Drugie śniadanie dla dziecka

Drugie śniadanie dla dziecka
123rf.com

Zdolność do zapamiętywania, koncentracji, nie tylko siła i wytrzymałość dziecka, zależy od regularnego i prawidłowego żywienia. Bardzo ważne dla efektywnej nauki jest drugie śniadanie dla dziecka.

Drugie śniadanie dla dziecka
123rf.com

Wielu rodziców uważa, że robi dość, jeśli dba o to, by dziecko jadło zdrowo w domu. Skoro wkładają w to tyle wysiłku, nie muszą kontrolować wszystkiego, czym dziecko żywi się w szkole. Często więc, gdy w porannym pośpiechu zabraknie czasu na przygotowanie drugiego śniadania dla dziecka, ma je zastąpić niewielka suma pieniędzy. Na kupno jakiejś przekąski w szkolnym sklepiku. Nie łudźmy się! Nasze dziecko nie kupi kanapki – batoniki, chipsy, ciastka, słodzone napoje zawsze będą górą, a to nic innego jak ekstrakt związków tłuszczowych i cukrów.

Czytaj także: Wychowanie dzieci bez słodyczy

Dziecko powinno jeść co 3-4 godziny. Jeśli przerwa między posiłkami jest dużo dłuższa, gwałtownie spada poziom glukozy we krwi. Skutki? Pogarsza się nie tylko wytrzymałość fizyczna, ale i potencjał intelektualny. Głodne dziecko jest rozdrażnione, nie potrafi się skupić, jego zdolność do koncentracji spada nawet o kilkadziesiąt procent. Baton czy ciastko ze sklepiku szkolnego podniesie poziom glukozy na krótko i poczucie głodu wraca. Tymczasem dobre drugie śniadanie dla dziecka, poza kaloriami, dostarcza nawet jedną czwartą dziennego zapotrzebowania na witaminy i składniki mineralne. Warto więc dbać, by było pełnowartościowe.

Jego podstawą ma być tradycyjna kanapka z dobrą wędliną lub serem. Do tego kolorowe warzywa – sałata, ogórek, pomidor, papryka. Łatwe do zapakowania owoce – jabłka, banany, mandarynki – stanowią smaczną przekąskę. Do picia dajmy dziecku butelkę wody, dobrej jakości sok owocowy lub pitny jogurt. Tak lubiane napoje gazowane nie mają żadnej wartości odżywczej i jedynie utrudniają trawienie i wchłanianie pokarmu. Barwne, estetyczne pudełko na śniadanie będzie zachęcać do korzystania z jego zawartości.