1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Psychologia
  4. >
  5. Profesjonalizm kontra emocje. Jak niewyrażone uczucia wpływają na nasze relacje w pracy – wyjaśnia psycholożka Joanna Chmura

Profesjonalizm kontra emocje. Jak niewyrażone uczucia wpływają na nasze relacje w pracy – wyjaśnia psycholożka Joanna Chmura

Joanna Chmura, psycholożka: „Konflikty były, są i będą – taka jest natura ludzka. Jeśli ktoś jest w miarę sprawny w obsługiwaniu emocji, to szukanie wartości w konflikcie jest dużo łatwiejsze”. (Fot. Ewa Sawicka/archiwum prywatne)
Joanna Chmura, psycholożka: „Konflikty były, są i będą – taka jest natura ludzka. Jeśli ktoś jest w miarę sprawny w obsługiwaniu emocji, to szukanie wartości w konflikcie jest dużo łatwiejsze”. (Fot. Ewa Sawicka/archiwum prywatne)
Założenie, że bycie profesjonalnym oznacza pozbycie się emocji, jest z gruntu fałszywe, bo nie da się wyłączyć odczuwania. Możemy natomiast zarządzać emocjami, czyli po pierwsze – rozpoznawać, co je wywołuje, a po drugie – wyrażać w sposób bezpieczny dla siebie i otoczenia. Jak się tego nauczyć, pytamy psycholożkę Joannę Chmurę.

Emocje w pracy nie są mile widziane. Raczej oczekuje się od nas profesjonalizmu i trzymania ich na wodzy. Jednak codziennie w pracy mamy do czynienia z różnymi sytuacjami, które czasem wywołują silne przeżycia. Co się dzieje z niewyrażonymi emocjami?
Rozpowszechniła się szkodliwa narracja, że w pracy trzeba być profesjonalnym, a to oznacza „nie okazywać emocji”. Trochę tak jakby można było automatycznie włączać i wyłączać ich odczuwanie. Ale myślę, że tak naprawdę nie chodzi o to, aby nie wyrażać emocji, tylko żeby potrafić nimi zarządzić.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
  1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Psychologia
  4. >
  5. Profesjonalizm kontra emocje. Jak niewyrażone uczucia wpływają na nasze relacje w pracy – wyjaśnia psycholożka Joanna Chmura

Profesjonalizm kontra emocje. Jak niewyrażone uczucia wpływają na nasze relacje w pracy – wyjaśnia psycholożka Joanna Chmura

Joanna Chmura, psycholożka: „Konflikty były, są i będą – taka jest natura ludzka. Jeśli ktoś jest w miarę sprawny w obsługiwaniu emocji, to szukanie wartości w konflikcie jest dużo łatwiejsze”. (Fot. Ewa Sawicka/archiwum prywatne)
Joanna Chmura, psycholożka: „Konflikty były, są i będą – taka jest natura ludzka. Jeśli ktoś jest w miarę sprawny w obsługiwaniu emocji, to szukanie wartości w konflikcie jest dużo łatwiejsze”. (Fot. Ewa Sawicka/archiwum prywatne)
Założenie, że bycie profesjonalnym oznacza pozbycie się emocji, jest z gruntu fałszywe, bo nie da się wyłączyć odczuwania. Możemy natomiast zarządzać emocjami, czyli po pierwsze – rozpoznawać, co je wywołuje, a po drugie – wyrażać w sposób bezpieczny dla siebie i otoczenia. Jak się tego nauczyć, pytamy psycholożkę Joannę Chmurę.

Emocje w pracy nie są mile widziane. Raczej oczekuje się od nas profesjonalizmu i trzymania ich na wodzy. Jednak codziennie w pracy mamy do czynienia z różnymi sytuacjami, które czasem wywołują silne przeżycia. Co się dzieje z niewyrażonymi emocjami?
Rozpowszechniła się szkodliwa narracja, że w pracy trzeba być profesjonalnym, a to oznacza „nie okazywać emocji”. Trochę tak jakby można było automatycznie włączać i wyłączać ich odczuwanie. Ale myślę, że tak naprawdę nie chodzi o to, aby nie wyrażać emocji, tylko żeby potrafić nimi zarządzić.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
<% begin:not_cropped %>
Reklama
<% end:not_cropped %> <% begin:not_cropped %>
<% end:not_cropped %> <% begin:not_cropped %>
Reklama
<% end:not_cropped %>