5 kroków do dobrego seksu

To, co przeżywamy w łóżku, zależy od poziomu naszej świadomości. Judy Dutton, autorka książki „How We Do It: Jak Science of Sex Can Make You Better Lover”, na podstawie wyników badań naukowych, ankiet i rozmów z ludźmi, podaje kilka wskazówek, które prowadzą do bardziej satysfakcjonującego życia seksualnego.

Róbcie coś razem nie tylko w łóżku

Zapomnij o takich „afrodyzjakach” jak kolacja i film. Judy Dutton sugeruje, żeby zapisać się wspólnie na lekcje tańca lub kurs gotowania. Chodzi o każdy rodzaj działalności, który angażuje umysł i ciało. Naukowcy z Stony Brook University w Nowym Jorku sprawdzili, że skany mózgów par, które są szaleńczo zakochane w sobie po 20 latach małżeństwa i razem coś robią, pokazują taką samą aktywność nerwową jak tych par, które niedawno się zakochały. Podczas wspólnej działalności wytwarza się dopamina, które bierze udział w procesie zakochiwania się. Aby podnieść jej poziom, róbcie ciągle nowe rzeczy razem – przynajmniej raz w tygodniu.

Po prostu to zróbcie

Jeśli czekasz na idealny moment, żeby się kochać, możesz się nie doczekać a sfrustrować czekaniem. Gdy wydaje ci się, że nie masz ochoty na seks, rozpocznijcie od czułości. Z seksem jest trochę jak z siłownią, mówi Dutton. Trudno ci się wybrać, ale kiedy już to zrobisz, jesteś szczęśliwy. Różnica między siłownia a seksem jest taka, że w tym drugim przypadku nie musisz kupować karnetu.

Niech natura pracuje na waszą korzyść

Badania wskazują, że kobiety są najbardziej atrakcyjne dla mężczyzn i najbardziej czują swoją seksualność podczas owulacji. Około 14 od pierwszego dnia miesiączki popęd seksualny osiąga szczyt. Zbadano, że kobiety w tym czasie ubierają się bardziej prowokacyjnie i dwa razy częściej dochodzą do orgazmu. Dutton radzi: Nie musisz mówić mu, że masz owulację, uśmiechnij się, weź za rękę i zaprowadź do łóżka.