fbpx

Koncentracja na celu

Koncentracja na celu
fot. 123rf

Jednym z kluczy do sukcesu w każdej dziedzinie życia jest umiejętność koncentracji na tym, co ważne w określonej sytuacji oraz w danym czasie. Jeśli twoje cele są związane z twoimi najwyższymi wartościami i wkładasz w nie pozytywne emocje, jest spora szansa, że ci się uda.
Możesz zrealizować niesamowite rzeczy w swoim życiu, kiedy zrozumiesz moc koncentracji uwagi. To proces, który najskuteczniej działa nie tylko na funkcjonowanie mózgu oraz ciała, ale przede wszystkim oddziałuje na umysł podświadomy – najlepsze narzędzie kreacji rzeczywistości. Najlepsze, bo ono nie zna ograniczeń. Jeśli dodatkowo jesteś motywowana swoimi głębokimi pragnieniami i wartościami, jesteś na dobrej drodze do sukcesu.

Jeśli, chcąc coś osiągnąć, uruchomisz swój podświadomy umysł, zacznie on proces tworzenia, wspomagając cię w zmianie szkodzących ci nawyków. To miejsce nazywane jest duszą, autentycznością, źródłem twojej istoty, centrum istnienia, najwyższą wolą. Działając w kontakcie z nim, nie zrobisz dla siebie nic złego, tylko właśnie odwrotnie – zrobisz to, co dla ciebie jest najlepsze. Skoncentrujesz się na celu, który w tym momencie życia, jest dla ciebie optymalny. Tę naturalną wiedzę mają małe dzieci, które nie znają jeszcze ograniczeń i sięgają po to, co chcą. My, dorośli, najczęściej żeby spełnić swoje marzenia, musimy najpierw pozbyć się wszystkich tych: ale, to niemożliwe, nie wypada, nie uda się, nie jestem godna.

Proces nauki koncentracji na celu warto zacząć od sporządzenia listy celów, z której wybieramy dwa najważniejsze dla nas punkty.

Przykłady celów osobistych:

1. Poprawa swoją samooceny i pewności siebie.
2. Zmiana wizerunku ciała i poprawa mojej relacji z nim.
3. Zdrowy styl życia – jedzenie najlepszych dla mnie potraw.
4. Schudnięcie.
5. Regularne, najlepsze dla mnie ćwiczenia fizyczne.
6. Awans w pracy.
7. Wyjście z nałogu.
8. Mniej czasu spędzanego przed komputerem i telewizorem. Zatrzymać lub znacznie zmniejszyć 9. Uwolnienie się od strachu przed porażką.
10. Spędzanie większej ilości czasu z rodziną.

Przykłady celów relacyjnych:

1. Bliskość emocjonalna.
2. Więcej zabawy w związku.
3. Odnalezienie wspólnej pasji.
4. Pielęgnowanie przyjaźni.
5. Uzdrowienie relacji z rodzicami, rodzeństwem, dziećmi.
6. Przyciągnięcie najlepszego dla mnie partnera.
7. Zerwanie z niewiernością.
8. Zaprzestanie bolesnych konfliktów.
9. Bardziej satysfakcjonujące życie seksualne.
10. Porozumienie w sprawie finansów.

Zapisz na kartce swoje wybrane dla cele. Wybierz je, odrzucając wszelkie ograniczenia, tak jakbyś rozmawiała ze złotą rybką. Ale wypisz tylko to, co w jakiś sposób zależy jest od ciebie. I do poniedziałku (podczas wolnych, spokojnych chwil) wyobrażaj sobie swoje życie, gdy je już osiągniesz. W poniedziałek na naszym portalu przeczytasz tekst o 10 krokach, dzięki którym będziesz mogła osiągnąć swój cel.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
?>