1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia
  4. >
  5. „Dzień na U”. Krzysztof Zalewski, Michał Żebrowski i Rafał Trzaskowski w spocie Fundacji Rak'n'Roll

„Dzień na U”. Krzysztof Zalewski, Michał Żebrowski i Rafał Trzaskowski w spocie Fundacji Rak'n'Roll

Michał Żebrowski, Krzysztof Zalewski i Rafał Trzaskowski  w spocie kampanii „Dzień na U” Fudnacji Rak'n'Roll (Fot. Michał Krzyszkowski)
Michał Żebrowski, Krzysztof Zalewski i Rafał Trzaskowski w spocie kampanii „Dzień na U” Fudnacji Rak'n'Roll (Fot. Michał Krzyszkowski)
Specjalny dzień w roku tylko na badania profilaktyczne? Taki jest pomysł Fundacji Rak'n'Roll, która już po raz piąty wystartowała z kampanią „Dzień na U”. W tym roku skierowana jest ona przede wszystkim do mężczyzn, a w główną rolę wybierającego się na badania Stańczyka wcielił się Krzysztof Zalewski.

Już po raz piąty ruszyła kampania „Dzień na U” organizowana przez Fundację Rak’n’Roll, która zachęca do corocznych badań profilaktycznych. W tym roku jej główny przekaz skierowany został do mężczyzn, którzy badają się rzadziej.

W efektownym spocie kampanii wystąpiła cała plejada gwiazd. Głównym bohaterem jest Stańczyk z obrazu Jana Matejki, który ucieka z zawieszonego w Muzeum Narodowym płótna, by wybrać się na badania profilaktyczne. Wcielił się w niego Krzysztof Zalewski. W drodze do lekarza Stańczyk spotyka znane osoby, m.in. Oliviera Janiaka, Maffashion czy Michała Żebrowskiego i Rafała Trzaskowskiego, którzy pracują dla... firmy przeprowadzkowej. W filmie występują też Katarzyna Herman, Michał Korkosz czyi Rozkoszny i Mery Spolsky. Zobaczcie.

Fundacja Rak’n’Roll zamiast nieskutecznie straszyć, zachęca, by badania profilaktyczne były elementem dbania o siebie, tak jak wizyta na siłowni czy w SPA. Czym jest tytułowy „Dzień na U”? To specjalny dzień w roku przeznaczony na badania profilaktyczne. „U” pochodzi od „USG”, od którego kampania zaczęła się pięć lat temu. Obecnie chodzi w nim jednak o cały pakiet badań profilaktycznych, które obejmują morfologię, kontrolę znamion, kolonoskopię (po 50 r.ż.), RTG klatki piersiowej (raz w roku dla palaczy, i raz na dwa lata dla osób niepalących) oraz USG brzucha. Dodatkowo u kobiet USG piersi/mammografię, cytologię, a u mężczyzn badanie prostaty.

Jak wynika z badań, Polacy zdają sobie sprawę, jak ważna jest regularna profilaktyka w trosce o zdrowie. Wskazuje na to aż 83 proc. Niestety przed wybraniem się do lekarza powstrzymują ich różne czynniki, w tym przede wszystkim brak czasu – przyznaje się do tego 26 proc. badanych. Dlatego kampania „Dzień na U” zachęca również pracodawców, by dali swoim pracownikom specjalny dzień wolny na przeprowadzenie odpowiednich badań. Z takiego ułatwienia korzysta już prawie 34 tysiące pracowników w 43 firmach.

Kampania Dzień na U została objęta Honorowym Patronatem Prezydenta M. St. Warszawy, który wystąpił w spocie. Jest realizowana wraz z Muzeum Narodowym w Warszawie i Nationale-Nederlanden.

Więcej informacji znajdziesz na stronie www.dziennau.pl.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze