1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Psychologia
  4. >
  5. Rozłóż cel na czynniki pierwsze

Rozłóż cel na czynniki pierwsze

123rf
Zaraz po tym, jak zjemy ostatnie kawałki świątecznego ciasta, zabieramy się za bycie rozsądnymi. Planujemy odchudzanie, zdrowe odżywianie, umiarkowanie w jedzeniu i piciu, regularne ćwiczenia fizyczne. Jak to robić skutecznie?

Oto zasady, które ułatwiają realizacje celów:

- realistyczny cel (powinien być on dla ciebie osiągalny a ty powinnaś wiedzieć jakich efektów oczekujesz), - dokładne planowanie (twój cel jest podzielony na etapy i na każdym z etapów poszczególne działania też są skonkretyzowane), - zdobycie informacji (przed rozpoczęciem zadania warto zorientować się, czy dysponujesz wiedzą potrzebną do jego realizacji), - zarządzanie czasem (dobrze jest wiedzieć ile czasu zajmą ci poszczególne czynności tak abyś mogła codziennie realizować zaplanowane zadania), - właściwa samoocena (sprawdź, czy widzisz się w roli kobiety sukcesu, czasem bowiem sabotowanie swoich działań świadczy o obawie przed porażką).

Jeśli przystępujesz do jakiegoś konkretnego zadania, weź kartkę i długopis. Podziel kartkę na trzy pola - nazwij je:

1) zyski, 2) koszty, 3) straty, i przeprowadź kalkulację. Nie chodzi tu o sprawy materialne tylko SUBIEKTYWNĄ ocenę tego planu.

Przykładowo: Chcesz schudnąć i za miesiąc nosić rozmiar 36.

ZYSKI – poczuję się atrakcyjna,

- założę ubrania, z których ostatnio musiałam zrezygnować,

- będę się lepiej czuła na zajęciach w siłowni,

- na planowanych wakacjach założę bikini

- stanę się bardziej pewna siebie w kontaktach z mężczyznami,

- zyska moje zdrowie i kondycja.

KOSZTY – opracowanie dobrze zbilansowanej diety,

- seria masaży, aby poprawić kondycję skóry,

- suplementy diety.

STRATY – na najbliższych imprezach będę musiała zrezygnować z alkoholu i kalorycznych smakołyków,

- rezygnacja z rytuałów: spotkania z przyjaciółką przy kawie z bitą śmietaną, wieczorne przegryzanie orzeszków przy oglądaniu tv,

- z pewnych potraw powinnam zrezygnować na stałe mimo, że bardzo je lubię. A teraz spójrz na to zestawienie i oceń, jak duże szanse realizacji ma twój plan. Jeśli potrzebujesz wzmocnienia wyobraź sobie, że już schudłaś. Poczujesz, że to wszystko co wymieniłaś w rubryce zyski – już nastąpiło. Jak się z tym czujesz, co z twego masz? Jeśli odkryjesz jaka wartość kryje się za Twoim sukcesem będzie ci się łatwiej zmotywować.

 

Joanna Godecka – dyplomowany lifecoach, należy do International Association of Coaching w Maryland (USA). Moim celem jest przywrócenie radości życia, odkrycie źródła energii, poczucia szczęścia i spełnienia. Specjalizuję się także w temacie związków partnerskich, skutecznym podniesieniu poczucia własnej wartości oraz atrakcyjności.

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze