1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Relacje
  4. >
  5. Najbardziej „seksowny” zawód 2025 roku wybrany. Singielki już nie chcą umawiać się z finansistami – dziś liczy się zupełnie inna profesja

Najbardziej „seksowny” zawód 2025 roku wybrany. Singielki już nie chcą umawiać się z finansistami – dziś liczy się zupełnie inna profesja

(Fot. Getty Images)
(Fot. Getty Images)
W 2025 najbardziej atrakcyjnym zawodem w oczach singli i singielek nie jest już praca w finansach. Dziś większą szansę na randkę mają osoby, których profesja zapewnia nie tylko finansowe bezpieczeństwo, lecz także niesie ze sobą społeczną misję. Jaki zawód otrzymał miano najbardziej „seksownego” w opinii użytkowników portali randkowych?

Rodzaj wykonywanej pracy to wbrew pozorom bardzo istotne kryterium doboru partnera lub partnerki. W chwili wahania może wręcz przechylić szalę decyzji z „nie” (swipe w lewo) na „tak” (swipe w prawo). Sugeruje to nawet sposób, w jaki projektowane są aplikacje randkowe. Na przykład na Tinderze w zakładce „Top Wybory” (jest to lista najchętniej lajkowanych profili na aplikacji) obok wizerunków singli i singielek często pojawia się adnotacja, że pracują jako naukowcy, artyści lub medycy. Ta informacja ma nas jeszcze bardziej skusić do przejrzenia profilu i wysłania lajka. Ci więc, którzy twierdzą, że na internetowym rynku matrymonialnym liczy się przede wszystkim wygląd, są w błędzie, bo obrana przez nas ścieżka zawodowa ma równie duży wpływ na nasze powodzenie.

Czy jest na sali lekarz?

W świetle ostatnich raportów aplikacji randkowych to pytanie nabiera nowego znaczenia. Okazuje się bowiem, że najbardziej atrakcyjnym zajęciem z punktu widzenia singli i singielek nie jest już praca w biznesie czy bankowości, lecz… w opiece medycznej.

Dowodzi tego ankieta przeprowadzona przez twórców The League – ekskluzywnej aplikacji randkowej, która codziennie przedstawia użytkownikom starannie wyselekcjonowaną, ograniczoną pulę potencjalnych kandydatów i kandydatek. Dostępna jest między innymi w USA i tam też przeprowadzono ankietę na 2000 osobach szukających drugiej połówki poprzez tę aplikację.

Wśród nich aż 29 proc. singli i singielek zgodziło się ze stwierdzeniem, że osoby pracujące w branży medycznej (np. jako lekarz, pielęgniarka, terapeuta) byłyby dla nich najlepszym materiałem na partnera/partnerkę.

Skąd taki wynik? Eksperci The League wskazują, że zawody medyczne kojarzą się z wysokim wskaźnikiem inteligencji, bezpieczeństwem, troską o innych i stabilnością finansową, a te wartości są dziś najbardziej poszukiwane na rynku matrymonialnym.

Jakie jeszcze zawody uchodzą za atrakcyjne? Na dalszych miejscach uplasowały się kolejno branże takie jak:

  • edukacja (nauczyciele, asystenci, korepetytorzy itp.) – 23 proc.
  • służby ratunkowe (strażacy, ratownicy medyczni, lekarze/pielęgniarki z SOR itp.) – 19 proc.
  • prawo (prawnicy, policjanci itp.) – 18 proc.
  • biznes (marketing, sprzedaż itp.) – 18 proc.
  • nauka (farmaceuci, chemicy, badacze itp.) – 17 proc.
  • technologia (analitycy danych, specjaliści IT itp.) – 17 proc.
  • finanse (inwestowanie, zarządzanie funduszami hedgingowymi itp.) – 16 proc.

Czytaj także: To najbardziej rozchwytywany typ mężczyzny na Tinderze. 2025 ma być rokiem golden retriver boyfriend

Ile trzeba zarabiać, żeby uchodzić za atrakcyjnego/atrakcyjną?

Interesujące jest także to, jaki stosunek do życia zawodowego drugiej połówki prezentują współcześni single i singielki. Jak pokazała ankieta, użytkownicy aplikacji randkowych mają w tej kwestii wysokie wymagania. 44 proc. z nich szuka partnera o podobnych ambicjach zawodowych. 34 proc. mierzy wyżej i deklaruje, że interesują ich kandydaci bądź kandydatki o jeszcze większych ambicjach, niż mają oni sami.

W kwestii zarobków 39 proc. ankietowanych przyznało, że chciałoby, aby ich partner/partnerka zarabiali tyle samo co oni. Co ciekawe, odsetek ten był wyższy wśród kobiet i wyniósł 45 proc. Wśród mężczyzn tylko 33 proc. chciałoby zarabiać tyle, ile partnerka.

Warto zauważyć, że choć dla współczesnych singli i singielek kariera ich potencjalnych partnerów jest istotna, to nie chcą oni zbyt długo rozmawiać o niej na pierwszej randce. 39 proc. ankietowanych przedstawicieli generacji Z i 47 proc. milenialsów przyznało, że roztrząsanie tematów zawodowych na pierwszym spotkaniu do dla nich red flag zniechęcający do dalszych kontaktów.


Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze