzi podrażnienia,
  • rozjaśnia przebarwienia.
  • cena 75 zł/100 ml na www.cosibella.pl

Rodzaje skór oraz defekty kosmetyczne, dla których ten produkt może być pomocny:

  • każdy rodzaj skóry
  • naruszony mikrobiom skóry wywołany stosowaniem drażniących substancji aktywnych lub podczas kuracji dermatologicznych,
  • skóra skłonna do powstawania zaskórników i/lub wyprysków

  SkinTra - Reviver - Serum rewitalizujące

Wodne serum o bogatej w składniki aktywne recepturze. Silne działanie antyoksydacyjne oddziałuje na łagodzenie stanów zapalnych, przyspieszenie regeneracji oraz opóźnianie procesu starzenia. Produkt sprawdzi się do poprawy poziomu nawilżenia nawet bardzo suchej skóry poprzez zatrzymanie wilgoci w naskórku oraz pobierania ją z otoczenia.  Sprawdzi się u każdego typu skóry, zarówno w pielęgnacji wieczornej, jak i porannej.

Efekt zabiegów kosmetologicznych w domowym zaciszu. SkinTra - marka własna CosibellEfekt zabiegów kosmetologicznych w domowym zaciszu. SkinTra - marka własna Cosibell

Działanie produktu:

  • nawilżające i zmiękczające,
  • anti-aging,
  • przyspieszające złuszczanie,
  • przyspieszające regenerację,
  • łagodzące stany zapalne,
  • regulujące pracę gruczołów łojowych,
  • rozjaśniające przebarwienia
  • cena 52 zł/30 ml  na www.cosibella.pl
Rodzaje skór oraz defekty kosmetyczne, dla których ten produkt może być pomocny:
  • każdy rodzaj skóry.

Wszystkie kosmetyki SkinTry do kupienia tutaj.

  1. Moda i uroda

Profesjonalny masażysta na własność FOREO BEAR mint

Profesjonalny masażysta na własność
Profesjonalny masażysta na własność
Poznaj BEARa mint. To urządzenie, które dzięki mikroprądom połączonym z pulsacjami sonicznymi wymasuje, wysmukli i ujędrni Twoją skórę, a także zachowa jej młody wygląd na dłużej. Działa jak fitness dla twarzy. Wystarczy dać mu trzy minuty dziennie.

Terapia mikroprądami szturmem zdobywa kliniki medycyny estetycznej. Kobiety ją uwielbiają, bo daje naturalny efekt liftingu. Teraz ten profesjonalny zabieg możesz samodzielnie wykonać w domowym zaciszu dzięki urządzeniu BEAR szwedzkiej marki FOREO.

Jak ten sprytny „misio” działa?

Wytwarza mikroprądy, czyli impulsy elektryczne o bardzo małym natężeniu, stymulujące procesy fizjologiczne zachodzące w naszym ciele na poziomie komórkowym. Mikroprądy przywracają równowagę uszkodzonych komórek, które odbudowują się znacznie silniejsze, dzięki czemu nasza skóra na twarzy staje się jędrniejsza, napięta, a kontur wysmuklony. Zabieg jest całkowicie bezpieczny. Masażer anti-ageing wyposażony jest w innowacyjny, opatentowany Anti-Shock System – zaawansowane czujniki mierzą odporność skóry na prąd z częstotliwością 100 razy na sekundę i automatycznie dostosowują intensywność impulsów do naszych potrzeb. W ten sposób terapia jest maksymalnie skuteczna, a ryzyko porażenia skóry całkowicie wyeliminowane. Do tego dochodzi opatentowana technologia pulsacji T-Sonic, która dociera głęboko w pory, aby zwiększyć cyrkulację krwi, przyspieszyć usuwanie toksyn i rozluźnić wszelkie napięcia. Masaż FOREO BEAR porównuje się do fitnessu twarzy, ponieważ zabieg rozluźnia zestresowane mięśnie (działa na ponad 65 mięśni twarzy i szyi), zmniejszając w ten sposób zmarszczki mimiczne. Mikroprądy pobudzają też produkcję kolagenu i elastyny, więc z czasem skóra odzyskuje jędrność i elastyczność, a kontur twarzy jest wyraźnie zarysowany. Natychmiastowym efektem masażu jest piękne rozświetlenie cery.

Jak często wykonywać masaż anti-ageing?

Tak jak w przypadku każdego zabiegu, który stymuluje naturalne mechanizmy regeneracyjne naszej skóry, liczy się systematyczność. Masaż najlepiej jest wykonywać raz na 24 godziny. To nie jest problem, nawet jeśli nie jesteś mistrzynią samodyscypliny. BEAR-a używa się intuicyjnie, a sam zabieg zajmuje trzy minuty. Po kilku dniach staje się to tak naturalne jak mycie zębów, szczególnie że efekty, które zobaczysz w lustrze, będą cię motywowały.

Jak używać FOREO BEAR?

Po umyciu i dokładnym osuszeniu twarzy nakładasz na nią Serum Serum Serum marki FOREO (lub swoje ulubione serum na bazie wody). Jest potrzebne, żeby dobrze przewodzić mikroprądy i dawać poślizg na skórze. Naciskasz przycisk włączający urządzenie. Delikatnie dociskasz obie metalowe półkule do skóry, a następnie delikatnie przesuwasz je po twarzy i szyi. Ważne jest, żeby obydwie półkule z mikroprądem stykały się cały czas ze skórą. Przesuwasz urządzenie powoli w górę, liftingującymi ruchami, lekko dociskając do twarzy. Po zabiegu przyciskasz przycisk na trzy sekundy, żeby wyłączyć BEAR-a. Masz ochotę na więcej? Swojego BEAR-a możesz połączyć z aplikacją FOREO w telefonie i cieszyć się różnorodnymi treningami modelującymi twarz z dokładnymi wskazówkami, jak go wykonać. Aplikacja pozwoli ci też spersonalizować urządzenia. Uzyskasz dostęp do różnej intensywności mikroprądów i będziesz mogła stworzyć swój indywidualny program zabiegu.

Najnowszy BEAR w miętowym kolorze dostępny jest  na notino.pl

  1. Moda i uroda

Deni Cler – włoska marka z tradycjami, niepowtarzalną historią i wielkimi nazwiskami w tle

Fot. materiał partnera
Fot. materiał partnera
Zobacz galerię 4 Zdjęcia
Obchodzony w tym roku podwójny jubileusz Deni Cler, jakim jest 50-lecie istnienia i 30-lecie funkcjonowania w Polsce to okazja na przybliżenie historii marki oraz ludzi stojących za jej sukcesem. Jest co wspominać, bo Deni Cler to światowej sławy projektanci, kultowe miejsca i wspaniałe kolekcje.

Historia Deni Cler zaczęła się równo pół wieku temu: małżeństwo włoskich przedsiębiorców Mario Picozzi i projektantka Maria Grazia Benatti spotkali się w 1971 w słonecznej Mantui, w północno-zachodnich Włoszech by stworzyć dom mody. Pierwszą fabrykę, miejsce niezwykle kreatywne, otwarto w 1972 w Castellucchio, a pierwszy salon w Mediolanie przy prestiżowej Via Monte Napoleone 26 obok butików marek takich jak Prada, Gucci czy Armani. Stolica Lombardii to także miejsce, w którym funkcjonował showroom Deni Cler, będący miejscem, gdzie właściciele marki - Państwo Picozzi spotykali się z artystami, dziennikarzami i projektantami. To właśnie tam przed stylistami oraz klientami z Włoch i zagranicy prezentowano najnowsze kolekcje.

