fbpx

Przerwane Objęcia

Przerwane Objęcia
Materiały prasowe

Ma się wrażenie, oglądając ten film, że Almodóvar nigdy go nie skończy, bo nie może przestać opowiadać.

Jedna historia goni drugą, są retrospekcje, są sceny z filmu kręconego przez głównych bohaterów (z odniesieniami do „Kobiet na granicy załamania nerwowego”), kilkakrotnie opowiada się pomysły na scenariusze (jeden bardzo zabawny o wampirach); jest namiętność, śmiertelna choroba, prostytucja, zdrada, nieszczęśliwy wypadek, zmiana tożsamości. Gejzer tryskający kolorami i historiami. Wszystko to stylizowane na kino noir, zaprawione melodramatem i jak zawsze humorem, tworzy niepowtarzalny stop almodovarowski trudny do pomylenia z czymkolwiek innym. Nawet jeśli Mistrz tym razem ciutkę przedobrzył, zachowując się jak dziecko, którego nie sposób odciągnąć od zabawy, to i tak budzi zachwyt elegancją, z jaką tworzony przez siebie nadmiar potrafi okiełznać.

Los Abrazos Rotos, Hiszpania 2009, reż. Pedro Almodóvar, wyk. Penélope Cruz, Lluís Homar, Blanca Portillo, José Luis Gómez, Tamar Novas, dystr. Gutek Film