1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Moda i uroda
  4. >
  5. Jaki peeling jest najlepszy dla ciebie?

Jaki peeling jest najlepszy dla ciebie?

123rf.com
123rf.com
Nie musisz być ignorantką w świecie peelingów. Sprawdź, co potrafią peelingi i pomyśl, który byłby dobry dla ciebie. Zanim umówisz się do kosmetyczki, przeczytaj, co będzie najlepsze dla twojej cery.

„Jakieś tam kwasy, złuszczanie, ale czym dokładnie, nie pamiętam” – tak o wizytach w salonach kosmetycznych mówi wiele kobiet. I nie do końca wie, co jest dobre dla nich. Ale ty nie musisz być ignorantką w świecie peelingów. Sprawdź, jak działają poszczególne zabiegi i pomyśl, który byłby dobry dla ciebie.

Najważniejsza informacja: peelingi nie tylko złuszczają! Mogą jednocześnie zmniejszać produkcję łoju skórnego i  odmładzać, nawilżać i oczyszczać, rozjaśniać przebarwienia i ujędrniać. Znając nazwy składników aktywnych, będziesz wiedzieć, które mogą być dobre dla twojej skóry. Zwłaszcza, że wiele z tych substancji w mniejszych stężeniach znajdziesz także w kremach. Zanim umówisz się na peeling, przeczytaj, co poleca kosmetolożka Urszula Chodorska-Lema z Centrum WellDerm:

Zobacz: Peelingi do ciała

Dla kogo kwas azelainowy? Dla ciebie, jeśli:

  • czerwienisz się pod wpływem emocji, zmiany temperatury (gdy wchodzisz z zimnego dworu do pomieszczenia), ale także po lampce wina czy ostrej przyprawie
  • masz na policzkach, dekolcie rumień napadowy
  • widzisz na policzkach, skrzydełkach nosa, brodzie trwale rozszerzone naczynia krwionośne, tzw. pajączki
  • masz skórę rumieniową, a jednocześnie pojawiają się na niej grudki
  • przeszkadza ci łojotok, zaskórniki i przebarwienia
Ekspertka radzi:  Peelingi z kwasem azelainowym działają przeciwzapalnie i łagodząco  na cery wrażliwe i delikatne. Dodatkowy plus – stosując kwas azelainowy, nie musisz chronić się przed słońcem bardziej niż standardowo, twoja skóra nie będzie się też łuszczyć. Kwas azelainowy stosuj regularnie, jeśli masz skłonność do rumienia. np. wiosną i jesienią. Jest też dobry dla skóry zanieczyszczonej i trądzikowej.

Dla kogo retinol? Dla ciebie, jeśli:

  • masz przebarwienia
  • za dużo korzystasz ze słońca i masz objawy fotostarzenia
  • twoja skóra jest poszarzała, a naskórek nadmiernie zrogowaciały
  • widzisz pierwsze objawy starzenia, takie jak zmarszczki i utratę jędrności
  • masz blizny potrądzikowe i rozstępy na ciele
  • twoja skóra nadmiernie przetłuszcza się
Ekspertka radzi: Retinol to najbardziej przebadana substancja przeciwstarzeniowa, odżywia wyrównuje koloryt, rozjaśnia przebarwienia, a nawet zwiększa syntezę kolagenu i odnowę elastyny, czyli ujędrnia, napina i uelastycznia. Dlatego peelingi z retinolem stosuje się na blizny i rozstępy. Pamiętaj! Terapie retinolem wymagają specjalnej ochrony przed promieniami UV, w fazie przyzwyczajania mogą wywoływać zaczerwienienie i złuszczanie.  

Dla kogo kwas ferulowy? Dla ciebie, jeśli:

  • masz objawy stresu oksydacyjnego, skóra jest poszarzała pod wpływem smogu, stresu itp.
  • twoja skóra jest sucha i pozbawiona blasku
  • korzystasz dużo ze słońca i widzisz utratę jędrności
  • planujesz słoneczne ferie zimowe i chcesz ustrzec się objawów fotostarzenia
  • masz skłonność do przebarwień
Ekspertka wyjaśnia: Łagodne peelingi z kwasem ferulowym i witaminą C działają antyoksydacyjnie, czyli bronią skórę przed stresem oksydacyjnym i przyspieszonym starzeniem. Zabiegi takie sprawiają, że skóra się rozjaśnia, odzyskuje blask i relaks. Kwas ferulowy łączy się też z floretyną, która zapobiega uszkadzaniu elastyny oraz innych włókien podporowych skóry.

Dla kogo kwas mlekowy? Dla ciebie, jeśli:

  • twoja skóra jest sucha i odwodniona, masz uczucie ściągnięcia,
  • w okresie jesienno-zimowym łatwo się podrażnia i chcesz temu zapobiec
  • widzisz, zwłaszcza na policzkach i pod oczami, siateczkę drobnych zmarszczek, które świadczą o odwodnieniu
  • chcesz gruntownie nawilżyć skórę i chronić przed przebarwieniami
Ekspertka wyjaśnia: Kwas mlekowy nawilża i stymuluje produkcję ceramidów. Są one niezwykle ważne, ponieważ uszczelniają barierę lipidową skóry. Bez nich skóra „dziurawi się” i nie pełni funkcji ochronnej. Stąd podrażnienia. Także woda zawarta w skórze ucieka przez nieszczelny płaszcz hydro-lipidowy, co prowadzi odwodnienia. Dodatkowo peelingi z kwasem mlekowym poprawiają jędrność, rozjaśniają koloryt, redukują zmarszczki i działają antybakteryjnie.

Dla kogo TCA? Dla ciebie, jeśli:

  • masz blizny potrądzikowe
  • twoja cera jest zanieczyszczona, zrogowaciała z wypryskami
  • szukasz zabiegu wspierającego leczenie trądziku
  • chcesz zregenerować starzejącą się skórę z nierównościami naskórka, ziemistym kolorytem
  • masz skórę palacza
  • możesz sobie pozwolić na intensywne złuszczanie
Ekspertka wyjaśnia: Kwas trójchlorooctowy (TCA) stosowany jest w peelingach głębokich, wywołuje intensywne złuszczanie i wymaga maksymalnej ochrony przed słońcem. Siła jego działania zależy nie tylko od stężenia w peelingu (10-50%), lecz także od pH preparatu oraz połączenia z innymi związkami, np. z jonami. Dlatego nawet peeling niskim stężeniem TCA może być niebezpieczny, jeśli nie zostanie właściwie dobrany do skóry i przeprowadzony zgodnie ze sztuką. Dlatego peelingi TCA powinny być wykonywane pod nadzorem specjalistów.

Dla kogo roztwór Jessnera? Dla ciebie, jeśli:

  • walczysz z łojotokiem
  • masz skórę mieszaną lub tłustą
  • twoja skóra jest zanieczyszczona, zrogowaciała i skłonna do wyprysków
  • przeszkadzają ci rozszerzone pory
  • chcesz intensywnie oczyścić i odświeżyć skórę
Ekspertka wyjaśnia: Roztwór Jessnera jest mieszaniną rezorcyny, kwasu salicylowego, kwasu mlekowego i etanolu. Złuszcza martwy naskórek, odblokowuje pory, a także uspokaja nadmierną pracę gruczołów łojowych. Po serii cera ma wyrównany koloryt, nie świeci się i nie przetłuszcza, jest gładsza, bez wyprysków i zmian zapalnych. Roztwór Jessnera zwęża także pory oraz spłyca drobne blizny potrądzikowe. Uwaga! Wywołuje złuszczanie, a także oczyszcza skórę, jeśli kryje ona w sobie niedoskonałości.

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
  1. Moda i uroda

Jak ważny jest Twój wizerunek w sieci? Media społecznościowe w branży kosmetycznej

Fot. materiał partnera
Fot. materiał partnera
Wśród działań związanych z promocją biznesu dużą popularnością cieszy się wykorzystywanie social mediów. Właściciele średnich oraz dużych firm kładą nacisk na to, by dbać o swój wizerunek online. Jak to zrobić? O czym należy pamiętać?

Do najczęstszych sposobów dbania o swój wizerunek online należy udostępnianie w mediach społecznościowych:

  • zdjęć,
  • wideo,
  • relacji (również na żywo).

Z social mediów korzysta aż 49% populacji. W czasach pandemii przed ekranem komputera spędzamy jeszcze więcej czasu. Nic więc dziwnego, że wyraźny wzrost aktywności nastąpił również w serwisach społecznościowych.

Cele, jakie chcą osiągnąć przedsiębiorcy, to przede wszystkim:

  • dotarcie do nowych klientów,
  • stworzenie lojalnej społeczności,
  • informowanie o działalności i aktualnych ofertach (np. o promocjach).

Promocja salonu kosmetycznego w social mediach to znakomity sposób, by w krótkim czasie zrealizować powyższe cele. Takie działania mają wpływ na znaczny wzrost wizyt na stronie (unikalnych użytkowników) oraz na ruch w danej branży.

Social media – o czym należy pamiętać? 5 najważniejszych aspektów

1. Wybierz odpowiednie social media

Jednym z najczęstszych pomysłów na promowanie swojego salonu jest stworzenie fanpage’a i reklama swoich usług za pośrednictwem Facebook’a. Jednak samo posiadanie profilu może okazać się niewystarczające . Warto zatem podjąć dodatkowe działania i na przykład, np. przez konkretną liczbę dni promować swój post, by mieć możliwość dotarcia do nowych odbiorców , a tym samym zachęcić ich do odwiedzenia strony. Jak skutecznie prowadzić Facebooka?

Pamiętaj o regularnym zamieszczaniu postów. Tygodniowo na Twojej stronie powinny znaleźć się 1-2 wpisy, by utrzymywać więź z odbiorcami.

Reklama salonu kosmetycznego na Facebooku to tylko jeden z pomysłów. Warto zapoznać się także z Instagramem. Serwis pozwala na szybkie i intuicyjne udostępnianie zdjęć. Dodatkowo reklama na Instagramie pozwoli dotrzeć do nowych klientów mieszkających nawet na drugim końcu świata.

