Fundacja SexedPL po raz kolejny wspiera obywatelską postawę Polek i Polaków, zachęcając tym razem do udziału w zbliżających się wyborach samorządowych. Główną rolę w aktywizującym do głosowania spocie fundacji Anji Rubik zagrał Michał Żebrowski – w zaskakującej charakteryzacji.
Spot pokazuje przerysowaną, komediową scenę z gabinetu lidera samorządu, który dziękuje młodym współpracownikom za pracę w wyborach parlamentarnych, prosząc ich jednocześnie, by nie zawracali sobie głowy wyborami lokalnymi, które nie są dla nich. Młodzi przejmują jednak narrację i zachęcają widzów do wzięcia udziału w wyborach, podkreślając, że mają one bezpośrednie przełożenie na ważne dla nich kwestie związane z ich codziennym życiem, między innymi opieką zdrowotną, edukacją czy kulturą. Reżyserem spotu, tak jak w przypadku poprzedniej kampanii, został Igor Leśniewski, znany w sieci jako ajgorignacy.
7 kwietnia znów walczymy o rekordową frekwencję, tym razem na wyborach samorządowych. O nich nie mówi się tak dużo jak o parlamentarnych, a jednak mają bezpośredni wpływ na to, jak wygląda nasza codzienność. Wszelkie działania mające na celu zmobilizowanie Polaków, szczególnie młodych, do udziału w wyborach są więc na wagę złota i mają sens, co pokazuje doświadczenie ubiegłorocznych październikowych wyborów.
Pierwsza odsłona mobilizacyjnej aktywności Fundacji SexedPL wokół wyborów w Polsce miała bowiem miejsce w październiku 2023, a jej działania przełożyły się bezpośrednio na rekordową wyborczą frekwencję, która wyniosła 74,38 proc. – Wiemy, że połowa Polek i Polaków zauważyła kampanie profrekwencyjne organizowane przez organizacje pozarządowe – aż 81 proc. respondentów, którzy widzieli reklamy i inne niepartyjne działania profrekwencyjne, deklaruje, że wzięło udział w wyborach – mówi Anja Rubik, założycielka Fundacji SexedPL.
Ówczesna kampania SexedPL była jedną z pięciu najbardziej rozpoznawalnych i szeroko dystrybuowanych – jej organiczne i kampanijne zasięgi przekroczyły liczbę 20 mln. – Zależy nam na podtrzymaniu poczucia sprawczości i idei społeczeństwa obywatelskiego, szczególnie wśród grupy gen Z i millenialsów. Głównym sukcesem poprzedniej kampanii było zmobilizowanie młodych wyborców i obalenie niekorzystnych prognoz dotyczących kobiet, które wykazywały niechęć do pójścia do urn – dodaje Martyna Wyrzykowska, dyrektorka zarządzająca fundacji.
Film został opublikowany w mediach społecznościowych na kanałach Fundacji SexedPL oraz influencerów wspierających jej działania. Będzie także promowany poprzez kampanię outdoorową w wielu polskich miastach, na 20. uczelniach wyższych, w 250 miejskich autobusach i dworcach PKP w całej Polsce. Dodatkowo jego promocję wspierają kampania online oraz liczne publikacje w mediach.
Źródło: materiały prasowe SexedPL