Początkowo firma miała charakter rodzinny, o tym, jakich projektantów zapraszać do tworzenia kolekcji decydowała właścicielka – Maria Grazia Benatti. Pracowali dla niej najlepsi: wielkie, rozpoznawalne na całym świecie nazwiska, ze świata mody: Martin Margiela, Domenico Dolce, Stefano Gabbana czy też Franco Moschino.

Firma wówczas rozwijała się bardzo dynamicznie, dwa razy do roku przygotowywała pięć różnych linii stylistycznych, które sprzedawano nie tylko na rynku włoskim. Już w latach 70-tych kolekcjami Deni Cler mogły się cieszyć klientki w Szwajcarii, Austrii czy Hiszpanii, a także poza Europą w Japonii i Stanach Zjednoczonych.

Dziś głównymi projektantami domu mody są mieszkający w Mediolanie Włoszka Elisabetta Grossi i Holender Hendrik Fokkema. Poznali się w latach 80-tych w atelier Luciano Sopraniego, gdzie projektowali dla marek Gucci i Chloe. Po kilku latach zdecydowali się otworzyć własne studio, a ich pierwszym klientem było właśnie Deni Cler Italia.

Lata 90-te stanowiły przełom w historii Deni Cler, marka zaczęła ekspansję na rynek polski. Wszystkie kolekcje zaczęły powstawać w polskich szwalniach, w tej chwili ponad połowę ubrań wciąż tworzą polscy krawcy. Pierwszy polski salon Deni Cler został otwarty w 1991 roku przy ulicy Złotej w Warszawie, w nieistniejącym już dziś hotelu Holiday Inn.

Większość pierwszych klientek marki do dziś ceni sobie jakość i styl jej kolekcji, te, które są z nią od początku to m.in. Jolanta Kwaśniewska, Małgorzata Kożuchowska, czy też dzisiejsza prezes Deni Cler Iwona Kossmann. Dom mody przyniósł do Polski coś, czego wcześniej nie było – zupełnie nową jakość. W pierwszym katalogu kolekcji, zaprezentowanym na sezon wiosna/lato 1991, pojawiły się ikoniczne dla marki garnitury w intensywnych kolorach, uszyte z doskonałej jakości tkanin. Mocno zaznaczone ramiona i podniesiona talia spodni były idealnym strojem dla nowoczesnej, silnej kobiety.

- Od 1991 zaczęła się ekspansja, praca organiczna nad rozwojem marki. Otwieraliśmy kolejne salony w Krakowie, Katowicach, Łodzi, Wrocławiu, Szczecinie, Częstochowie. W tej chwili mamy ich 23. Otwieraliśmy również salony franczyzowe: monobrandowe i mulitibrandowe, mamy ich również 23, czyli cała sieć Deni Cler to 46 sklepów - mówiła podczas jubileuszowej konferencji prezes Deni Cler Iwona Kossmann.

Marka wciąż się rozwija, w 2020 roku otworzyła 8 nowych salonów multibrandowych.  Planuje nowe aktywności w internecie, wchodzi na platformy sprzedażowe takie jak Zalando czy Peek&Cloppenburg, co oznacza ekspansję na rynki zagraniczne w Niemczech, Austrii i Holandii.

Za sukces Deni Cler w Polsce jest odpowiedzialnych wiele osób, jedną z nich jest dyrektor artystyczny marki Jan Kosieradzki, związany z domem mody od 23 lat. Obserwuje zachodzące w modzie zmiany i w ten sposób czerpie pomysły na nowe kolekcje – ludzie doświadczeni pandemią coraz częściej szukają wyciszenia, także w ubraniach. - Kiedy ja zaczynałem pracę obowiązywał charakterystyczny, formalny dress code, Ikonicznym produktem Deni Cler był żakiet i flauszowy płaszcz. Obecnie sposób stylizacji jest inny, popularne stały się rzeczy wygodne, utylitarne, przyjazne sylwetce. Krawiectwo nabrało miękkiego wyrazu – mówił podczas konferencji.

denicler.eu