fbpx

Święta na diecie – 4 wskazówki

Święta na diecie
123rf

Boże Narodzenie spędzone głównie za stołem może być problemem dla tych, którzy są na diecie, pracują nad zdrowymi, dobrymi dla siebie nawykami żywnościowymi. Jak sobie radzić?
1. Miej plan

To zminimalizuje twój stres, nie będziesz tak bardzo denerwować się, że ulegniesz mamie i włożysz sobie na talerz trzeci kawałek makowca po sutym obiedzie. Przed świętami ustal sama ze sobą, ile i co możesz zjeść.

2. Bądź dla siebie łagodna

Tak, twoja dieta z pewnością jest dla ciebie ważna. Być może od jakiegoś czasu przyzwyczajasz organizm do tego, co jest dla niego najlepsze. Szkoda byłoby tracić efekty. Jednak bądź dla siebie wyrozumiała. Święta to najtrudniejszy czas w roku dla tych, którzy mają zaburzenia odżywiania lub chcą żyć w sposób zdrowy. Jeśli pozwolisz sobie na pewne odstąpienia od diety, nie bądź dla siebie surowa, nie zadręczaj się.

3. Skoncentruj się na magii świąt

Popatrz na święta w szerszym kontekście, na tym że spędzasz je z bliskimi sobie ludźmi, bądź z nimi w prawdziwym kontakcie. Zauważ, że dzieci się cieszą z prezentów, że możesz odpocząć, że jest inaczej niż codziennie. Wówczas naturalnie jedzenie zejdzie na plan dalszy. Nie myśl za dużo o nim.

4. Otaczaj się ludźmi, którzy cię rozumieją

Możesz sobie pomóc, rezygnując ze spotkań z tymi ludźmi, od których nie otrzymujesz wsparcia. Szukaj kontaktu z tymi, którzy mają na temat odżywiania podobne poglądy do twoich. Miej przy sobie chociaż jedną taką osobę. Jednocześnie, kiedy będziesz wśród rodziny, nie mówi za dużo o jedzeniu, nie przekonuj nikogo do zmiany diety. Po prostu jedz mało wybrane potrawy. W ten sposób zaoszczędzisz sobie stresu.