1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Psychologia

Praca: Niech ci uwierzą

Fot. Getty Images/ Gallo Images
Fot. Getty Images/ Gallo Images
Pierwsze wrażenie oznacza dobry start, od złego – trudno się uwolnić. Naukowcy nazywają to efektem pierwszeństwa. Coach Aneta Pietrzak radzi, na co zwrócić uwagę, żeby zostać dobrze odebranym.

Badania Harvard School of Health Sciences dowodzą, że na zrobienie dobrego  pierwszego wrażenia mamy dwie sekundy. Przez ten czas rozmówca ocenia nasz poziom edukacji, status społeczny, to, czy odnosimy sukcesy, czy jesteśmy przyjaźni albo czy jesteśmy warci zaufania. Mowy ciała nie da się w pełni kontrolować, ponieważ wykonujemy tysiące gestów i mikrogestów na minutę! Najbardziej ekspresywną częścią twarzy są oczy, kolejno uwagę przyciąga uśmiech oraz to, jakim krokiem wchodzimy do pomieszczenia, na co patrzymy, jak siadamy czy co robimy z rękami. Ale to nie oznacza, że jesteśmy bezwolnymi ofiarami instynktów ewolucyjnych.  Swoim wyglądem i postawą możemy zachęcać – albo zniechęcać – do nawiązania z nami bliższego kontaktu. Zaobserwowano na przykład, że dobre rezultaty podczas prezentacji czy rozmów kwalifikacyjnych osiągają osoby, które umieją dostroić się do swojego rozmówcy. Co jeszcze wpływa na to, jak zostaniemy odebrani przez rozmówcę?

(…)

Więcej w kwietniowym numerze magazynu SENS.

Wydanie 04/2018 dostępne jest także w wersji elektronicznej.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze