Światowy Dzień Pszczół już za nami, jednak Bracia Sadownicy nie ograniczają pomocy do jednego dnia. Ponownie łączą siły z Mają Popielarską.
Ogólnopolska kampania „Bracia i Maja dla pszczół” po raz pierwszy odbyła się w ubiegłym roku. Bracia Sadownicy wspólnie ze specjalistką od ogrodów – Mają Popielarską – siali łąki kwietne, które stanowią pożywienie dla zapylaczy.
Tej wiosny rusza kolejna odsłona kampanii – tym razem z ekspertami: Łukaszem Łuczajem – botanikiem, doktorem habilitowanym nauk biologicznych i popularyzatorem działań na rzecz ochrony przyrody – oraz Katarzyną Miesierką i Joanną Roczyńską – twórczyniami portalu Dzicy Zapylacze, pasjonatkami i miłośniczkami pszczół.
Kampania ma na celu zwiększenie świadomości na temat kluczowej roli pszczół w ekosystemie, edukowanie, jak ważni są zapylacze, i zachęcanie do siania własnych, nawet niewielkich łąk kwietnych – w swoich ogrodach czy na balkonach. Odpowiedni dobór roślin zapewnia bowiem pokarm, a tym samym przetrwanie owadów.
Więcej sposobów i działań umożliwiających wsparcie pszczół, będzie można znaleźć w darmowym e-booku przygotowanym przez Braci Sadowników, Maję Popielarską oraz ekspertów zaproszonych do udziału w kampanii.
Wiosenno-letnia kampania to także powrót limitowanych ziołowo-kwiatowych smaków soków i napojów Braci Sadowników. W ramach linii lemoniad – Letnie jabłko, które zadebiutowały na rynku w 2020 roku, spróbować będzie można 3 smaków: ogórek z miętą, wiśnia z lawendą oraz truskawka z bazylią. Ponownie będzie można się rozkoszować także smakiem 3 kwiatowych wariantów limitowanej edycji Musującego jabłka: z kwiatem bzu, z różą i z lawendą.