Jak być aktywnym w pracy?

fot. iStock

Kto powiedział, że o aktywność fizyczną można dbać tylko poza godzinami pracy? A gdyby tak wykorzystać te 8 godzin do budowania formy? Chcieć to móc – zacznij małymi krokami i pomyśl, gdzie w twoim biurze schowały się ćwiczenia.

Siedzisz w pracy i widzisz, jak co druga koleżanka szykuje się do wakacyjnego wyjazdu. A ty wiesz, że na razie zostaje ci biurko, wiatr z klimatyzatora i słońce przez szybę, bo urlop w najbliższym czasie się nie zapowiada. Zatem co zrobić, by mimo to zadbać o siebie? Wykorzystaj motywację koleżanek, przecież też możesz robić formę i to z ciekawszą motywacją, bo zamiast do bikini, to dla SIEBIE. Zatem czy praca może ci w tym pomóc? Oczywiście że tak, zresztą działa to też w drugą stronę – zadbanie o własną formę pozytywnie wpłynie na twoją pracę.

Jak bycie fit wpływa na ciebie w pracy?

  • rozładowuje stres;
  • powoduje, że masz więcej siły, a dzięki temu dłużej utrzymujesz koncentrację;
  • zmniejszają się dolegliwości bólowe kręgosłupa czy nóg;
  • stajesz się pogodniejsza dzięki endorfinom;
  • masz więcej energii;
  • twój mózg jest lepiej dotleniony dzięki czemu łatwiej wykonuje ci się różne zadania;
  • podwyższasz swoje poczucie własnej wartości i pewności siebie;
  • dzięki wzmacnianiu i rozluźnianiu mięśni łatwiej ci wytrzymać w pozycji siedzącej.

By ulżyć plecom przy biurku

Najprostszą rzeczą, jaką możesz zrobić dla siebie w pracy, jest zadbanie o zdrowy kręgosłup. Tutaj ważne są 3 elementy:

Zdrowe nawyki

Problemy z kręgosłupem są efektem stale powtarzanych szkodliwych dla pleców ruchów, zatem warto zadbać o ich poprawność, np. gdy w pracy coś ci upadnie, schylając się, nie wyginaj pleców w łuk, tylko podnieś upuszczoną rzecz „z nóg” – uginij kolana, utrzymując proste plecy, lekko napnij brzuch i jako pierwsze wyprostuj nogi.

Wzmocnienie

Bardzo ważne w kontekście kręgosłupa jest właściwe wzmocnienie mięśni odciążających i stabilizujących: mięśni głębokich – napinają się wtedy, gdy łapiesz równowagę; mięśni posturalnych – np. pośladkowych, brzucha, grzbietu. Świetne będą tu proste ćwiczenia podpatrzone na zajęciach pilates.

Relaksacja

Odcinek lędźwiowy i szyjny to jedne z kilku ośrodków stresu w naszym ciele. To tutaj kumulują się trudne emocje, zatem warto zadbać o rozluźnienie. Dodatkowo przykurczone mięśnie potrafią dawać poważne dolegliwości bólowe. Dużo pracując w pozycji siedzącej, niestety, przykurczasz mięśnie istotne dla kręgosłupa.

Przeczytaj więcej w: artykule: Korpogimnastyka: postaraj się o aktywność w biurze

Artykuł pochodzi z archiwum magazynu SENS

ZOBACZ AKTUALNE WYDANIE »