fbpx

Odmienny stan świadomości

fot. Robert Wolański

 

Dlaczego zaczynamy praktykować jogę? Zazwyczaj dlatego, że chcemy zmiany w swoim życiu. Często wydaje nam się, że powinna ona dotyczyć tego, co na zewnątrz nas, np. kariery czy partnera, ale w rzeczywistości możemy jej dokonać tylko poprzez zmianę własnych myśli i energii.

 

Kundalini według przekazu mistrza Bhajana to praktyka jogi, dzięki której bezpośrednio wpływamy na własny umysł, a tym samym na myśli, na ilość i jakość naszej energii. To najstarsza i najpełniejsza praktyka jogi, zespalająca wszystkie jej elementy: asany (ćwiczenia fizyczne), medytacje, pranajamy (ćwiczenia z oddechem) i mantry. Mistrz Bhajan przywiózł ją do Stanów Zjednoczonych pod koniec lat 60. Nic dziwnego, że spotkała się z dużym zainteresowaniem.

Dynamiczny ruch ciała, rytm mantr i oddechu szybko zmieniają naszą energię i pomagają nam ją kontrolować.

W efekcie wzmacniają się najważniejsze układy naszego ciała: nerwowy, immunologiczny i krwionośny, a umysł staje się odporniejszy na stres. Gdy organizm jest w stanie równowagi i harmonii, zwalnia proces starzenia, szybciej odbudowują się szare komórki, mamy ochotę na życie i więcej siły, aby się nim cieszyć.

Używając technik jogi kundalini, już po kilku minutach możemy poczuć się lepiej, ponieważ ruch, medytacja, mantra i oddech użyte razem podwyższają poziom naszej energii, oczyszczają i uspokajają umysł. Praktykowanie jogi budzi też naszą świadomość. Jest to wyższa świadomość wykraczająca poza uwarunkowania i ograniczenia, dzięki której pobudzamy swój twórczy potencjał i uczymy się dostrzegać i wykorzystywać niezliczone możliwości, jakie oferuje nam życie.

www.mojanirvana.pl

Ćwiczenie nr 1

Oddech to fundament praktyki jogi kundalini, więc zaczniemy od prawdziwego oddechu joginów.
Siedzimy w bardzo wygodnej pozycji, jak na zdjęciu. Relaksujemy się, uwalniamy napięcie po kolei z każdej część ciała. Zamykamy oczy. Oddychamy spokojnie i głęboko, tak aby przy każdym wdechu powietrze weszło najpierw do samego brzucha, a brzuch rozluźnił się i delikatnie uniósł. Przy wydechu brzuch lekko opada. Każdy wdech i wydech trwa od 3 do 5 sekund. To ćwiczenie jest jak domowe spa, ponieważ w tej pozycji całe ciało regeneruje się i odnawia, a umysł się relaksuje.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze