fbpx

Jak witać dzień, żeby był dobry?

sposoby na dobry poranek
123rf.com

Poranek jest kluczowy dla dalszej jakości dnia. Warto przeżyć go z rozmysłem i w harmonii. Jak?

1. Miej harmonogram

Wyeliminujesz sporo zamieszania i własnych nerwów, jeśli będziesz wiedziała, co masz robić. Nie będziesz miotać się przed szafą, zastanawiając, co na siebie włożyć. Nie będziesz traciła energii na to, żeby podejmować decyzję na temat tego, jak i w jakiej kolejności masz działać. Jak najwięcej spraw planuj na pierwszą część dnia, a drugą będziesz mogła poświecić na przyjemności.

2. Wstawaj wcześniej

Rozpoczęcie dnia pół godziny wcześniej, niż musisz, przynosi same korzyści. Już sam fakt, że nie musisz się śpieszyć, sprawi, że dzień będzie bardziej harmonijny. Obudź się wcześniej, żeby spokojnie i głęboko cieszyć się początkiem nowego dnia.

3. Budź się łagodnie

Dźwięk budzika jest istotny dla naszego samopoczucia. Zbyt głośny i intensywny podstępnie może wprawiać nas w zły nastrój lub nawet wzmagać lęk. Z jakim dźwiękiem zaczynasz dzień? Może warto poszukać dzwonków z muzyką Bacha lub Beethovena, one najbardziej kojąco wpływają na nasz mózg.

4. Medytuj lub kontempluj

Poszukaj miejsca w domu, które jest ciche, i w którym nikt nie będzie ci przeszkadzał. Nie może to być jednak łóżko, bo twojemu ciału kojarzy się ono ze snem. Pobądź ze sobą przez kilka minut w ciszy w kontakcie ze swoim oddechem.

5. Wyjdź na krótki spacer lub przebiegnij się na świeżym powietrzu

Aktywność fizyczna z rana skutecznie energetyzuje. Jeśli możesz sobie na to pozwolić, zyskujesz szansę na dobry dzień. Będziesz w zwycięskiej, ale pozbawionej napięć formie. Będziesz bardziej pewna siebie.

6. Zjedz dobre dla siebie śniadanie

To najważniejszy posiłek dnia, lepiej niech nie składa się z filiżanki kawy i pączka. Zdecyduj się na posiłek, który zapewni ci moc na dobre przeżycie dnia. Zadbaj o to, żeby w jego skład weszły warzywa i owoce.

7. Całuj bliskich

Badania pokazują, że dzieci całowane przez rodziców przed wyjściem do szkoły przynoszą lepsze stopnie. Całuj i przytulaj swoich bliskich, od tego wszystkim wam podniesie się poziom oksytocyny – hormonu szczęścia. Wyrażaj swoje uczucia od samego rana, a wciągu dnia wróci do ciebie pozytywna energia.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze