fbpx

Alfabet pozytywnych emocji: Atrakcyjność

Alfabet pozytywnych emocji
123rf.com

A jak ATRAKCYJNOŚĆ – z angielskiego atraction czyli przyciąganie… Atrakcyjność przesądza o jakości naszego życia… o sile z jaką przyciągamy do siebie innych ludzi zyskując dzięki temu poczucie szczęścia i spełnienia. Rzecz jasna atrakcyjność to nie tylko pociągająca powierzchowność, to coś więcej. To umiejętność bycia interesującym dla potencjalnych partnerów i otoczenia.
Aby poczuć się atrakcyjnym warto zacząć od zaakceptowania siebie. Oto słowa lifecoacha – Cherie Carter Scott: „Gdyby istniało jedno podstawowe prawo, odnoszące się do energii miłości, to brzmiałoby ono następująco: inni widzą i traktują cię dokładnie tak, jak widzisz i traktujesz siebie Ty sam” .

Dlatego jeśli na pierwsze lub kolejne spotkanie przynosisz ze sobą wewnętrzny komunikat: „jestem mało interesujący/a”, „na pewno oczekiwał/a kogoś ładniejszego” – zachowujesz się tak jakbyś nie zasługiwał/a na zainteresowanie. Takie nastawienie budzi negatywne emocje a one mocno wpływają na to jak mówisz, jak się poruszasz i w efekcie – jakie wrażenie robisz.

Zacznij więc od pozytywnego przeformułowania swoich oczekiwań

  • myślę, że wydam się jej/jemu interesujący/a
  • mogę się podobać i mam wiele atutów
  • mam nadzieję, że spędzimy miły wieczór

W ten sposób wnosisz pozytywną energię i zachowujesz się zupełnie inaczej. Tak aby potwierdzić swoje dobre nastawienie.

Co jeszcze możesz zrobić?

Urealnij swoją samoocenę, nie porównuj się z modelkami, aktorami, spójrz na siebie z szacunkiem i aprobatą. Zachowaj życzliwy ale nie idealizujący stosunek do drugiej osoby. Ten ktoś, z kim idziesz na spotkanie, to nie ideał ale po prostu człowiek. Tak jak Ty.

ĆWICZENIE:

Weź kartkę i długopis. Zapisz wszystkie cechy fizyczne oraz swoje zalety które uważasz za atrakcyjne.

Np. mam piękny uśmiech, mam zgrabne nogi, mam ładne, gęste włosy, jestem opiekuńczy, mam wiele ciepła, umiem słuchać, itp.

Powieś tę kartkę w widocznym miejscu, czytaj ją i dopisuj kolejne pozytywne cechy które u siebie odkryjesz.

Aby wzmocnić efekt dodaj ćwiczenie pod nazwą LUSTRO

Codziennie przed wyjściem z domu stań przed lustrem i uśmiechnij się do siebie. Patrząc sobie prosto w oczy, wymień głośno pięć cech, które w sobie lubisz i cenisz, które Ci się w Tobie podobają. Mogą dotyczyć cech charakteru, wartości, aktualnego wyglądu itp. Przykłady: „Jestem bardzo sympatyczna i ludzie mnie lubią.”; „Podobają mi się moje oczy, są wyraziste”; „Dzisiaj naprawdę super wyglądam”

Również w stałym związku pozytywne nastawienie do siebie i sprzyja porozumieniu oraz podtrzymywaniu atrakcyjności. Kiedy dobrze się traktujesz, rozwijasz się i cieszysz życiem zainteresowanie ze strony partnera nie gaśnie.

Twój dobry dzień

Czytaj także Alfabet pozytywnych emocji – Agresja

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
?>