Kobieta aktywna, świadoma swoich zalet, akceptująca siebie i pewna swojej wartości, o zadbanym ciele i o pięknym wnętrzu… Zwykle postrzegamy tak gwiazdy filmowe-tymczasem opis ten pasuje do wielu kobiet po pięćdziesiątce!
Menopauza to przełomowy moment w życiu kobiety. Mając za sobą lata najbardziej intensywnej pracy zawodowej i obowiązki związane z wychowywaniem dzieci, staje ona zwykle przed pytaniem: co dalej? Radość z większej ilości wolnego czasu psują jednak często obawy związane z pogarszaniem się stanu zdrowia i samopoczucia. Ale lekarze i psycholodzy przekonują, że menopauza może oznaczać dla kobiety początek lepszej połowy życia – w zasięgu współczesnej medycyny leży bowiem sprawienie, by czas po pięćdziesiątce był równie komfortowy jak wcześniejsze etapy życia kobiety. W dodatku właśnie wtedy można zrealizować marzenia i plany odkładane dotychczas na później. Nowe studia, kurs tańca, zaangażowanie w działalność społeczną, podróże? A czemu nie?
Bardzo wiele jednak zależy od samych kobiet i ich gotowości do wprowadzenia w życie pozytywnych zmian. Aby wesprzeć dojrzałe kobiety, marka Vichy zainicjowała akcję edukacyjną o menopauzie. Ambicją twórców kampanii NeoKobieta jest zmiana postrzegania kobiet w wieku dojrzałym – zarówno przez nie same, jak i przez otaczających je ludzi. Główny cel kampanii? Uświadomić dojrzałym paniom, że każda z nich może być spełnioną i szczęśliwą NeoKobietą – pewną swojej wartości, świadomą swoich potrzeb i możliwości optymistką.
W ramach kampanii NeoKobieta dużo się dzieje: organizowane są edukacyjne kongresy dla farmaceutek i farmaceutów, by lepiej służyli radą pacjentkom w okresie menopauzy; na uniwersytetach trzeciego wieku dermatolodzy, ginekolodzy i seksuolodzy prowadzą cykl otwartych wykładów na temat menopauzy. Specjalnie dla kobiet zainteresowanych kampania działa też strona internetowa www.neokobieta.pl, z poradami specjalistów i forum, na którym można podzielić się doświadczeniami i poznać osoby o podobnych pasjach i zainteresowaniach.