W Warszawie (20 marca) odbyło się kolejne spotkanie Akademii 5.10.15., tym razem poświęcone tematowi dziecięcych talentów - ich odkrywaniu, wspieraniu, rozwijaniu, a także motywacji, zdolności i akceptacji ograniczeń.
Gościem specjalnym spotkania była Anna Dereszowska, a o własnych doświadczeniach opowiedziała Roksana Węgiel - zwyciężczyni pierwszej polskiej edycji programu The Voice Kids. Wydarzenie poprowadziła ekspertka Akademii 5.10.15. - Małgorzata Ohme, znany psycholog dziecięcy.
Podczas spotkania Anna Dereszowska zdradziła, że jako dziecko interesowała się wieloma dziedzinami (m.in. architekturą, historią, matematyką, muzyką, teatrem), a rodzice pozwalali jej szukać swojej drogi. Dopiero w liceum usłyszała pierwszy raz, że jest utalentowana. Aktorstwo wcale nie było jej pierwszym oczywistym wyborem. Opowiedziała uczestnikom konferencji także o tym, w jaki sposób wspiera swoje dzieci w rozwijaniu ich zdolności.
Zwyciężczyni pierwszej polskiej edycji The Voice Kids, Roksana Węgiel, podzieliła się z nami emocjami, które towarzyszyły jej podczas trwania programu, a także w momencie zwycięstwa. Opowiedziała o tym, w jaki sposób ostatnie wydarzenia zmieniły jej życie i jak została przyjęta w swoim rodzinnym mieście po zwycięstwie w programie. Młodej artystce pogratulować można pokory, dystansu do popularności i „normalności” – to z pewnością jeden z kluczy do jej sukcesu.
Anastazja Borowska, która prowadzi agencję małych modeli Pink Wings i patrzy na wszystko od drugiej strony, mówiła o tym, jak wygląda praca z dziećmi podczas castingu. Zdradziła, jakimi cechami powinno się wyróżniać dziecko chcące wziąć udział w sesji zdjęciowej czy filmie. To właśnie ona była odpowiedzialna za wybór Roksany Trzasko do najnowszej wiosennej sesji dla 5.10.15. Dziewczynka chętnie opowiedziała o swoich doświadczeniach i odczuciach - jest popularną małą modelką i aktorką.
Małgorzata Ohme, która prowadziła całe spotkanie i rozmawiała z gośćmi, podzieliła się z uczestnikami psychologicznym spojrzeniem na kwestię talentów. Musimy pamiętać o tym, że każde dziecko jest inne i zawsze najważniejsze jest jego dobro. Trzeba więc być uważnym obserwatorem i wspierać nasze dzieci w rozwoju talentów, ale nie robić niczego za wszelką cenę i wbrew woli malucha. I pamiętać, żeby nie łączyć talentu z sukcesem. Łączmy go z pasją i przyjemnością. Nie realizujemy za pomocą dziecka swoich ambicji i przede wszystkim „nie robimy min” (!) gdy ono robi coś nie tak lub nie po naszej myśli.