1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Kultura

Myśliwy

Ten film jest nieprzewidywalny, podąża w nieoczekiwanym dla widza kierunku i pozostawia po sobie dużo znaków zapytania. Jego tematem na pewno jest opresja. Domyślamy się, że wiele zagadek „Myśliwego” bierze się z konieczności używania przez twórców ezopowego języka w warunkach politycznej cenzury.

Bohater, który właśnie wyszedł z więzienia (nie dowiadujemy się, za co siedział), ma trudności ze znalezieniem pracy. W końcu zostaje zatrudniony w fabryce na nocnej zmianie. Obracamy się w kręgu małego realizmu: bohater mija się w domu z ukochaną żoną i córeczką, w wolnych chwilach jeździ na samotne polowania. I oto nadchodzi tragedia, która wywraca do góry nogami nie tylko życie głównego bohatera, ale i cały świat tego filmu. Jego tematykę i stylistykę. Wkraczamy teraz w kino zemsty, połączone z alegoryczną przypowieścią kryminalną. Opresja z ukrytej i przypadkowej staje się jawna i celowa, tyle że ubrana w kostium kryminalno-policyjny. Ten sam jest tylko główny bohater. I coraz mniej ma wspólnego z myśliwym, coraz więcej – ze zwierzyną łowną.  

Shekarchi, Iran/Niemcy 2010, reż. Rafi Pitts, wyk. Rafi Pitts, Mitra Hajjar, Naser Madahi, Malek Jahan Khazai, Amir Ayoubi, dystr. AP Mañana

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze