1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Kultura
  4. >
  5. Beyoncé zapowiedziała nowy album. „Renaissance Part II” będzie inspirowany muzyką country

Beyoncé zapowiedziała nowy album. „Renaissance Part II” będzie inspirowany muzyką country

Beyoncé (Fot. Kevin Mazur/WireImage/Parkwood/Getty Images)
Beyoncé (Fot. Kevin Mazur/WireImage/Parkwood/Getty Images)
Jeśli pokochaliście „Renaissance”, trzymajcie się mocno, bo nadchodzi druga część muzycznego projektu Beyoncé. „Mówiłam wam, że renesans jeszcze się nie skończył” – mówi artystka w nowym spocie, którego premiera odbyła się w ramach przerwy reklamowej podczas tegorocznego Super Bowl.

Gdy w 2022 roku ukazał się album Beyoncé zatytułowany „Renaissance”, artystka napisała na swojej stronie internetowej, że krążek ten będzie pierwszą częścią „projektu składającego się z trzech aktów”. Krążyły plotki, że dla jego potrzeb nagrała zarówno piosenki taneczne, jak i country, przy czym nie było jeszcze jasne, które z nich znajdą się na „Renaissance”, a które utworzą osobny album. Szybko jednak okazało się, że na pierwszej płycie Queen B umieściła głównie utwory dance i house, składając tym samym hołd czarnej społeczności queer i kulturze klubowej.

Co ciekawe, w przeciwieństwie do poprzednich projektów artystki, w ramach których nagrywała ona pełnometrażowe filmy i teledyski, „Renaissance” ukazał się bez materiałów wizualnych, co było dla Beyoncé znaczącym zwrotem w karierze. Magię albumu i swojej rekordowej światowej trasy koncertowej, która przyniosła dochód w wysokości 579 milionów dolarów, uchwyciła jednak dzięki kinowej produkcji „Renaissance: A Film by Beyoncé”, która miała charakter częściowo dokumentalny, częściowo koncertowy i zabrała widzów za kulisy globalnego tournée.

Krótko po londyńskiej premierze filmu Beyoncé wydała singiel „My House”, nawiązujący do jej korzeni w Houston, natomiast w miniony weekend, w rozbudowanej serii zwiastunów podczas Super Bowl, oficjalnie ogłosiła długo oczekiwaną premierę albumu „Renaissance Part II” inspirowanego muzyką country, a także zaprezentowała dwa zupełnie nowe utwory – „Texas Hold ’Em” i „16 Carriages”. Premiera drugiej części projektu zaplanowana jest na 29 marca.

W reklamie widzimy Beyoncé przewijającą piosenki na iPhonie, a następnie przy stoisku z lemoniadą (to nawiązanie do jej albumu „Lemonade” z 2016 roku), po czym słyszymy różne wariacje jej imienia: „Barbey”, nawiązujące do Barbie, „BOTUS”, mówiące, że będzie pierwszą kobietą prezydentem, a następnie pierwszą kobietą, która wystrzeli pierwszą rakietę dla pierwszej kobiety w kosmos. W końcu artystka mówi: – OK, są gotowi – wypuśćcie nową muzykę. Mówiłam wam, że renesans jeszcze się nie skończył.

Niedługo potem w serwisach streamingowych pojawiły się dwie piosenki. „Texas Hold ’Em” to utwór prawie w całości złożony z gitary akustycznej, bębnów basowych i wokalu. Sam tytuł nawiązuje natomiast do gry w pokera nazwanej na cześć rodzinnego stanu piosenkarki. Druga piosenka nosi z kolei tytuł „16 Carriages” i w zwrotkach ma charakter country, ale w refrenach zmienia się w epicką orkiestrową aranżację. W obu piosenkach udział wzięli doświadczony producent Raphael Saadiq oraz Solange, siostra Beyoncé.

Proszę akceptuj pliki cookie marketingowe, aby wyświetlić tę zawartość YouTube.

Proszę akceptuj pliki cookie marketingowe, aby wyświetlić tę zawartość YouTube.

Źródło: Jem Aswad, Steven J. Horowitz, „Beyoncé Announces Country-Themed »Renaissance Part II« Album in Verizon Super Bowl Ad, Drops Two New Songs”, variety.com [dostęp: 12.02.2024]

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze