fbpx

7 dobrych nawyków

7 dobrych nawyków
123rf

Pavel Somov, psychoterapeuta specjalizujący się w wykorzystaniu praktyki uważności namawia, żeby doświadczać „egzystencjalnie tętniącego” życia. Uważa, że 7 nawyków bycia w teraźniejszości sprawi, że poczujesz się znacznie lepiej.

Somov ma na myśli naprawdę dobre nawyki. Rozumie je jako istotne oznaki życia świadomego i sensownego. Ich celem jest poznanie siebie i czucie siebie w każdej chwili własnego życia. Rozwijanie tych przyzwyczajeń pomoże ci czuć się swobodniej, bardziej spontanicznie, radośniej. Ludzie, dla których przestrzeganie tych nawyków stało się pozytywną normą, są bardziej witalni, mają mnóstwo energii życiowej. Z doświadczenia osobistego Pavla Somova, a także z jego wiedzy jako psychoterapeuty, prowadzącego w odkrywaniu siebie klientów, wynika, że żyjąc w teraz, jesteśmy bardziej odporni psychicznie, bo zakorzenieni. Wręcz niezniszczalni, twierdzi specjalista. Bo tu i teraz nic nam nie zagraża. Niewrażliwi na wzorce przeszłości, nieprzywiązani do wyników w przyszłości, teraz jesteśmy wolni. Teraz możemy mieć kontakt tylko ze sobą. Jeśli jest on autentyczny, możemy prawdziwie połączyć się z innymi ludźmi. W miłości, przyjaźni, współpracy. Czujemy też łączność z całym światem. Jeśli jesteśmy jego częścią, czujemy się bezpieczni. Jesteśmy aktywni, ale nie zmęczeni, mniej zajęci zabiegami o efekty, bo pozostajemy bardziej pod wrażeniem tego, co już jest. Oto siedem nawyków bycia w teraźniejszości.

1. Nawyk odczuwania własnego znaczenia. Świadomość, że nikt nie jest taki, jak ty i to jest dobre. Że jesteś unikalna taka, jaka jesteś, przynosi niezwykłą ulgę i daje prztyczek w nos krytykowi wewnętrznemu.

2. Nawyk dostrzegania zwykłej doskonałości. Kiedy przestaniesz narzekać i marudzić, przekonasz się, że wszystko co się dzieje, jest perfekcyjne. Wszystko jest w porządku, bo istnieje jakiś większy plan niż twoje lęki.

3. Nawyk bycia obecnym w tej chwili, która jest. Masz być jedynie lustrem teraz. Masz przed sobą kubek z parującą herbatą i nic więcej się nie liczy. A najmniej gadający umysł.

4. Nawyk dokonywania świadomych wyborów. Nawet, gdy stoisz na czerwonym świetle, stój świadomie. Sięgasz po pączka, wiedz co robisz. Całujesz się właśnie z tym mężczyzną, ok, to twój wybór. Weź odpowiedzialność za swoje czyny, słowa, myśli, uczucia.

5. Nawyk samoakceptacji. Jesteś doskonała taka, jaka jesteś. To nie przeszkadza ciągle odkrywać siebie na nowo. Porzuć obsesyjną chęć zmieniania się, a zmiana sama się wydarzy. W kierunku prawdy.

6. Nawyk niepewności. Nie mów słów: wszystko, nic, bardzo. Nie ograniczaj się, nie zamykaj się. Gdy będziesz już wiedziała wszystko, umrzesz.

7. Nawyk wybaczania i współczucia. Dzięki nim uzyskasz wewnętrzną wolność od gniewu, urazy, nienawiści, wszelkiego emocjonalnego bólu.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
?>