Dakota Johnson ponownie połączyła siły z Alessandro Michele — tym razem pod szyldem Valentino. Aktorka, znana z wyrafinowanego stylu i długiej współpracy z projektantem w czasach Gucci, została właśnie ogłoszona globalną ambasadorką rzymskiego domu mody.
Dakota Johnson została właśnie ogłoszona globalną ambasadorką Valentino – marki, której nowym dyrektorem kreatywnym od kilku miesięcy jest Alessandro Michele. Aktorka i projektant od lat tworzą zgrany duet: poznali się w czasach, gdy Michele kierował Gucci, a Johnson była jedną z jego najwierniejszych muz. Teraz ich ścieżki ponownie się przecinają, tym razem w Rzymie.
„Jestem zachwycona, że mogę dołączyć do rodziny Valentino i ogromnie szczęśliwa, że znów mogę pracować z moim najdroższym przyjacielem Alessandro Michele. To dla mnie zaszczyt i ekscytujący początek nowego rozdziału z tak utalentowanym zespołem” — powiedziała Johnson w oficjalnym oświadczeniu.
Czytaj także: Styl Dakoty Johnson. Od szarej myszki po wyrafinowaną minimalistkę. 6 stylizacji, które mogą cię zainspirować tego lata
Valentino pod wodzą Alessandro Michele
Dom mody Valentino w oficjalnym komunikacie podkreślił, że wybór Dakoty Johnson to kontynuacja „dialogu z osobowościami, które ucieleśniają wspólne wartości artystyczne, elegancję i kulturową wrażliwość”. W praktyce oznacza to, że Michele nie zamierza zrywać z tradycją rzymskiego couture, lecz tchnąć w nią nową energię.
Hollywoodzka muza o nieoczywistym wdzięku
Dakota Johnson pochodzi z jednej z najbardziej znanych rodzin filmowych Hollywood – jest córką Melanie Griffith i Dona Johnsona, a jej babcią była Tippi Hedren, słynna blondynka Hitchcocka. Zadebiutowała na ekranie jako dziesięcioletnia dziewczynka w filmie „Wariatka z Alabamy”, jednak światową sławę przyniosła jej rola Anastazji Steele w trylogii „Pięćdziesiąt twarzy Greya” (2015–2018). Od tamtej pory konsekwentnie wybiera bardziej kameralne, oryginalne projekty ľ jak „Córka” Maggie Gyllenhaal czy tegoroczna komedia „Skomplikowani”, zaprezentowana w Cannes.
W 2026 roku zobaczymy ją w thrillerze romantycznym „Verity” u boku Anne Hathaway i Josha Hartnetta, opartym na bestsellerowej powieści Colleen Hoover. W tym samym czasie rozwija także karierę producencką – współtworzy filmy poprzez własną wytwórnię TeaTime Pictures.
Nowe twarze w rodzinie Valentino
Jako ambasadorka Valentino, Johnson dołącza do międzynarodowego grona artystów, które obejmuje m.in. piosenkarkę Clairo, aktorkę Sophie Thatcher, tajlandzki duet Freen Sarocha i Jeffa Satura, koreańską gwiazdę Lim YoonA oraz aktora Colmana Domingo. Ten ostatni rozszerzył swoją współpracę o linię zapachową Valentino Beauty, co sugeruje, że marka planuje jeszcze mocniej zacieśniać relacje między modą a światem filmu i muzyki.
Czytaj także: Oni będą wyznaczać kierunek w modzie. 7 kolekcji na wiosnę–lato 2026 debiutujących dyrektorów kreatywnych