Instagram i Facebook to obecnie jedne z najlepszych narzędzi, które pomogą Ci w promowaniu Twojego salonu i usług. Skuteczna reklama w mediach społecznościowych bez nich byłaby dzisiaj niemożliwa. Warto dodać, że na Facebooku i Instagramie można prowadzić kilkudniowe kampanie promocyjne. Nie musisz się zatem ograniczać do jednego działania raz na jakiś czas (np. jeden post w tygodniu).

Kolejną popularną platformą online jest LinkedIn – serwis społecznościowy pozwalający na kontakty zawodowo-biznesowe. To kolejna szansa, by zaprezentować swoją działalność osobom, które mogą być nią zainteresowane.

2. Określ cele

Jeśli nie jesteś w stanie określić, co dokładnie jest Twoim celem, sprawdź jakie efekty chcą uzyskać firmy reklamujące się w Internecie:

  • dotarcie do nowych klientów,
  • podtrzymywanie relacji z klientami poprzez tworzenie zaangażowanej i lojalnej społeczności,
  • przekazywanie rzetelnych informacji związanych z branżą (np. związane z bezpieczeństwem podczas pobytu w salonie, efektami i standardami pracy),
  • zainteresowanie Klientów nowymi zabiegami i ofertami.

Dużą popularnością w social mediach cieszą się także konkursy. Pomimo tego, iż co do zasady główna nagroda trafi do rąk jednego lub kilku szczęśliwców, to nasz post o konkursie może zostać udostępniony przez innych użytkowników konkretnych platform, nawet setki razy.

3. Jakie treści zamieszczać w social mediach?

Co warto zamieszczać w social mediach? Najlepiej wykorzystywać:

  • zdjęcia,
  • filmy wideo,
  • infografiki i grafiki,
  • relacje (także na żywo).

Zdjęcia powinny być ładne, naturalne i zgodne z tym, co chcesz pokazać. Bardzo popularne podczas promocji są również filmy wideo. W tym przypadku wybierz odpowiedni temat i czas trwania. Zbyt długi film może znudzić, a zbyt krótki nie rozbudzi w oglądającym potrzeby dowiedzenia się czegoś więcej na prezentowany przez Ciebie temat.

W social mediach udostępnia się także infografiki i grafiki. Dzięki możliwościom Facebooka czy Instagrama możesz je oznaczyć różnego rodzaju hastagami, np. #najlepszyfryzjer czy #modnefryzury2021. Żeby dotrzeć do większej liczby odbiorców, warto przeprowadzić także relację, np. dotyczącą nowej oferty. Jeszcze ciekawszym zabiegiem jest prowadzenie relacji na żywo. Możesz poinformować klientów, że raz w tygodniu, np. o godzinie 19:00 rozpocznie się kolejna relacja.

4. Sprawdzaj, co piszą o Tobie inni

Ważnym czynnikiem decydującym o naszej pozycji w świecie social mediów jest informacja zwrotna. Warto monitorować Internet w poszukiwaniu opinii o naszych produktach, firmie, czy jakości wykonywanych usług. Ważnym elementem jest pozostanie w stałym kontakcie z klientami. Należy w szybkim czasie odpowiadać na komentarze i pytania oraz dziękować odbiorcom za wszelkie opinie.

5. Poproś o pomoc profesjonalistów

Nie wiesz, jak prowadzić konto firmowe na Facebooku? Nigdy nie korzystałeś z firmowego Facebooka? Reklama, social media i marketing to wciąż dla Ciebie zbyt trudne pojęcia? Co wtedy? Warto poprosić o pomoc specjalistów. Być może wśród Twoich znajomych są osoby zajmujące się prowadzeniem kampanii reklamowych.

Jeśli nie masz czasu albo nie wiesz, jak prowadzić firmowego Facebooka, a stworzenie kampanii na Facebooku jest dla Ciebie zbyt skomplikowane, możesz skorzystać także z pomocy firm specjalizujących się w branży SEO. Dzięki ich wskazówkom w krótkim czasie zyskasz więcej odsłon, a w rezultacie również klientów.

Bezpieczny salon – powiedz o tym swoim odbiorcom!

Najczęściej salony skupiają się na prezentowaniu w social mediach treści związanych z efektami pracy. Jednak niewiele firm stawia na komunikację dotyczącą bezpieczeństwa w ich salonie. Warto zatem skupić się na pokazaniu, że Twój salon kosmetyczny jest bezpieczny, a do kwestii związanych ze zdrowiem i bezpieczeństwem klientów zawsze podchodzisz priorytetowo (np. używasz sprzętu do sterylizacji). Bezpieczny salon to taki, który używa profesjonalnego sprzętu, zwłaszcza do sterylizacji narzędzi. Pamiętajmy, że wyłącznie autoklaw zapewnia jałowość używanych przez Was narzędzi, ponieważ w procesie sterylizacji „zabijane” są także formy przetrwalnikowe, co nie jest możliwe na etapie dezynfekcji. Jakie są najważniejsze zalety autoklawu?

  • pozwala przeprowadzić skuteczną sterylizację (wszystkie typy narzędzi - proces w klasie B)
  • niszczy wszystkie, zarówno wegetatywne, jak i przetrwalnikowe formy mikroorganizmów
  • działa szybko, a tym samym pozwala zaoszczędzić czas

Sterylizacja ma miejsce dzięki hermetycznemu środowisku, które panuje w komorze autoklawu. Składa się na to m.in. wysoka temperaturze i wzrost ciśnienia. Wykorzystywanie autoklawu to jedyny sposób gwarantujący faktyczną sterylność narzędzi. Inne rzeczy, o których również powinieneś pamiętać, to:

  • przestrzeganie zaleceń rządowych,
  • dezynfekcja i sterylizacja narzędzi,
  • dezynfekcja powierzchni i dłoni
  • częste mycie rąk.
  1. Moda i uroda

Światowe influencerki noszą buty i torebki Jenny Fairy

(Fot. CCC)
(Fot. CCC)
Najmodniejsze dziewczyny z Instagrama noszą pastelowe klapki, sandałki na szpilce i lakierowane torebki z kolekcji Jenny Fairy na sezon wiosna-lato 2021. Ty też musisz je mieć!

Influencerki jako pierwsze testują nowe trendy. Nic dziwnego, że w ich kolekcjach butów i torebek znalazły się te z metką „Jenny Fairy”. W dodatkach marki zakochały się najpopularniejsze dziewczyny z Instagrama. Od Berlina po Paryż – w najmodniejszych miastach Europy lansują nowoczesną wersję retro.

Simone Noa Hedal z Kopenhagi, która słynie z zamiłowania do landrynkowych odcieni, ubrań retro i stylowych wnętrz, wybrała klapki na koturnie w lawendowym odcieniu. Pastelową stylizację w klimacie przełomu mileniów uzupełniła miękką shopperką, także od Jenny Fairy.

Laura Tønder (@couturekulture), pracująca dla jednej z największych marek na świecie, to współczesna hipiska, która kocha podróże, dekoracje do wnętrz i szalone dodatki. Do letniego looku w stylu dzieci kwiatów wybrała turkusowe flatformy i cytrynową torebkę hobo.

Norweżka Petra Henriette Rufi łączy streetwear z seksapilem. Na swoich kadrach na Instagramie pokazuje piękną codzienność – wizyty w kwiaciarni, chwile spędzone z przyjaciółmi, pyszne kolacje. Z kolekcji Jenny Fairy na sezon wiosna-lato 2021 wybrała klapki w stylu pin-up girl – na słomkowej podeszwie, z kokardką i zdobione kratką vichy.

Modelka, tancerka i podróżniczka Yasmine Taty jest dumną mamą bliźniaków. Na zdjęciach czasami pozuje w sukienkach w intensywnych kolorach, a innym razem w minimalistycznym komplecie dżinsów i białej koszuli. Do wszystkiego pasują klasyczne dodatki Jenny Fairy – lakierowane mokasyny we włoskim stylu i miękkie shopperki.

Pochodząca z Londynu Lindsey Henderson kocha kolor. W sukienkach w kratkę, dżinsowych koszulach czy obszernych marynarkach wygląda, jak przeniesiona z lat 60. XX wieku. Do stylu retro pasują klapki na słupku Jenny Fairy.

Anouschka Marlene doskonale wpisuje się w berliński klimat – jest nonszalancka i seksowna zarazem. Z pełną objętości grzywką, kocimi kreskami na oczach i w dzwonach przypomina gwiazdę kina lat 70-tych. Niezbędny element jej wizerunku? Lakierowane buty i dodatki z kapsuły Midday Cocktail Jenny Fairy.

Paryżanka Estelle Chemouny, z zawodu stylistka, nie boi się mocnych połączeń wzorów – pasków i panterki albo różnych wielkości kratek. Wśród jej letnich inspiracji znajdziemy pastelowe buty i torebki Jenny Fairy.

Podobne lansuje Anisha Kalsi, stylistka z angielskiego Kent. Dla niej motywem przewodnim sezonu jest kratka vichy noszona na sukienkach, spodniach i mini.

Jej rodaczka Ellie (@slipintostyle) najchętniej nosi rozkloszowane sukienki, kimona albo jedwabne koszule. Uwielbia wszystkie kolory – od soczystego oranżu po fuksję. Na eleganckie wyjścia wybiera buty i torebki Midday Cocktail Jenny Fairy.

Olivia Frost z Londynu to kolejna fanka retro, która w tym sezonie nosi pastele, jasny dżins i kwiatowe motywy.

Klasyczną czerń od Jenny Fairy woli Annabel Rosendahl, za to neutralne odcienie japonek wybiera Pernille Rosenkilde, która w Kopenhadze sprzedaje ubrania vintage.

Wszystkie zgodnie orzekły, że lato 2021 będzie należało do fasonów retro – z lat 70., 90. i początku 2000.

Kolekcja Jenny Fairy jest dostępna w sklepach stacjonarnych CCC, na ccc.eu oraz w aplikacji.

  1. Moda i uroda

Wszystkie Zaimki Miłości – nowa równościowa kampania marki Levi’s

Kolekcja Levis’s Pride 2021, na zdjęciu m.in. kurtka Liberation Trucker Jacket z zaimkami „they/them, she/her, he/him, we”. (Fot. materiały prasowe)
Kolekcja Levis’s Pride 2021, na zdjęciu m.in. kurtka Liberation Trucker Jacket z zaimkami „they/them, she/her, he/him, we”. (Fot. materiały prasowe)
Tegoroczna kolekcja Levi's Pride podkreśla jak istotne jest stosowanie odpowiedniego zaimka wobec każdej osoby, i jak ważne jest, aby postrzegać ludzi tak, jak chcą być postrzegani.

Levi's od zawsze stawia na wartości takie jak akceptacja, inkluzywność, empatia. Od momentu powstania marki w 1853 roku, Levi Strauss & Co walczy o równość i postęp. W 1992 roku marka była pierwszą firmą z listy Fortune 500, która oferowała ubezpieczenie zdrowotne partnerom swoich pracowników niezależnie od ich płci.

Marka od dawna prowadzi realne działania na rzecz równego i sprawiedliwego traktowania osób LGBTQIA+ na całym świecie. Jest też współorganizatorem akcji sexed.pl, której celem jest edukacja seksualna młodych Polaków. To pierwszy krok do zrozumienia odmienności, akceptacji i tolerancji.

Tegoroczna kolekcja Levi’s Pride 2021 to tradycyjny już ukłon w stronę społeczności LGBTQIA+ oraz zwrócenie uwagi na ich prawa. Linia zawiera uniseksowe klasyki i akcesoria Levi’s ozdobione tęczową grafiką. Levi’s kontynuuje trwająca już trzy lata współpracę z OutRight Action International - organizacją, której działania mają na celu promowanie praw społeczności LGBTQIA+ na całym świecie. 100 proc. zysku z kolekcji Levi's Pride 2021 zostanie przekazane na rzecz organizacji.

Kolekcja Levis’s Pride 2021. (Fot. materiały prasowe)Kolekcja Levis’s Pride 2021. (Fot. materiały prasowe)

W Polsce Levi's stworzył lokalną kampanię Pride 2021. Bierze w niej udział pięć osób reprezentujących społeczność LGBTQIA+, pochodzących z różnych środowisk a inspiracją do jej stworzenia była trwająca obecnie społeczna dyskusja dotycząca użycia zaimków związanych z płcią. Marka od trzech lat współpracuje też z Fundacją Wolontariat Równości, organizatorką Parady Równości w Warszawie czy poznańską Grupą Stonewall, i chętnie włącza się do dyskusji na temat tolerancji i akceptacji inności. Cel jest jeden - aby wszyscy, niezależnie od tego, gdzie mieszkają, kim są i kogo kochają, mieli prawo oraz nieskrępowanej możliwość do bycia osobą dumną, wolną i widoczną. Do bycia sobą na własnych zasadach.

  1. Moda i uroda

Kosmetyki na wakacyjny wyjazd

Fot. Imaxtree (Alberta Ferretti)
Fot. Imaxtree (Alberta Ferretti)
Podczas wyjazdów potrzebne są nam konkretne, sprawdzone produkty, które odpowiednio nawilżą, odmłodzą i ochronią przed szkodliwym działaniem słońca. Oto lista kosmetyków, które na pewno weźmiemy ze sobą.

Odpowiednia pielęgnacja włosów podczas lata to podstawa. Ochrona przed słońcem, stosowanie sprawdzonych kosmetyków i unikanie zbyt dużej ingerencji w strukturę włosa stanowią trzon odpowiedniej dbałości o letnią fryzurę. Warto pamiętać również o nawilżeniu i stosowaniu kosmetyków, które zapewnią włosom ochronę przed utratą wody. Wśród najciekawszych poleceń znalazłyśmy szampon Sos Nutrition od Be Eco, dokładnie myjący włosy na całej długości, zapewniający odpowiednie nawilżenie, zdrowy wygląd i blask. W ofercie marki znajduje się także odżywka dopełniająca pielęgnację włosów zawierająca m.in. olej ze słodkich migdałów, masło mango i masło shea, a także mleczko zapobiegające rozdwajającym się końcówkom. Linia warta uwagi szczególnie, gdy włosy są zniszczone i potrzebują silnej regerenacji.

Fot. materiały prasowe Be EcoFot. materiały prasowe Be Eco

Natychmiastowy efekt i wysokie stężenia pożądanych składników zapewniają coraz chętniej stosowane kuracje ampułkowe. Jedną z nich, która zainteresowała nas szczególnie jest 7-dniowa kuracja rewitalizująco-rozświetlająca od firmy Babor. Ampułka Phyto AHA z naturalnym kompleksem kwasów owocowych, przeznaczona jest do pielęgnacji poszarzałej, pozbawionej witalności skóry, także wrażliwej. Delikatny efekt złuszczenia pobudza procesy odnowy skóry, pozwala zredukować drobne zmarszczki i przebarwienia oraz wygładza skórę. Ekstrakt z kory wierzby z naturalnym kwasem salicylowym zapobiega powstawaniu zanieczyszczeń, a alantoina działa kojąco i nawilżająco. W limitowanej edycji kosmetyków znalazły się także inne kuracje ampułkowe, które z powodzeniem zastąpią nam profesjonalne zabiegi podjęte w salonach kosmetycznych.

Fot. materiały prasowe BaborFot. materiały prasowe Babor

Wegańskie kosmetyki do pielęgnacji ciała od Aura Naturals to ogromna siła ukryta w nasionach chia i ich właściwościach korzystnie wpływających na kondycję skóry. Żel, masło i mleczko do ciała składające się na linię Chia&Goja wykorzystują olej z nasion chia, bogaty w nienasycone kwasy tłuszczowe, białka, przeciwutleniacze, flawonoidy, witaminy A i E oraz minerały takie jak: fosfor czy magnez. Drugim ważnym składnikiem jest ekstrakt z owoców goji. Ten z kolei zawiera antyoksydanty, witaminy B1, B2, B6 oraz C, aminokwasy i minerały. Wzmacnia, rewitalizuje i pobudza skórę.

Fot. materiały prasowe Aura NaturalsFot. materiały prasowe Aura Naturals

Intensywnie nawilża, długotrwale matuje, skutecznie zmniejsza zaczerwienienia i nadmiar sebum. Curcumin Cream od Dermash Cosmetics redukuje niedoskonałości, długotrwale matuje i nawilża w celu zmniejszenia defektów na skórze. Jest idealny dla skóry wrażliwej, mieszanej, tłustej, z trądzikiem lub przebarwieniami. Zawierający kurkuminę krem dociera do głębszych warstw skóry wykazując silne działanie antyoksydacyjne i przeciwzmarszczkowe. Efekt gwarantowany.

Fot. materiały prasowe Dermash CosmeticsFot. materiały prasowe Dermash Cosmetics

Pamiętając o letnim makijażu warto decydować się na kosmetyki, które zapewniają wysoką ochronę przed promieniowaniem UVA i UVB. Jednym z hitów makijażowych lata jest mineralny podkład ochronny od marki Eau thermale Avène opracowany z myślą o skórze nadwrażliwej i alergicznej, a także osób uczulonych na filtry chemiczne lub substancje zapachowe. Kompakt mineralny SPF50 zawiera wyłącznie filtry mineralne, zapobiega uszkodzeniom DNA oraz działa łagodząco na skórę. Zastosowane pigmenty pozwalają zamaskować wszelkie niedoskonałości i wyrównują koloryt cery, dlatego też kosmetyk sprawdzi się idealnie nie tylko podczas upalnych dni, ale również w codziennej pielęgnacji. Polecamy.

Fot. materiały prasowe Eau Thermale AveneFot. materiały prasowe Eau Thermale Avene

Wśród makijażowych nowości, godny polecenia jest również transparentny puder od marki Note. Puder nie tylko utrwala makijaż i pomaga złagodzić wygląd drobnych zmarszczek, ale także chroni skórę przed wolnymi rodnikami wywołanymi przez niebieskie światło i zapewnia silne nawilżenie skóry. Delikatny i przyjemny dla skóry idealny do przetestowania na lato.

Fot. materiały prasowe NoteFot. materiały prasowe Note

Marka Yumi znana z żeli pod prysznic i mydeł w płynie dołączyła do swojej oferty trzy nowe linie dedykowane twarzy. W każdej z nich znalazły się cztery produkty, dobrane do konkretnych potrzeb skóry, które pozwolą szybko i skutecznie zadbać o codzienną rutynę na każdym etapie. Produkty z każdej linii zawierają m.in. nawilżającą betainę, wygładzający kwas mlekowy, regulujący mikrobiom skóry prebiotyk i flagowy aloes. Ich działanie uzupełniają odżywcze oleje i bogate w witaminy soki. W intensywnie nawilżającej serii czerwonej są to oleje: sojowy, z pestek malin i masło shea oraz soki z maliny i granatu. Osoby ze skórą wrażliwą i skłonną do podrażnień docenią zaś linię żółtą. Wykorzystano w niej witaminę C, która jest silnym antyoksydantem, wymiatającym przyspieszające starzenie wolne rodniki. Z kolei przy cerze problematycznej, ze skłonnością do trądziku i niedoskonałości idealnym wyborem będzie seria zielona. Kosmetyki z tej linii zostały wzbogacone o super modny ostatnio składnik - niacynamid,
który pomaga utrzymać równowagę wydzielania sebum, zwęża pory, delikatnie ujędrnia, matuje i sprawia, że zmiany trądzikowe są mniej widoczne. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Fot. materiały prasowe YumiFot. materiały prasowe Yumi

Receptura tego kremu oparta jest na przeciwutleniaczach i kompleksie nawilżającym, który zapewnia odżywienie, jednocześnie wygładzając, ujędrniając i wyrównując koloryt skóry. Krem przeciwzmarszczkowy Perricone MD Cold Plasma + Moisturizer Intensive Hydrating Complex (dostępny w sklepie pell.pl) to inwestycja w skórę. Marka tą pozycją weszła na wyższy poziom pielęgnacji skóry i już po krótkim czasie stosowania pozostawia ją jędrną, ożywioną i odmłodzoną. Zdziała cuda i sprawdzi się także w szczególnych zadaniach.

Fot. materiały prasowe Perricone (dostępny na pell.pl)Fot. materiały prasowe Perricone (dostępny na pell.pl)

Cienie do powiek od Eveline Cosmetics wprowadzą tegoroczny makijaż na inny poziom. Intensywne, żywe kolory zamknięte w palecie 12 kolorów zachwycają pigmentacją i sprawdzą się do różnego rodzaju make-up'u - mono, kolorowego smokey i do rysowania kresek. Koniecznie zabierzcie je ze sobą w dalekie i bliskie podróże - urozmaicą niejedną stylizację.

Fot. materiały prasowe Eveline CosmeticsFot. materiały prasowe Eveline Cosmetics

Zadbane włosy to nie tylko dbałość o strukturę, ale także dobra kondycja skóry głowy. Regularne i prawidłowe oczyszczanie skóry głowy nie tylko pomaga na dłużej zachować świeżość włosów, ale również skutkuje odrostem zdrowych i wzmocnionych włosów. Właściwe oczyszczanie zapewnią m.in. delikatne szampony o niskim potencjale drażniącym oraz peelingi dokładnie czyszczące skórę głowy. Marka Only Bio w linii przeznaczonej do pielęgnacji włosów zawiera szereg kosmetyków, które sprawdzą się na wszystkie potrzeby, i które przywrócą włosom blask oraz zdrowy wygląd.

Fot. materiały prasowe Only BioFot. materiały prasowe Only Bio

Dbałość o zęby i dziąsła to podstawa niezależnie od pory roku i okoliczności. Właściwa higiena jamy ustnej to nie tylko mycie zębów, ale również systematyczne używanie nici dentystycznych lub alternatywy dla nich, czyli tzw. flosserów. Niestety, szczoteczka czyści tylko 65% powierzchni zębów, pozostałe 35% stanowią wąskie przestrzenie międzyzębowe. I to właśnie tam gromadzą się zanieczyszczenia, które mogą sprzyjać rozwojowi kamienia nazębnego. Do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych, w zależności od indywidualnych preferencji, możemy wykorzystać klasyczną nitkę dentystyczną lub jej bardziej poręczną „odmianę” czyli flosser. Flosser od marki Jordan z wymiennymi końcówkami z serii Green Clean jest przyjazny nie tylko dla naszego zdrowia, ale i dla planety. Został wykonany z bezpiecznego, zatwierdzonego przez FDA tworzywa z recyklingu, pochodzącego m. in. z kubeczków po jogurtach. Dostępny w trzech kolorach: zielonym, niebieskim i różowym, w zestawie z sześcioma wymiennymi wkładami, ułatwi nam codzienną higienę jamy ustnej.

Fot. materiały prasowe JordanFot. materiały prasowe Jordan

O zdrowe zęby pomogą zadbać nam również produkty marki Sunstar, które warto mieć przy sobie codziennie. W skład kompleksowej linii Gum Sensivital wchodzi m.in. pasta, płyn i szczoteczka, które pomogą nie tylko utrzymać świeżość w jamie ustnej, ale również walczyć z różnego rodzaju problemami, takimi jak próchnica, czy nadwrażliwość zębów.

Fot. materiały prasowe SunstarFot. materiały prasowe Sunstar
  1. Moda i uroda

Makijaż permanentny dopasowany do twarzy – jaki wybrać?

Fot. materiał partnera
Fot. materiał partnera
Piękny makijaż dopasowany do okazji oraz rysów twarzy to ozdoba, której ciężko nie docenić. Trendy zmieniają się cały czas, ale niezmiennie w modzie jest klasyka. Pozwala ona dobrze poczuć się w każdej sytuacji, a także jest punktem wyjścia do tworzenie niezwykłych oryginalnych stylizacji. Taka zabawa kolorem, kształtem i fakturą z pewnością będzie się świetnie prezentować. Doda pewności siebie, a także pozwoli wyeksponować walory. A tu mocno koncentrujemy się na oprawie oczu, ponieważ, jak wiadomo, są one zwierciadłem duszy.
  1. Postaw na permanentny
  2. Jak znaleźć dobry gabinet?
  3. Atrakcyjne kreski
  4. Jaki makijaż permanentny wybrać?
  5. Dla kogo makijaż permanentny?

Postaw na permanentny

Coraz więcej kobiet decyduje się na kreski permanentne. To rewelacyjny pomysł dla tych pań, które cenią swój czas oraz zawsze chcą wyglądać doskonale. Przede wszystkim sam zabieg trwa około dwóch godzin, a efekt utrzymuje się nawet przez dwa lata. Nic więc dziwnego, że jest to prawdziwy przebój wśród młodszych i starszych pań. Makijaż permanentny oczu to jedna z technik, która polega na wprowadzeniu pigmentu pod skórę. Wykorzystuje się w tym celu sterylne jednorazowe igły. Sam zabieg wymaga miejscowego znieczulenia oraz odpowiedniego przygotowania. Potem należy zadbać także o pielegancję dopasowaną do potrzeb.

Każdy zabieg jest oczywiście poprzedzony wywiadem. Pozwala to ocenić stan zdrowia. Warto pamiętać o tym, że kreski permanentne nie mogą być wykonywane w trakcie ciąży, karmienia piersią oraz u osób cierpiących na infekcje wirusowe, grzybicze, bakteryjne lub chorujących na cukrzycę czy choroby nowotworowe. Poza tym niezwykle istotnym przeciwwskazaniem jest również przyjmowanie leków rozrzedzających krew i sterydów.

Jak znaleźć dobry gabinet?

Z pewnością warto polegać na opiniach innych klientek. W tej branży poczta pantoflowa jest niezwykle ważna i zarówno pochlebne zdania, jak i te negatywnie natychmiast pojawiają się w sieci i w mediach społecznościowych. Z zasady to też najlepsza reklama i antyreklama. Oczywiście niezwykle ważne jest doświadczenie specjalistów, a także nowoczesny sprzęt i oczywiście zachowanie najwyższych standardów higienicznych. Warto również skorzystać z wyszukiwarki Booksy, by znaleźć dobry salon, a także zarezerwować sobie wizytę. A to znacznie ułatwia poszukiwania.

Atrakcyjne kreski

Kreska na oku będzie się dobrze prezentować, jeśli zostanie wykonana zgodnie ze sztuką. Przede wszystkim zabieg wymaga znieczulenia. W tym celu sięga się po krem zawierający lidokainę. Następnie wykonuje się aplikację barwnika. Może to być delikatna kreska górna, która będzie zagęszczać linię rzęs. Dużą popularnością cieszą się także dekoracyjne kształty, które będą niezwykłą ozdobą oka.

Warto pamiętać o tym, że każdy zabieg wykonuje się dwukrotnie. Należy powtórzyć aplikację po trzech-czterech tygodniach. To sprawia, że permanentna kreska na oku dłużej się będzie utrzymywać, kolor się nie odbarwi, a całość będzie przykuwać uwagę przez bardzo sługi czas.

Jaki makijaż permanentny wybrać?

W ofercie salonów znaleźć można bardzo różne propozycje makijaży oczu. Może to być delikatna kreska górna zagęszczająca linię rzęs, która prezentować się będzie bardzo naturalnie. Wyrazistszy makijażu osiągniemy przy kresce dekoracyjnej. Natomiast dolna będzie rewelacyjnie dopełniać makijaż i optycznie powiększy oczy. Oczywiście od wybranej metody będzie zależeć cena usługi. Warto mieć na uwadze, że za makijaż permanentny oczu trzeba zapłacić kilkaset złotych i na pewno nie wolno na tym zabiegu oszczędzać. Nie wybieraj więc salonu tylko dlatego, że tam jest taniej. Takie rodzaj makijażu można łatwo popsuć, a nie da się go łatwo i bezboleśnie usunąć.

Dla kogo makijaż permanentny?

Najczęściej na makijaż permanentny oczu decydują się panie, które lubią podkreślić swoje powieki, ale są już znużone stałym używaniem eyelinera i wykonywaniem precyzyjnego oraz czasochłonnego make-upu. To świetna alternatywa, która dodatkowo rewelacyjnie wygląda niezależnie od sytuacji, w jakiej się znajdziesz. Będziesz zachwycać po przebudzeniu, na plaży, po wyjściu z basenu. Takie kreski można oczywiście również uzupełnić cieniami czy dodatkami, jeśli masz na to ochotę. Wiele pań decyduje się także na makijaż permanentny ust, który nie tylko pozwala uzyskać atrakcyjny kolor, ale także umożliwia zmianę kształtu.

Przed zrobieniem zabiegu warto skonsultować się z kosmetyczką. Doradzi ona, jaki kształt kreski będzie najlepszy do naszej twarzy, sposobu malowania się czy też wizerunku. To bardzo ważne, by efekt był taki, jak sobie wymarzyłaś. Nie zawsze to, co pięknie wygląda na twarzy przyjaciółki, będzie odpowiednie również dla ciebie. Makijaż permanentny to nieinwazyjna i bezpieczna metoda. Są oczywiście przypadki, kiedy nie wolno go robić, ale większość pań bardzo dobrze znosi aplikację barwnika. Przed wizytą u kosmetyczki nie należy przyjmować aspiryny, spożywać alkoholu, opalać się. Sam proces gojenia odbywa się na sucho, więc nie wolno oczu przemywać, stosować kremów i innych kosmetyków.