Po dwóch miesiącach kreatywnej rywalizacji, odkrywaniu lokalnych skarbów i publikacji niebanalnych materiałów prezentujących polskie atrakcje, poznaliśmy zwycięzców 8. edycji Turystycznych Mistrzostw Vlogerów – prestiżowego przedsięwzięcia organizowanego przez Polską Organizację Turystyczną. Nie był to jednak zwykły konkurs, a pełna emocji podróż przez Polskę widzianą oczami miłośników turystyki. Zwycięzcy zostali ogłoszeni 17 czerwca 2025 roku podczas oficjalnego briefingu prasowego w eleganckich wnętrzach Villi Foksal w Warszawie, gdzie podsumowano tygodnie intensywnej pracy twórców, którzy w swoich filmach udowodnili, że Polska potrafi zachwycać.
Fot. Materiały prasowe
Pierwsze miejsce zdobyli Ania i Łukasz Piernikarczyk z kanału „Polskie szlaki”, którzy z ogromną wrażliwością i profesjonalizmem przedstawili województwo kujawsko-pomorskie. Drugie miejsce trafiło do pełnej energii ekipy „AHOJ! Przygodo” – Agi, Mario, Miki, Itiego i Arianki, ambasadorów Dolnego Śląska. Na trzecim miejscu znalazła się z kolei niepowtarzalna Dorota Juranek, znana jako „Mamba on Bike”, która z pasją i duszą opowiedziała o Podlasiu z perspektywy rowerowego siodełka.
Głosowanie internautów było jednym ze składowych oceny końcowej. W tym roku postanowiliśmy dodatkowo uhonorować twórców, którzy zdobyli najwięcej głosów wśród internautów. Pierwsze miejsce w tej kategorii zdobyli Ania i Łukasz Piernikarczyk z kanału „Polskie szlaki”.
W ramach tegorocznych Mistrzostw zorganizowana została także kategoria dodatkowa filmy na TikToku poruszająca temat turystyczny oraz „odpowiedzialne podróżowanie”- nawiązujące do zrównoważonego podróżowania. W tej kategorii nagrodę otrzymali reprezentujący woj. śląskie Iwona i Jarosław Kuczko z vloga Poznaje Kraje.
W tegorocznej edycji poziom był niezwykle wyrównany. Konkurencja była zacięta, a vlogerzy zaprezentowali pełen wachlarz atrakcji, aktywności i możliwości spędzania wolnego czasu w 16 różnych regionach Polski. Każdy z nich pokazany został w oryginalny i świeży sposób. Od malowniczych pejzaży po miejskie klimaty, od folkloru po nowoczesność – wszystko z pomysłem, autentycznością i szacunkiem dla lokalnych tradycji. Konkurs wnosi także nieocenioną wartość promocyjną, ponieważ materiały utworzone przez vlogerów będą wykorzystywane przez Polską Organizację Turystyczną do turystycznej promocji Polski.
Fot. Materiały prasowe
– Turystyczne Mistrzostwa Vlogerów to dziś coś więcej niż konkurs – to skuteczne narzędzie promocji kraju przez autentyczne historie i nowoczesny język Internetu. Pokazaliśmy, że Polska może być atrakcyjna, zaskakująca i różnorodna – nie tylko w reklamowym sloganie, ale oczami prawdziwych ludzi, którzy kochają
podróżei potrafią opowiadać. Dzięki ich filmom każdy region zyskał swój niepowtarzalny głos – mówi Rafał Szmytke, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Każdy z finalistów otrzyma honorarium w wysokości 6 000 zł netto, a na najlepszych czeka również premia:
- za 1. miejsce: 16 000 zł
- za 2. miejsce: 9 000 zł
- za 3. miejsce: 6 000 zł
- nagroda specjalna TikTok: 5 000 zł
Fot. Materiały prasowe
W ramach konkursowej rywalizacji podróżnicy, których spośród otrzymanych zgłoszeń wybrała powołana przez Polską Organizację Turystyczną kapituła, mieli za zadanie wykonanie określonych w konkursie zadań – m.in. publikację dwóch filmów na autorskim kanale YouTube oraz w mediach społecznościowych.
O tym, kto wygrał zdecydowały trzy czynniki: wyniki głosowania internautów (25%), zasięgi wygenerowane przez vlogerów (25%) oraz ocena Kapituły (50%).
Wszystkie publikacje można oglądać na kanałach YouTube poszczególnych twórców oraz na oficjalnej stronie Mistrzostw: www.mistrzostwablogerow.polska.travel