Bądź – jedna minuta wystarczy, by przechytrzyć stres

123rf.com

Nasze mózgi w toku ewolucji nauczyły się tworzyć, utrwalać, rozwiązywać. Dzięki temu nasze życie opływa w wygody, technologie, luksusy. Jednak to samo zadaniowe zachowanie mózgu nie pomaga nam, gdy przeżywamy stres i inne niewygodne emocje. Jak uspokoić mózg? Wystarczy jedna minuta.
Na tę jedną minutę odsuń od siebie wszelkie myśli, bądź po prostu świadomy swoich doświadczeń w ciele.

1. Weź kilka głębokich oddechów. Zauważ, kiedy wdychasz powietrze, a kiedy wydychasz.
2. Rozwiń poczucia w ciele. To proces rozszerzania uwagi na całe ciało i obserwacja tego, co jest. Możesz czuć ciepło lub chłód, obolałość, swędzenie, napięcie, ucisk, ciężkość, lekkość, całe mnóstwo wrażeń. Możesz też w niektórych obszarach ciała nie czuć zupełnie nic, to też ważny znak. Stres może być w napięciu w twojej klatce piersiowej lub w barkach, oznaką spokoju może być rozluźnienie pleców czy twarzy. Cokolwiek zauważysz, po prostu to obserwuj, nic więcej nie musisz robić.

Metoda może wydawać się zbyt prosta, by była skuteczna. Ale jeśli spróbujesz – przekonasz się, że ta jedna minuta dziennie poświęcona na rozszerzanie świadomości poczuć w ciele wpłynie pozytywnie na twoją życiową równowagę. Pokonasz stres. Po prostu Bądź przez jedną minutę dziennie.