1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. REKLAMA

80 proc. Polaków wie, czym jest dobre życie – wynika z raportu „Sztuka dobrego jutra”

(Fot. materiały prasowe)
(Fot. materiały prasowe)
Coraz więcej Polaków zauważa w swoim życiu potrzebę troski o swoje szczęście w przyszłości. Aż 80 proc. z nich jest w stanie określić, w jaki sposób definiuje dobre życie. Co ciekawe, już blisko 30 proc. łączy dobre samopoczucie z odżywianiem. Między innymi takie wnioski płyną z raportu „Sztuka dobrego jutra” przygotowanego przez catering Maczfit we współpracy z analityczką trendów – Moniką Borycką.

Dobre życie – czyli?

Według raportu „Sztuka dobrego jutra”1 80 proc. Polaków potrafi zdefiniować, co oznacza dla nich dobre życie. Przez ten termin najczęściej rozumiemy stabilność finansową i poczucie bezpieczeństwa (60 proc.), zdrowie fizyczne (57,5 proc.), zadowolenie z życia rodzinnego i towarzyskiego oraz dobre relacje z innymi (51,5 proc.), a także zdrowie psychiczne i emocjonalne (42,3 proc.). Co jeszcze warunkuje nasze samopoczucie? Postanowiła to sprawdzić marka Maczfit, tworząc raport badający czynniki wpływające na nasze szczęście.

– Żyjemy w intensywnych czasach. Mierzymy się z przebodźcowaniem i presją utrzymania się w dobrej (psychicznej i fizycznej) formie. W raporcie „Sztuka dobrego jutra” analizujemy, jaki wpływ te i inne kwestie mają na nasze samopoczucie i jakie trendy w dbaniu o dobre życie okażą się kluczowe w nadchodzących latach – komentuje Monika Borycka, analityczka trendów, CEO TrendRadar.

W jaki sposób będziemy dążyć do dobrego życia w przyszłości?

26 proc. badanych stwierdza, że w osiągnięciu szczęścia sprawdzają się małe, ale regularne kroki. Dlatego starają się oni wplatać drobne rytuały w napięty plan dnia. Za kluczowe działania w trosce o dobre życie w przyszłości uznajemy także jedzenie. 28 proc. badanych wskazuje zmianę sposobu odżywiania jako ważny element dbania o swoje samopoczucie, a aż 38 proc. respondentów uważa, że „posiłki jutra” będą lepszej jakości. Co ciekawe, 26 proc. respondentów stwierdza, że coraz częściej będziemy korzystać z rozwiązań takich jak cateringi.

– W Maczfit traktujemy żywność jako niezwykle przyjemny i ważny element naszej codzienności – nigdy jako rygor i ograniczenia. Dlatego tym bardziej cieszy nas, że Polacy coraz częściej dostrzegają, jak duży wpływ na samopoczucie ma odżywianie. Dzięki temu mogą spojrzeć na nie nieco inaczej. Bez stresu i sztywnych celów, a z pasją i radością. Bo właśnie o tym jest jedzenie – komentuje Aleksandra Samociuk, Communication Manager w Maczfit.

Jaki jest jednak cel dbania o dobre życie?

Odpowiedź jest prosta: chcemy żyć zdrowiej, dłużej (53 proc. badanych), czerpiąc radość z codzienności. Co istotne, Polacy potrzebują wsparcia w codziennym dbaniu o dobre samopoczucie i poszukują go również w markach, z usług których korzystają – bo chociaż wiedzą, czego chcą, nie zawsze wiedzą, jak to osiągnąć, często narzucając na siebie za dużą presję. Właśnie dlatego Maczfit w swojej noworocznej kampanii przewrotnie zachęca do niezaczynania roku od diety. Hasło „Nie zaczynaj od diety, zacznij od Maczfit” oznacza nic innego jak głośne „nie” dla wszystkich sztywnych reguł i ograniczeń, które odbierają radość z jedzenia. Marka wierzy, że odpowiednie odżywianie musi iść w parze z dobrym samopoczuciem, a „przebywanie na diecie” nie jest tym, co nas uszczęśliwia.

1„Raport dobrego jutra” stworzony przez markę Maczfit we współpracy z Moniką Borycką (analityczką trendów, CEO TrendRadar), styczeń 2024, na podstawie badań SW Research – grudzień 2023, N = 1000.

Fot. Materiały partnera Fot. Materiały partnera

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze