1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Psychologia
  4. >
  5. Co możesz dla siebie zrobić rano, popołudniu i wieczorem?

Co możesz dla siebie zrobić rano, popołudniu i wieczorem?

123rf.com
Pomyśl sobie, że jeden dzień to życie. I spędź go najlepiej, jak potrafisz. Jak możemy prostymi sposobami dbać o siebie każdego dnia od rana do wieczora?

Rano

1. Napisz przynajmniej jedną stronę swojego dziennika. Spisywanie tego, co jest w naszym umyśle, ma działanie terapeutyczne, bo oczyszcza złe myśli. Poranne pisanie uwalnia nas od negatywnych odczuć, które mamy w sobie stłumione i często nawet nie jesteśmy ich świadomi. 2. Zjedz pożywne śniadanie. Zdecyduj się na coś, co lubisz i co ci służy. Śniadanie daje energię do działania. 3. Idź na 15-minutowy spacer. 4. Jeśli ćwiczysz i masz taką możliwość, zrób poranny trening, który jest bardzo wskazany dla ciała i umysłu. 5. Zrób kilka ćwiczeń oddechowych. 6. Ustaw alarm w telefonie na 14.30. 7. Włóż ubrania, które pomagają ci czuć się atrakcyjnie i wygodnie. 8. Stań przed lustrem i przeskanuj swój wygląd, szukając elementów, które lubisz. Jeśli widzisz jakieś niedoskonałości, wyślij im w wyobraźni białe światło życzliwości.

Po południu

1. Zrób kilka prostych ćwiczeń rozciągających przy biurku w pracy. Zaprzyjaźnij się ze swoim ciałem. Zadaj sobie pytanie: Jak mam się czuć? Co trzeba zrobić w tej chwili? 2. Zjedz lunch po pierwsze w towarzystwie, które lubisz, a po drugie pyszny i zdrowy. 3. Jeśli przez cały dzień pracujesz w budynku, wyjdź na kilkanaście minut na zewnątrz. Zwróć uwagę na to, czy słuchać wiatr, jak pachnie powietrze i jaki kolor ma niebo. 4. Zamknij oczy i weź kilka głębokich oddechów. 5. Bądź świadoma swoich myśli. Gdy są one negatywne, jak najszybciej zamieniaj je na pozytywne. 6. Gdy o 14.30 usłyszysz alarm, zastanów się, za co jesteś dzisiaj wdzięczna. 7. Po powrocie do domu, weź prysznic i włóż wygodne ubranie.

Wieczorem

1. Usiądź przy stole z kimś bliskim. 2. Zapewnij sobie kwadrans spokoju. Głęboko oddychaj i w wyobraźni skanuj ciało, szukając napięć. Oddychaj do tych miejsc, dopóki nie uwolnisz stresu. 3. Powiedz komuś coś miłego. 4. Weź kąpiel przy świetle świec. 5. Wetrzyj w ciało balsam, zrób to powoli i uważnie, wysyłając do każdej swojej komórki ciała miłość i akceptację. 6. Przed snem medytuj przynajmniej 15 minut. 7. Kładź się do łóżka wcześnie, żeby dobrze wypocząć.

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze