1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Wywiady
  4. >
  5. Społeczna misja Gliss: rozmawiamy z Aleksandrą Gawlas-Wilińską - dyrektor marketingu działu Henkel Consumer Brands

Społeczna misja Gliss: rozmawiamy z Aleksandrą Gawlas-Wilińską - dyrektor marketingu działu Henkel Consumer Brands

materiały partnera
materiały partnera
"Różowy Patrol powered by Gliss" to inicjatywa, która z powodzeniem łączy profilaktykę raka piersi z zaangażowaniem społecznym. Z przedstawicielką Gliss porozmawiamy, dlaczego ta znana marka kosmetyczna postanowiła wspierać edukację i motywowanie kobiet do samobadania oraz jak poprzez współpracę z Fundacją OnkoCafe-Razem Lepiej, udaje się im realnie wpływać na zdrowie i życie tysięcy Polek. Poznajmy kulisy projektu, dotychczasowe osiągnięcia, a także plany na przyszłość, które mają na celu zwiększenie świadomości i zmniejszenie liczby przypadków późno zdiagnozowanego raka piersi w Polsce.

Czym jest “Różowy Patrol powered by Gliss” i jak to się stało, że marka Gliss zaangażowała się właśnie w tę inicjatywę?

Głównym celem projektu „Różowy Patrol powered by Gliss”, który realizujemy z Fundacją OnkoCafe – Razem Lepiej, jest dotarcie do jak najszerszego grona kobiet z wiedzą nt. prawidłowej profilaktyki nowotworów piersi i roli wczesnego wykrywania. Ambasadorki programu, po specjalnym szkoleniu, organizują spotkania, edukują i motywują do samobadania kobiety w każdym wieku, w całej Polsce. Ideą inicjatywy jest być blisko kobiet, tworzyć wspólnotę, która daje silne poczucie, że nigdy żadna z nich nie zostanie sama.

Wczesne wykrywanie zmian nowotworowych ma ogromne znaczenie - może przynieść wyleczalność nawet w 95% przypadków*. Tak więc edukacja i motywowanie kobiet są bardzo ważne, zwłaszcza biorąc pod uwagę bardzo niski, poniżej 30-procentowy,** wskaźnik korzystania z programu badań przesiewowych w Polsce. Trzeba zmienić tę sytuację.

Jako marka Gliss jesteśmy blisko kobiet i chcemy zachęcać je, by dbały nie tylko o swoją siłę i piękno, ale przede wszystkim o zdrowie. Motywowanie i dodawanie odwagi innym kobietom to nasza misja. Nasz udział w projekcie profilaktyki raka piersi to coś więcej niż tylko zaangażowanie w społeczną inicjatywę - to wyraz autentycznej troski o zdrowie kobiet. Marka Gliss podejmuje konkretne, długofalowe działania na tym polu i mamy ambicję, by doprowadzić do realnej zmiany i poprawić smutne statystki.

materiały partnera materiały partnera

Różowy Patrol ruszył w zeszłym roku. Co udało się dotychczas zrealizować w ramach tej inicjatywy?

Myślę, że mamy bardzo duże osiągnięcia! Dzięki edukacji i szkoleniom z samobadania piersi, prowadzonym przez Ambasadorki Klubów „Różowego Patrolu powered by Gliss" działające pod merytorycznym patronatem Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej, coraz więcej Polek ma szansę na wczesne wykrycie nowotworów piersi. A my w bardzo realny sposób wspieramy tę inicjatywę. W okresie od października 2023 do kwietnia 2024 roku, we współpracy z Fundacją, uruchomiliśmy 26 klubów "Różowego Patrolu powered by Gliss". W tym czasie Fundacja przeszkoliła ponad 165 Ambasadorek w obszarze badań i profilaktyki raka piersi, a my wyposażyliśmy je w materiały edukacyjne. W ciągu tych sześciu miesięcy działań Ambasadorki Różowego Patrolu dotarły bezpośrednio do ponad 7 000 kobiet, przyczyniając się do zwiększenia świadomości na temat profilaktyki raka piersi oraz promując zdrowy styl życia.

Potrzeba działań w tym obszarze jest znacznie większa, co znajduje swoje odzwierciedlenie w intensywnym rozwoju projektu. W samym tylko 2024 roku powstało 16 klubów Różowego Patrolu w województwach: lubelskim, śląskim, łódzkim, mazowieckim, świętokrzyskim, zachodniopomorskim i podlaskim. Planowane jest otwarcie również kolejnych, co jeszcze bardziej poszerzy zasięg naszych działań.

Dzięki marce Gliss, której misją jest motywowanie innych kobiet i dodawanie im odwagi, projekt jest kontynuowany w tym roku i to w jeszcze szerszym zakresie. Dzięki zaangażowaniu marki powstają nowe kluby, zapewnione zostają niezbędne środki na ich funkcjonowanie, a także zwiększa się dostęp do informacji na temat profilaktyki raka piersi.

materiały partnera materiały partnera

Ambasadorki “Różowego Patrolu” przechodzą specjalne szkolenie, które również Pani miała okazję ukończyć. Na czym ono polega?

Z początkiem kwietnia br. przeszłyśmy razem z Małgorzatą Rozenek-Majdan, szkolenie w Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej. Dodam, że Małgorzata Rozenek-Majdan od lat jest ambasadorką marki Gliss i w sposób bardzo zaangażowany pomaga w działaniu na rzecz budowania siły kobiet. Naturalne dla nas było, by zaproszenie jej również do tego projektu.

materiały partnera materiały partnera

Podczas intensywnego szkolenia skupiałyśmy się na praktycznych aspektach i zdobyłyśmy wiedzę i umiejętności, które są niezwykle istotne w kontekście profilaktyki raka piersi. Nauczyłyśmy się, jak prawidłowo wykonywać samobadanie piersi, pogłębiłyśmy wiedzę w obszarze profilaktyki oraz świadomość zagadnień psychologicznych związanych z tą chorobą. To było niezwykle cenne i bardzo ciekawe doświadczenie.

Mam przekonanie, że możemy pomóc zmieniać życie innych kobiet, dając im narzędzia i wiarę w siebie wtedy, kiedy są one najbardziej potrzebne. I nie tylko – możemy być także autentycznym wsparciem dla potrzebujących kobiet i ich bliskich.

materiały partnera materiały partnera

Kiedy rozmawia pani z przyjaciółkami lub kobietami w swojej rodzinie, co najczęściej Pani mówi, zachęcając je do profilaktyki? Innymi słowy, jak zachęcać kobiety wokół nas do zaopiekowania się swoim zdrowiem?

Po pierwsze podkreślam, że troska o własne zdrowie jest najpiękniejszym prezentem, jaki mogą ofiarować swoim najbliższym. Dlatego zachęcam je do wybrania konkretnego dnia w roku, kiedy będą wykonywać badania diagnostyczne zgodnie z zaleceniami specjalistów. Np. proponuję wybrać dzień swoich imienin albo urodzin. Data, która stanie się symbolem zadbania o siebie. Przypominam również o zdrowym stylu życia, który może zmniejszyć ryzyko wystąpienia raka piersi, takim jak zdrowa dieta, regularna aktywność fizyczna i unikanie używek. Dążę do tego, aby rozmowy na ten temat były otwarte, wspierające, nieoceniające i pozbawione tabu, aby każda z nas mogła czuć się swobodnie, rozmawiając o swoim zdrowiu i podejmując działania profilaktyczne.

Dlaczego ten temat jest Pani bliski?

Zależało mi, aby w działaniach marki Gliss dotknąć realnego, kobiecego problemu. Rak piersi, ze względu na swoją skalę i smutne statystyki w Polsce od początku przykuł moją uwagę. Wierzę, że jako marka, która ma wpisanie w DNA budowanie siły kobiet, nie mogliśmy przejść obojętnie wobec problemu, który rocznie dotyka blisko 25 tysięcy kobiet.

Dbanie o zdrowie jest też niezwykle istotne dla mnie jako osoby troszczącej się o zdrowie rodziny i przyjaciół. Chcę, aby kobiety w moim życiu były świadome w obszarze zdrowia i żeby podejmowały działania zapobiegawcze, które mogą pomóc w wykryciu choroby na wczesnym etapie, co z kolei zwiększa szanse na skuteczne leczenie. Każda z nas może odegrać istotną rolę w zmniejszaniu liczby późno zdiagnozowanych przypadków raka piersi.

materiały partnera materiały partnera

Jeśli miałaby Pani zwrócić się do Polek z apelem dotyczącym profilaktyki raka piersi. Co według Pani jest najważniejsze i o czym, my jako kobiety, musimy pamiętać?

Rak piersi to nie tylko liczby w statystykach, to choroba, która może dotknąć naszą mamę, siostrę, przyjaciółkę czy nas same. Ale jest coś, co możemy zrobić, aby zmniejszyć to ryzyko – dbać o siebie i regularnie wykonywać badania. We wspólnocie nas kobiet, drzemie ogromna siła. Dlatego apeluję – wspierajmy się, rozmawiajmy otwarcie o zdrowiu i zachęcajmy się nawzajem do podejmowania działań profilaktycznych. Nasze życie, nasza siła, nasz czas z najbliższymi – zależą w dużej mierze od nas samych. Pamiętajmy, że profilaktyka jest kluczowa. Działajmy dziś, aby zapewnić sobie długie i zdrowe jutro.

Gliss wyróżnia się w ostatnich latach jako marka bardzo zaangażowaną społecznie w kontekście wspierania kobiet na wielu płaszczyznach – czy mogłaby Pani wskazać, jakie jeszcze działania Państwo realizowali?

Gliss towarzyszy kobietom od blisko 60 lat. W Henklu zdajemy sobie sprawę z tego, że siła kobiet jest niezwykle potrzebna całemu społeczeństwu. Dlatego podejmujemy konkretne działania, aby wesprzeć je w różnych aspektach życia. Wspieranie kobiet to nie tylko kwestia zdrowia fizycznego, ale także ich samopoczucia, pewności siebie i możliwości rozwoju. Firma angażuje się w działania promujące równość płci, wspieranie rozwoju zawodowego i osobistego kobiet. Dobrym przykładem jest, chociażby nasza ubiegłoroczna akcja Pielęgnuj Swoją Siłę, która miała na celu wspieranie kobiet w dążeniu do odkrywania swojej wewnętrznej siły. Jej ambasadorką była również Małgorzata Rozenek-Majdan.

___________

*Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, 2021 r.

** Dane dotyczące realizacji programów profilaktycznych według stanu na dzień 1.04.2024 r.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze