1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia
  4. >
  5. Nie jesteście przekonani do udziału w wyborach samorządowych? Obejrzyjcie ten spot

Nie jesteście przekonani do udziału w wyborach samorządowych? Obejrzyjcie ten spot

Kadr ze spotu „Młodym już dziękujemy” SexedPL (Fot. materiały prasowe SexedPL)
Kadr ze spotu „Młodym już dziękujemy” SexedPL (Fot. materiały prasowe SexedPL)
Fundacja SexedPL po raz kolejny wspiera obywatelską postawę Polek i Polaków, zachęcając tym razem do udziału w zbliżających się wyborach samorządowych. Główną rolę w aktywizującym do głosowania spocie fundacji Anji Rubik zagrał Michał Żebrowski – w zaskakującej charakteryzacji.

Spot pokazuje przerysowaną, komediową scenę z gabinetu lidera samorządu, który dziękuje młodym współpracownikom za pracę w wyborach parlamentarnych, prosząc ich jednocześnie, by nie zawracali sobie głowy wyborami lokalnymi, które nie są dla nich. Młodzi przejmują jednak narrację i zachęcają widzów do wzięcia udziału w wyborach, podkreślając, że mają one bezpośrednie przełożenie na ważne dla nich kwestie związane z ich codziennym życiem, między innymi opieką zdrowotną, edukacją czy kulturą. Reżyserem spotu, tak jak w przypadku poprzedniej kampanii, został Igor Leśniewski, znany w sieci jako ajgorignacy.

7 kwietnia znów walczymy o rekordową frekwencję, tym razem na wyborach samorządowych. O nich nie mówi się tak dużo jak o parlamentarnych, a jednak mają bezpośredni wpływ na to, jak wygląda nasza codzienność. Wszelkie działania mające na celu zmobilizowanie Polaków, szczególnie młodych, do udziału w wyborach są więc na wagę złota i mają sens, co pokazuje doświadczenie ubiegłorocznych październikowych wyborów.

Pierwsza odsłona mobilizacyjnej aktywności Fundacji SexedPL wokół wyborów w Polsce miała bowiem miejsce w październiku 2023, a jej działania przełożyły się bezpośrednio na rekordową wyborczą frekwencję, która wyniosła 74,38 proc. – Wiemy, że połowa Polek i Polaków zauważyła kampanie profrekwencyjne organizowane przez organizacje pozarządowe – aż 81 proc. respondentów, którzy widzieli reklamy i inne niepartyjne działania profrekwencyjne, deklaruje, że wzięło udział w wyborach – mówi Anja Rubik, założycielka Fundacji SexedPL.

Ówczesna kampania SexedPL była jedną z pięciu najbardziej rozpoznawalnych i szeroko dystrybuowanych – jej organiczne i kampanijne zasięgi przekroczyły liczbę 20 mln. – Zależy nam na podtrzymaniu poczucia sprawczości i idei społeczeństwa obywatelskiego, szczególnie wśród grupy gen Z i millenialsów. Głównym sukcesem poprzedniej kampanii było zmobilizowanie młodych wyborców i obalenie niekorzystnych prognoz dotyczących kobiet, które wykazywały niechęć do pójścia do urn – dodaje Martyna Wyrzykowska, dyrektorka zarządzająca fundacji.

Film został opublikowany w mediach społecznościowych na kanałach Fundacji SexedPL oraz influencerów wspierających jej działania. Będzie także promowany poprzez kampanię outdoorową w wielu polskich miastach, na 20. uczelniach wyższych, w 250 miejskich autobusach i dworcach PKP w całej Polsce. Dodatkowo jego promocję wspierają kampania online oraz liczne publikacje w mediach.

Źródło: materiały prasowe SexedPL

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze